Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Uwaga: Do 31 marca 2025 r. część płatników składek przesyła do ZUS zgłoszenia ZUS ZSWA za 2024 r. Do 31 marca 2025 r. należy sporządzić i podpisać sprawozdanie finansowe za 2024 r. (czytaj więcej) 31 marca 2025 r. (poniedziałek) mija termin złożenia do US zeznań: CIT-8 i CIT-8AB za 2024 r. 31 marca 2025 r. (poniedziałek) mija termin złożenia do US deklaracji: CIT-8E i CIT-8FR za 2024 r. 31 marca 2025 r. (poniedziałek) mija termin złożenia do US informacji: IFT-2R, CIT-RB i CIT-CSR za 2024 r. 31 marca 2025 r. (poniedziałek) mija termin złożenia do US informacji: CIT-8ST, CIT-N1, CIT-N2, PIT-N1 i PIT-N2 według stanu na 31 grudnia 2024 r. 1 kwietnia 2025 r. (wtorek) mija termin na uzyskanie aktywnego adresu do e-Doręczeń przez przedsiębiorców z KRS (więcej)
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) »  »  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20.12.2021 r. w ...

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20.12.2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego w obrocie towarami na rynkach poza Unią Europejską

 
 Dz. U. z 2021 r. poz. 2471
2024.12.18 - bieżąca
 zmieniony przez
zmiany w: § 1, § 3, ... rozwiń

Uwaga od redakcji:
Zmiany, które wchodzą w życie w wybranej wersji czasowej - zaznaczono kolorem

Na podstawie art. 4a ust. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299) zarządza się, co następuje:

Istniejące wersje czasowe § 1
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2021 r. poz. 2471
2024.12.18
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 1. 1. Rozporządzenie określa przeznaczenie, warunki dopuszczalności, tryb udzielania oraz sposób monitorowania pomocy finansowej, o której mowa w art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zwanej dalej "pomocą", dotyczącej uzyskania certyfikatu wyrobu wymaganego w obrocie towarami na rynkach poza Unią Europejską, zwanego dalej "certyfikatem wyrobu".

2. Przez uzyskanie certyfikatu wyrobu należy rozumieć działania związane z uzyskaniem lub przedłużeniem ważności certyfikatów, świadectw, deklaracji zgodności i atestów wyrobu, wymaganych w obrocie towarami na rynkach poza Unią Europejską.

3. Pomoc jest udzielana jako pomoc de minimis zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2023/2831 z 15.12.2023).

§ 2. 1. Pomoc jest udzielana jako dotacja na dofinansowanie kosztów uzyskania certyfikatu wyrobu.

2. Pomoc jest udzielana wyłącznie mikroprzedsiębiorcom, małym i średnim przedsiębiorcom w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.), wykonującym działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Istniejące wersje czasowe § 3
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2021 r. poz. 2471
2024.12.18
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 3. Minister właściwy do spraw gospodarki udziela pomocy, jeżeli przedsiębiorca:

    1) przed terminem uzyskania certyfikatu wyrobu, nie wcześniej niż 7 stycznia i nie później niż 30 czerwca roku kalendarzowego, w którym będzie uzyskiwany certyfikat wyrobu, złoży prawidłowy i kompletny wniosek o dofinansowanie kosztów uzyskania certyfikatu wyrobu, zwany dalej "wnioskiem", wraz z informacją, o której mowa w § 7, oraz informacjami, oświadczeniami lub zaświadczeniami, o których mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702 oraz z 2024 r. poz. 1635) oraz w załączniku nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 r. poz. 40 i 1206);

    2) nie ma zaległości podatkowych i zaległości z tytułu ubezpieczeń społecznych;

    2a) na dzień złożenia wniosku nie otworzył likwidacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 18 i 96);

    2b) na dzień złożenia wniosku nie złożył wniosku o zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej lub wykreślenie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o której mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2022 r. poz. 541 oraz z 2024 r. poz. 1841);

    2c) jest podmiotem, wobec którego na dzień złożenia wniosku nie wszczęto postępowania o ogłoszenie upadłości na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 794 i 1222);

    2d) jest podmiotem, wobec którego na dzień złożenia wniosku nie otwarto postępowania restrukturyzacyjnego na podstawie przepisów ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1428);

    3) nie otrzymał, z innych źródeł, pomocy publicznej na uzyskanie certyfikatu wyrobu objętego wnioskiem;

    4) należycie wypełnia zobowiązania wynikające z umów zawartych z ministrem właściwym do spraw gospodarki i prawidłowo rozliczył pomoc otrzymaną na podstawie tych umów, zawartych w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku;

    5) uzyska pozytywną ocenę planowanego uzyskania certyfikatu wyrobu, o której mowa w § 7.

§ 4. 1. Minister właściwy do spraw gospodarki udziela pomocy na dofinansowanie kosztów uzyskania certyfikatu wyrobu do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na ten cel w danym roku budżetowym.

2. Informacja o wyczerpaniu środków finansowych jest ogłaszana na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw gospodarki. Wnioski złożone po dniu ogłoszenia tej informacji pozostawia się bez rozpoznania.

§ 5. 1. Przedsiębiorca składa wniosek wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w § 3 pkt 1.

