Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18.03.2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych
![]() |

o przepisie

art./§

aktu prawnego

pełną treść

widoczną część

powiązane

powiązane


Na podstawie art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. nr 223, poz. 1458, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) wykaz stanowisk, z uwzględnieniem podziału na stanowiska kierownicze urzędnicze, urzędnicze, pomocnicze i obsługi oraz doradców i asystentów;
2) minimalne wymagania kwalifikacyjne niezbędne do wykonywania pracy na poszczególnych stanowiskach;
3) warunki i sposób wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie wyboru oraz maksymalny poziom dodatku funkcyjnego;
4) maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie powołania oraz maksymalny poziom dodatku funkcyjnego;
5) warunki i sposób wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, w tym minimalny poziom wynagrodzenia zasadniczego na poszczególnych stanowiskach;
6) wysokość dodatku specjalnego dla osób, o których mowa w art. 36 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, zwanej dalej "ustawą";
7) warunki przyznawania i wypłacania dodatku za wieloletnią pracę;
8) warunki ustalania prawa do nagrody jubileuszowej i jej wypłacania;
9) warunki ustalania prawa do jednorazowej odprawy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy i jej wypłacania.
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) urzędzie lub jednostce - rozumie się przez to jednostki, o których mowa w art. 2 ustawy;
2) najniższym wynagrodzeniu zasadniczym - rozumie się przez to najniższe wynagrodzenie zasadnicze w I kategorii zaszeregowania, określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia.


