Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) »  »  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5.10.2024 r. zmieniające ...

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5.10.2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie

Tekst pierwotny - bieżący
 Dz. U. z 2024 r. poz. 1484

Na podstawie art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (Dz. U. z 2024 r. poz. 654 i 1473) zarządza się, co następuje:

§ 1. W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 16 września 2024 r. w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. poz. 1371) wprowadza się następujące zmiany:

    1) § 3 otrzymuje brzmienie:

      "§ 3. 1. Na terenie gmin poszkodowanych stosuje się rozwiązania określone w art. 5, art. 5c-5g, art. 7-12, art. 14-24a, art. 26a ust. 1 w zakresie pkt 1 i 2, art. 27-31, art. 33-36c, art. 39-40t ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi, zwanej dalej "ustawą".

      2. Na terenie gmin poszkodowanych oraz innych gmin, o których mowa w art. 5a ust. 1 ustawy, stosuje się rozwiązania określone w art. 5a ustawy.";

    2) w § 4:

      a) po pkt 1 dodaje się pkt 1a i 1b w brzmieniu:

        "1a) art. 5d ustawy - termin, o którym mowa w art. 5d ust. 3, ustala się do dnia 15 marca 2025 r.; 

        1b) art. 5g ustawy - okres, o którym mowa w art. 5g ust. 1, ustala się do dnia 31 sierpnia 2025 r.;",

      b) po pkt 2 dodaje się pkt 2a-2l w brzmieniu:

        "2a) art. 7a ustawy - okres, o którym mowa w art. 7a ust. 1, ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;

        2b) art. 8a ustawy - okres ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;

        2c) art. 8b ustawy - okres ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;

        2d) art. 8c ustawy - okres, o którym mowa w art. 8c ust. 1, ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;

        2e) art. 8d ustawy - okres, o którym mowa w art. 8d ust. 1, ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;

        2f) art. 8e ustawy - okres, o którym mowa w art. 8e ust. 1, ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;

        2g) art. 8f ustawy - okres, o którym mowa w art. 8f ust. 1, ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;

        2h) art. 8g ustawy - termin ustala się do dnia 30 listopada 2024 r.;

        2i) art. 8h ustawy - okres, o którym mowa w art. 8h ust. 1, ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;

        2j) art. 8i ustawy - okres, o którym mowa w art. 8i ust. 1, ustala się do dnia 15 marca 2025 r.;

        2k) art. 8j ustawy - okres, o którym mowa w art. 8j ust. 1, ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;

        2l) art. 9 ust. 3 ustawy - termin ustala się do dnia 30 czerwca 2025 r.;",

      c) po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:

        "4a) art. 11a ustawy - termin ustala się do dnia 15 września 2025 r.;",

      d) pkt 7 otrzymuje brzmienie: 

        "7) art. 16 ustawy:

          a) w przypadku osoby niepełnosprawnej wykonującej działalność gospodarczą - okres rozliczeniowy w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych ustala się od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r.,

          b) w przypadku niepełnosprawnego rolnika lub rolnika zobowiązanego do opłacania składek za niepełnosprawnego domownika - okres rozliczeniowy w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego ustala się na IV kwartał 2024 r.,

          c) refundacja może być wypłacona, o ile składki za okresy, o których mowa w lit. a, zostaną opłacone najpóźniej do dnia 31 marca 2025 r.;",

      e) po pkt 10 dodaje się pkt 10a w brzmieniu: 

        "10a) art. 22a ustawy:

          a) kwota, o której mowa w art. 22c ust. 1 pkt 1, wynosi 16.000 zł,

          b) współczynnik, o którym mowa w art. 22c ust. 1 pkt 2, wynosi 0,75,

          c) maksymalna wysokość przyznawanego świadczenia interwencyjnego, o której mowa w art. 22c ust. 4, wynosi 1.000.000 zł;",

      f) po pkt 11 dodaje się pkt 11a w brzmieniu:

        "11a) art. 26a ustawy - termin, o którym mowa w art. 26a ust. 5, w zakresie art. 26a ust. 1 pkt 1 i 2, ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;",

      g) po pkt 12 dodaje się pkt 12a w brzmieniu:

        "12a) art. 27a ustawy - okres ustala się do dnia 30 kwietnia 2025 r.;",

      h) pkt 13 otrzymuje brzmienie:

        "13) art. 28 ustawy - termin, o którym mowa w art. 28 ust. 4 i 6, ustala się do dnia 18 grudnia 2024 r.;", 

      i) po pkt 13 dodaje się pkt 13a w brzmieniu:

        "13a) art. 28a ustawy - okres, o którym mowa w art. 28a ust. 1, ustala się do dnia 18 grudnia 2024 r.;", 

      j) po pkt 15 dodaje się pkt 15a w brzmieniu:

        "15a) art. 35d ustawy - okres sprawozdawczy ustala się od sierpnia 2024 r. do grudnia 2024 r.;", 

      k) w pkt 16 w lit. b kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 17-36 w brzmieniu:

        "17) art. 39c ustawy - okresy, o których mowa w art. 39c ust. 1 i 2, ustala się do dnia 15 marca 2025 r.;

        18) art. 39d ustawy - okres, o którym mowa w art. 39d ust. 1, ustala się do dnia 30 września 2025 r.;

        19) art. 40a ustawy - okres, o którym mowa w art. 40a ust. 1, ustala się do dnia 31 października 2024 r.;

        20) art. 40b ustawy - okres, o którym mowa w art. 40b ust. 1, ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;

        21) art. 40c ustawy - okres, o którym mowa w art. 40c ust. 2 pkt 1, ustala się do dnia 31 października 2024 r.;

        22) art. 40d ustawy - okres, o którym mowa w art. 40d ust. 1, ustala się do dnia 5 października 2025 r.;

        23) art. 40e ustawy - okres, o którym mowa w art. 40e ust. 1, ustala się do dnia 5 października 2025 r.;

        24) art. 40f ustawy - okres, o którym mowa w art. 40f ust. 1, ustala się do dnia 30 czerwca 2025 r.;

        25) art. 40g ustawy - okres i termin, o których mowa w art. 40g, ustala się do dnia 31 marca 2025 r.;

        26) art. 40h ustawy - okres ustala się do dnia 30 czerwca 2025 r.;

        27) art. 40i ustawy - okres, o którym mowa w art. 40i:

          a) ust. 1, ustala się do dnia 5 października 2025 r.,

          b) ust. 3, ustala się do dnia 31 października 2024 r.;

        28) art. 40j ustawy - okres, o którym mowa w art. 40j, ustala się do dnia 5 października 2025 r.;

        29) art. 40k ustawy - okres, o którym mowa w art. 40k ust. 1, ustala się do dnia 30 września 2025 r.;

        30) art. 40l ustawy - okres, o którym mowa w art. 40l ust. 1, ustala się do dnia 31 marca 2025 r.;

        31) art. 40m ustawy - okres, o którym mowa w art. 40m ust. 1, ustala się do dnia 5 października 2025 r.;

        32) art. 40n ustawy - okres, o którym mowa w art. 40n ust. 1, ustala się do dnia 30 listopada 2024 r.;

        33) art. 40o ustawy - okres, o którym mowa w art. 40o ust. 1-3, ustala się do dnia 30 września 2025 r.;

        34) art. 40p ustawy - okres, o którym mowa w art. 40p ust. 1, ustala się do dnia 5 października 2025 r.;

        35) art. 40q ustawy - okres, o którym mowa w art. 40q ust. 1, ustala się do dnia 5 października 2025 r.;

        36) art. 40t ustawy - okres ustala się do dnia 31 marca 2025 r.";

    3) po § 4 dodaje się § 4a w brzmieniu:

      "§ 4a. 1. Warunku uzyskania opinii o celowości inwestycji, o którym mowa w art. 40j ust. 2 ustawy, nie stosuje się, jeżeli przez podmioty, o których mowa w art. 95e ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 146, 858 i 1222), przedłożone zostaną:

        1) ekspertyza rzeczoznawcy budowlanego, o którym mowa w art. 8b ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551), zawierająca określenie:

          a) zakresu szkód majątkowych spowodowanych powodzią lub jej skutkami,

          b) koniecznych do wykonania inwestycji w infrastrukturę budowlaną obejmujących:

            - modernizację tej infrastruktury polegającą na wykonywaniu robót budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725, 834 i 1222) oraz innych prac, które nie stanowią robót budowlanych,

            - budowę, w uzasadnionych przypadkach, nowej infrastruktury budowlanej

            lub

          2) protokół likwidacji środka trwałego potwierdzający, że wycofanie środka trwałego z ewidencji środków trwałych i używania było spowodowane powodzią lub jej skutkami, lub

          3) dokument przedstawiający koszty naprawy środka trwałego uszkodzonego w wyniku powodzi lub jej skutków.

      2. W przypadku gdy inwestycja, o której mowa w art. 40j ust. 2 ustawy, jest finansowana z dotacji celowej na realizację zadania, o którym mowa w art. 114 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 799), ekspertyzę lub protokół, lub dokument, o których mowa w ust. 1, przedkłada się wraz z wnioskiem o tę dotację.".

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.*)

______________________
*) Uwaga od redakcji: rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 5.10.2024 r.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60