2. Wzór wniosku jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

3. W przypadku gdy wniosek lub wymagane dokumenty są niekompletne lub nieprawidłowe, minister właściwy do spraw gospodarki wzywa pisemnie przedsiębiorcę do ich uzupełnienia lub poprawienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania. Jeżeli po upływie terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, przedsiębiorca nie uzupełni lub nie poprawi wniosku lub wymaganych dokumentów, wniosek pozostawia się bez rozpoznania.

4. W przypadku gdy po uzupełnieniu lub poprawieniu wniosku lub wymaganych dokumentów, zgodnie z ust. 3, nadal są one niekompletne lub nieprawidłowe, minister właściwy do spraw gospodarki ponownie wzywa pisemnie przedsiębiorcę do ich uzupełnienia lub poprawienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Wniosek lub wymagane dokumenty, które nie zostały uzupełnione lub poprawione w trybie określonym w ust. 4, pozostawia się bez rozpoznania.

Istniejące wersje czasowe § 6
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2021 r. poz. 2471
2024.12.18
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 6. 1. Minister właściwy do spraw gospodarki rozpatruje wnioski według kolejności ich wpływu do urzędu obsługującego tego ministra, w terminie 30 dni od dnia doręczenia kompletnego i prawidłowego wniosku.

2. W przypadku wyczerpania środków finansowych § 4 ust. 2 stosuje się odpowiednio.

§ 7. Minister właściwy do spraw gospodarki ocenia planowane uzyskanie certyfikatu wyrobu, biorąc pod uwagę jego proeksportowy charakter oraz informację ekonomiczno-handlową na temat rynków zagranicznych, o której mowa w art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 2017 r. o wykonywaniu zadań z zakresu promocji polskiej gospodarki przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu Spółka Akcyjna (Dz. U. z 2021 r. poz. 633 i 1901), uzyskaną przez przedsiębiorcę od Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A.

Istniejące wersje czasowe § 8
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2021 r. poz. 2471
2024.12.18
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 8. 1. Dofinansowaniu podlegają poniesione przez przedsiębiorcę, związane z uzyskaniem certyfikatu wyrobu koszty:

    1) usług doradczych;

    2) przygotowania i tłumaczenia dokumentacji technicznej;

    3) transportu i ubezpieczenia próbek wyrobu oraz dokumentacji technicznej wysyłanych do badań certyfikacyjnych;

    4) przeprowadzenia audytu;

    5) przeprowadzenia badań certyfikacyjnych;

    6) wystawienia i wydania certyfikatu wyrobu.

2. Poniesione koszty należy udokumentować kopiami faktur, rachunków lub innych dokumentów potwierdzających dokonanie płatności, zwanych dalej "dokumentami potwierdzającymi poniesione koszty".

3. Całkowita kwota pomocy nie może przekroczyć 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, o których mowa w ust. 1.

4. Maksymalna wartość pomocy, jaka może zostać udzielona przedsiębiorcy na uzyskanie certyfikatu wyrobu w danym roku budżetowym, wynosi 50.000 zł.

§ 9. 1. Podstawą udzielenia pomocy jest umowa o udzielenie dotacji zawarta między ministrem właściwym do spraw gospodarki a przedsiębiorcą.

2. Przedsiębiorca składa sprawozdanie z uzyskania certyfikatu wyrobu, zwane dalej "sprawozdaniem", wraz z kopiami dokumentów potwierdzających poniesione koszty.

3. Wzór sprawozdania jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

4. W przypadku gdy sprawozdanie lub dokumenty potwierdzające poniesione koszty są niekompletne lub nieprawidłowe, minister właściwy do spraw gospodarki wzywa pisemnie przedsiębiorcę do ich uzupełnienia lub poprawienia w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. W przypadku niezłożenia sprawozdania lub niedopełnienia obowiązku uzupełnienia lub poprawienia sprawozdania przedsiębiorca traci prawo do uzyskania dotacji.

6. W przypadku niedopełnienia obowiązku uzupełnienia lub poprawienia dokumentów potwierdzających poniesione koszty przedsiębiorca traci prawo do dofinansowania kosztów, które nie zostały należycie udokumentowane.

7. Dotacja jest wypłacana po złożeniu prawidłowego i kompletnego sprawozdania zgodnie z ust. 2.

§ 10. 1. Do wniosków złożonych przed dniem 1 czerwca 2021 r. stosuje się przepisy rozporządzenia uchylanego w § 11.

2. Do warunków udzielania pomocy oraz umów o udzielenie dotacji zawartych na podstawie wniosków złożonych przed dniem 1 czerwca 2021 r. stosuje się przepisy rozporządzenia uchylanego w § 11.

§ 11. Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego na rynkach zagranicznych (Dz. U. poz. 1570).

§ 12. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.*)

_______________________
*) Uwaga od redakcji: rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 30.12.2021 r.

Istniejące wersje czasowe zał. nr 1
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2021 r. poz. 2471
2024.12.18
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Załącznik nr 1

 
Wniosek o dofinansowanie kosztów uzyskania certyfikatu wyrobu

Wniosek o dofinansowanie kosztów uzyskania certyfikatu wyrobu

Wniosek o dofinansowanie kosztów uzyskania certyfikatu wyrobu

Wniosek o dofinansowanie kosztów uzyskania certyfikatu wyrobu
Istniejące wersje czasowe zał. nr 2
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2021 r. poz. 2471
2024.12.18
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Załącznik nr 2

 
Sprawozdanie z uzyskania certyfikatu wyrobu

Sprawozdanie z uzyskania certyfikatu wyrobu

Sprawozdanie z uzyskania certyfikatu wyrobu
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60