§ 3. 1. Ustala się:
1) tabele minimalnego miesięcznego poziomu wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, które są określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) tabelę stawek dodatku funkcyjnego dla pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie wyboru i powołania, która jest określona w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. Ustala się:
1) wykaz stanowisk, w tym stanowisk kierowniczych urzędniczych, urzędniczych, pomocniczych i obsługi oraz doradców i asystentów,
2) minimalne wymagania kwalifikacyjne niezbędne do wykonywania pracy na poszczególnych stanowiskach,
3) warunki i sposób wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie wyboru i maksymalny poziom dodatku funkcyjnego,
4) maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie powołania i maksymalny poziom dodatku funkcyjnego,
5) minimalne poziomy wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę
- które są określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§ 4. Pracownikowi samorządowemu może być skrócony, w uzasadnionych przypadkach, staż pracy wymagany na danym stanowisku, z wyłączeniem stanowisk, dla których wymagany okres pracy zawodowej (staż pracy) określają odrębne przepisy oraz art. 5 ust. 2 i art. 6 ust. 4 ustawy.
§ 5. 1. Pracownikowi samorządowemu zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę może być przyznane dodatkowe wynagrodzenie prowizyjne za osobiste wykonywanie czynności z zakresu egzekucji administracyjnej należności pieniężnych, zwane dalej "wynagrodzeniem prowizyjnym".
2. Wynagrodzenie prowizyjne, obliczane od bezpośrednio ściągniętej kwoty należności pieniężnych, objętych jednym tytułem wykonawczym, nie może przekraczać dwukrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
3. Miesięczne wynagrodzenie prowizyjne nie może przekraczać pięciokrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
4. Wynagrodzenie prowizyjne wypłaca się w okresach miesięcznych.
5. Szczegółowe warunki przyznawania wynagrodzenia prowizyjnego oraz jego wysokość określa pracodawca samorządowy w regulaminie wynagradzania.
§ 6. Dodatek specjalny dla osób, o których mowa w art. 36 ust. 3 ustawy, przysługuje w kwocie wynoszącej co najmniej 20% i nieprzekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego, a w urzędach miasta stołecznego Warszawy, miast (miast na prawach powiatu) powyżej 300 tys. mieszkańców - w kwocie nieprzekraczającej 50% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.
§ 7. 1. Dodatek za wieloletnią pracę jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca;
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
2. Dodatek za wieloletnią pracę przysługuje pracownikowi samorządowemu za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
3. Jeżeli praca w urzędzie lub jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
4. Pracownikowi samorządowemu, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu dodatkowego zatrudnienia podlegają zaliczeniu zakończone okresy zatrudnienia podstawowego oraz okres zatrudnienia u pracodawcy, który udzielił urlopu - do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
§ 8. 1. Pracownik samorządowy nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody albo w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających nagrody jubileuszowe.
2. W razie równoczesnego pozostawania więcej niż w jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
3. Pracownikowi samorządowemu, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się okres zatrudnienia u tego pracodawcy do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
4. Jeżeli w aktach osobowych brak jest odpowiedniej dokumentacji, warunkiem ustalenia prawa do nagrody jubileuszowej jest udokumentowanie przez pracownika samorządowego prawa do tej nagrody.
5. Nagrodę jubileuszową wypłaca się niezwłocznie po nabyciu przez pracownika samorządowego prawa do tej nagrody.
6. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi samorządowemu w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze - wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty.
7. Jeżeli pracownik samorządowy nabył prawo do nagrody jubileuszowej, będąc zatrudniony w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody jubileuszowej.
8. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę pracownikowi samorządowemu, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
9. Jeżeli w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów niepodlegających dotychczas wliczeniu upływa okres uprawniający pracownika samorządowego do dwóch lub więcej nagród jubileuszowych, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę - najwyższą.
10. Pracownikowi samorządowemu, który w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 9, ma okres zatrudnienia, wraz z innymi okresami wliczanymi do tego okresu, dłuższy niż wymagany do nagrody jubileuszowej danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody jubileuszowej wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej - różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
11. Przepisy ust. 9 i 10 mają odpowiednio zastosowanie, w razie gdy w dniu, w którym pracownik samorządowy udokumentował swoje prawo do nagrody jubileuszowej, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz w razie gdy pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
§ 9. Jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy jest wypłacana w dniu ustania stosunku pracy.
§ 10. Stawkę godzinową:
1) wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką miesięczną,
2) wynikającą z najniższego wynagrodzenia zasadniczego
- ustala się, dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 11. Pracownikom samorządowym zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy wynagrodzenie zasadnicze i inne składniki wynagrodzenia przysługują w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
§ 12. 1. Przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej przysługującej pracownikowi, który był zatrudniony w urzędzie gminy w dniu 1 lipca 1996 r. lub w starostwie powiatowym i urzędzie marszałkowskim w dniu 1 stycznia 1999 r., a przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej, z uwzględnieniem okresów podlegających wliczeniu do okresu pracy uprawniającego do nagrody na podstawie przepisów obowiązujących przed tym dniem, okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych zasadach.
2. Pracownik, który podjął zatrudnienie w urzędzie gminy po dniu 1 lipca 1996 r. lub w starostwie powiatowym i urzędzie marszałkowskim po dniu 1 stycznia 1999 r., nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w § 8, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody jubileuszowej za dany okres pracy.
3. Przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej przysługującej pracownikowi, który był zatrudniony w komunalnym zakładzie budżetowym w dniu 19 lutego 1997 r. lub w jednostce budżetowej albo w gospodarstwie pomocniczym w dniu 1 stycznia 1999 r., a przed tym dniem nabył prawo do nagrody z uwzględnieniem okresów podlegających wliczeniu do okresu pracy uprawniającego do nagrody na podstawie przepisów obowiązujących przed tym dniem, okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych zasadach.
4. Pracownik, który podjął zatrudnienie w komunalnym zakładzie budżetowym po dniu 19 lutego 1997 r. lub w jednostce budżetowej albo w gospodarstwie pomocniczym po dniu 1 stycznia 1999 r., nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w § 8, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody za dany okres pracy.
§ 13. Rozporządzenie wchodzi w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu ogłoszenia.*)
___________________
*) Rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 27.03.2009 r.
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2.08.2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. nr 146, poz. 1222 i nr 160, poz. 1343, z 2006 r. nr 38, poz. 261 oraz z 2008 r. nr 73, poz. 430) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2.08.2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. nr 146, poz. 1223, z 2006 r. nr 39, poz. 272 oraz z 2008 r. nr 73, poz. 431), które utraciły moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. nr 223, poz. 1458), z tym że - zgodnie z art. 59 ust. 2 tej ustawy - przepisy tych rozporządzeń mają zastosowanie do ustalania wynagrodzeń pracowników samorządowych mianowanych.



Część A
- dla pracowników zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych, urzędach marszałkowskich oraz biurach (odpowiednikach biur), o których mowa w art. 2 pkt 4 i 5 ustawy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Część B
- dla pozostałych pracowników samorządowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|



|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|



I TABELA
stanowiska wójtów (burmistrzów, prezydentów miast),
starostów i marszałków województw
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
Prezydent m.st. Warszawy |
|
|
|
|
|
Prezydent miasta (miasta na prawach powiatu) powyżej 300 tys. mieszkańców |
|
|
||
|
Prezydent miasta (miasta na prawach powiatu) |
|
|
||
|
Wójt, burmistrz w gminie: |
|
|
||
- powyżej 100 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- powyżej 15 tys. do 100 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- do 15 tys. mieszkańców |
|
|
|||
|
Starosta w powiecie: |
|
|
||
- powyżej 120 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- powyżej 60 tys. do 120 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- do 60 tys. mieszkańców |
|
|
|||
|
Marszałek województwa w województwie: |
|
|
||
- powyżej 2 mln mieszkańców |
|
|
|||
- do 2 mln mieszkańców |
|
|
II TABELA
pozostałe stanowiska w urzędach gmin, miast (miast
na prawach powiatu), w starostwach powiatowych, w urzędach
marszałkowskich,
w biurach związków jednostek samorządu terytorialnego, na których
stosunek
pracy nawiązano na podstawie wyboru
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
Przewodniczący zarządu związku |
|
|
|
|
|
Zastępca przewodniczącego zarządu związku |
|
|
|
|
|
Pozostali członkowie zarządu związku |
|
|
|
|
|
Wicestarosta w powiecie: |
|
|
||
- powyżej 120 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- powyżej 60 tys. do 120 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- do 60 tys. mieszkańców |
|
|
|||
|
Pozostali członkowie zarządu w powiecie: |
|
|
||
- powyżej 120 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- powyżej 60 tys. do 120 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- do 60 tys. mieszkańców |
|
|
|||
|
Wicemarszałek w województwie: |
|
|
||
- powyżej 2 mln mieszkańców |
|
|
|||
- do 2 mln mieszkańców |
|
|
|||
|
Pozostali członkowie zarządu województwa w województwie: |
|
|
||
- powyżej 2 mln mieszkańców |
|
|
|||
- do 2 mln mieszkańców |
|
|
III TABELA
stanowiska w urzędach gmin, miast (miast na prawach
powiatu), w starostwach powiatowych, w urzędach marszałkowskich, na
których
stosunek pracy nawiązano na podstawie powołania
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
Zastępca prezydenta m.st. Warszawy |
|
|
|
|
|
Skarbnik m. st.
Warszawy
(główny księgowy budżetu m.st. Warszawy),
skarbnik (główny księgowy budżetu) miasta (miasta na prawach powiatu) powyżej 300 tys. mieszkańców |
|
|
|
|
|
Zastępca
prezydenta miasta
(miasta na prawach powiatu) powyżej 300 tys. mieszkańców
zastępca prezydenta miasta (miasta na prawach powiatu) |
|
|
|
|
|
Zastępca wójta, burmistrza w gminie: |
|
|
||
- powyżej 100 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- powyżej 15 tys. do 100 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- do 15 tys. mieszkańców |
|
|
|||
|
Skarbnik gminy (główny księgowy budżetu) w gminach: |
|
|||
- powyżej 100 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- powyżej 15 tys. do 100 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- do 15 tys. mieszkańców |
|
|
|||
|
Skarbnik powiatu (główny księgowy budżetu powiatu) w powiecie: |
|
|||
- powyżej 120 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- powyżej 60 tys. do 120 tys. mieszkańców |
|
|
|||
- do 60 tys. mieszkańców |
|
|
|||
|
Skarbnik województwa (główny księgowy budżetu województwa) w województwie: |
|
|||
- powyżej 2 mln mieszkańców |
|
|
|||
- do 2 mln mieszkańców |
|
|
IV TABELA
Stanowiska, na których stosunek pracy nawiązano
na podstawie umowy o pracę
A. w urzędach gmin, miast (miast na prawach powiatu) i biurach związków jednostek samorządu terytorialnego
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
||||
|
Sekretarz m. st.
Warszawy
Sekretarz miasta (miasta na prawach powiatu) powyżej 300 tys. mieszkańców |
|
|
|
Sekretarz gminy |
|
|
|
|
|
Zastępca skarbnika: |
|
|
|
- m.st. Warszawy
- miasta (miasta na prawach powiatu) powyżej 300 tys. mieszkańców |
||||
|
Zastępca skarbnika gminy w gminach: |
lub podyplomowe ekonomiczne |
|
|
- powyżej 100 tys. mieszkańców |
|
|||
- powyżej 15 tys. do 100 tys. mieszkańców |
|
|||
- do 15 tys. mieszkańców |
|
|||
|
Główny księgowy związku |
|
|
|
|
Kierownik urzędu stanu cywilnego |
|
|
|
|
Zastępca kierownika urzędu stanu cywilnego, |
|
|
|
komendant gminny ochrony przeciwpożarowaj | ||||
|
Geodeta miasta (w mieście na prawach powiatu) |
|
|
|
|
Geodeta gminny |
|
|
|
|
Kierownik Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej |
|
||
|
Przewodniczący Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej |
|
||
|
Zastępca kierownika Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej |
|
|
|
|
||||
|
Komornik |
|
średnie3) |
|
|
Starszy poborca |
|
|
|
|
Poborca |
|
|
|
B. w starostwach powiatowych
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
||||
|
Sekretarz powiatu |
|
|
|
|
Geodeta powiatowy |
|
|
|
|
Kierownik Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej |
|
||
|
Przewodniczący Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej |
|
||
|
Zastępca kierownika Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej |
|
|
|
|
Geolog powiatowy |
|
|
|
|
Powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów |
|
|
|
|
Przewodniczący powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności |
|
|
|
|
||||
|
Sekretarz powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności |
|
|
|
|
Członkowie powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności (lekarz, psycholog, pedagog, doradca zawodowy, pracownik socjalny) |
|
C. w urzędach marszałkowskich
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
||||
|
Sekretarz województwa |
|
|
|
|
Geolog wojewódzki |
|
|
|
|
Geodeta województwa |
|
|
|
|
Kierownik wojewódzkiego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej |
|
D. w dzielnicach miasta stołecznego Warszawy
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
Burmistrz dzielnicy: |
|
|
|
- powyżej 100 tys. mieszkańców |
|
|||
- do 100 tys. mieszkańców |
|
|||
|
Zastępca burmistrza dzielnicy: |
|
|
|
- powyżej 100 tys. mieszkańców |
|
|||
- do 100 tys. mieszkańców |
|
|||
|
Pozostali członkowie zarządu dzielnicy: |
|
|
|
- powyżej 100 tys. mieszkańców |
|
|||
- do 100 tys. mieszkańców |
|
E. doradców i asystentów
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
Doradca |
|
|
|
|
Asystent |
|
|
|
F. we wszystkich urzędach
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
||||
|
Naczelnik
(kierownik, dyrektor)
wydziału (biura, departamentu) (jednostki równorzędnej),
rzecznik prasowy |
|
|
|
główny księgowy,
audytor wewnętrzny |
|
|||
inspektor kontroli dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej |
|
|
||
|
Kierownik
referatu (jednostki
równorzędnej),
pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, zastępca naczelnika (kierownika, dyrektora) wydziału (biura, departamentu)(jednostki równorzędnej) |
|
|
|
|
Zastępca głównego księgowego |
|
|
|
|
||||
|
Radca prawny |
|
|
|
|
Główny specjalista |
|
|
|
główny specjalista ds. BHP |
|
|||
|
Inspektor |
|
|
|
|
Starszy
specjalista,
starszy informatyk |
|
|
|
starszy specjalista ds. BHP |
|
|||
starszy geodeta,
starszy kartograf |
|
|
||
|
Podinspektor,
informatyk |
|
średnie3) |
3 |
geodeta, |
|
|
||
kartograf |
|
|
||
|
Specjalista |
|
|
|
specjalista ds. BHP |
|
|||
|
Samodzielny referent |
|
|
|
|
Referent prawny |
|
|
|
|
Referent prawno-administracyjny |
|
|
|
|
Referent,
kasjer, księgowy |
|
|
|
|
Młodszy
referent,
młodszy księgowy |
|
|
|
|
||||
|
Pracownik II stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych lub prac interwencyjnych |
|
|
|
|
|
|
||
|
Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych lub prac interwencyjnych |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
||
|
Kierownik
warsztatu,
kierownik stacji obsługi |
|
|
|
kierownik biblioteki |
|
|||
|
Zastępca kierownika warsztatu, zastępca kierownika stacji obsługi, kierownik garażu |
|
|
|
starszy bibliotekarz |
|
|||
|
Zaopatrzeniowiec |
|
|
|
|
Kierownik
magazynu,
kierownik hali maszyn |
|
|
|
maszynistka
klasy mistrzowskiej,
dyspozytor taboru samochodowego, kontroler techniczny |
||||
sekretarka |
|
|||
|
Kierownik
kancelarii głównej,
kierownik kancelarii tajnej, kierownik archiwum, kierownik centrali telefonicznej |
|
|
|
kancelista
młodszy kancelista |
|
|||
starszy
magazynier,
intendent, starsza maszynistka |
|
|||
bibliotekarz |
|
|||
|
Archiwista,
starszy archiwista magazynier, starsza telefonistka, maszynistka, teletypistka |
|
|
|
|
Telefonistka |
|
|
|
|
Pomoc administracyjna |
|
|
|
|
Opiekun dzieci i młodzieży (w czasie przewozu do i ze szkoły) |
|
|
|
|
Kierowca autobusu |
|
|
|
rzemieślnik specjalista |
|
|
||
|
Kierowca samochodu ciężarowego |
|
|
|
mechanik
samochodowy,
maszynista offsetowy, kserografista |
|
|
||
|
Konserwator,
rzemieślnik wykwalifikowany, ślusarz-spawacz, elektryk, stolarz, tapicer, szklarz, malarz, introligator, palacz c.o. |
|
|
|
|
Kierowca samochodu osobowego |
|
|
|
|
Operator urządzeń powielających |
|
|
|
|
Robotnik gospodarczy |
|
|
|
|
Portier,
szatniarz, dozorca, dźwigowy, woźny |
|
|
|
|
Sprzątaczka |
|
|
|
|
Goniec |
|
|
|
G. w straży gminnej (miejskiej)
|
|
|
|
|
|
(w latach) |
|||
|
|
|
|
|
|
||||
|
Komendant w gminach: |
|
|
|
- powyżej 100 tys. mieszkańców |
|
|||
- do 100 tys. mieszkańców |
|
|||
|
Zastępca komendanta w gminach: |
|
|
|
- powyżej 100 tys. mieszkańców |
|
|||
- powyżej 15 tys. do 100 tys. mieszkańców |
|
|||
- do 15 tys. mieszkańców |
|
|||
|
Naczelnik | XIII | wyższe2) | 4 |
|
Zastępca naczelnika | XIII | wyższe2) | 4 |
|
Kierownik | XIII | wyższe2) | 4 |
|
Zastępca kierownika | XIII | wyższe2) | 3 |
|
||||
|
Starszy inspektor |
|
|
|
|
|
|||
8 | Inspektor | XII |
|
|
|
|
|||
|
Młodszy inspektor |
|
|
|
|
|
|||
|
Starszy specjalista |
|
|
|
|
Specjalista |
|
|
|
|
Młodszy specjalista |
|
|
|
|
Starszy strażnik |
|
|
|
|
Strażnik |
|
|
|
|
Młodszy strażnik |
|
|
|
|
Aplikant |
|
|
|
H. w samorządowych jednostkach organizacyjnych
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Dyrektor
(kierownik) jednostki,
naczelnik |
|
|
|
|
Zastępca dyrektora (kierownika) jednostki |
|
|
|
|
Główny księgowy |
|
|
|
|
Dyrektor biura,
kierownik oddziału (filii), rejonowego (terenowego) oddziału |
|
|
|
|
Audytor wewnętrzny |
|
|
|
|
Zastępca głównego księgowego |
|
|
|
7 |
Naczelnik (kierownik) wydziału (działu, zespołu, pracowni, samodzielnego referatu, samodzielnej sekcji, laboratorium, placówki specjalistycznej i innej komórki organizacyjnej), kierownik Biura Strefy Płatnego Parkowania |
XII |
wyższe2) |
5 |
|
Kierownik zespołu |
|
|
|
9 |
Zastępca: naczelnika (kierownika) wydziału (działu, zespołu, pracowni, samodzielnego referatu, samodzielnej sekcji, laboratorium, placówki specjalistycznej i innej komórki organizacyjnej), kierownika Biura Strefy Płatnego Parkowania |
X |
wyższe2) |
4 |
|
Kierownik sekcji (zmiany, referatu) |
|
|
|
|
||||
|
Główny:
specjalista,
programista |
|
|
|
główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy |
|
|||
|
Radca prawny |
|
|
|
|
Starszy inspektor wojewódzki |
|
|
|
|
Inspektor wojewódzki |
|
|
|
|
Starszy
specjalista,
starszy informatyk, starszy programista, starszy projektant, starszy specjalista-laborant, starszy technolog |
|
|
|
starszy specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy |
|
|||
|
Starszy rewident zakładowy |
|
|
|
|
Starszy inspektor powiatowy |
|
|
|
|
Inspektor powiatowy |
|
|
|
|
Starszy inspektor,
informatyk, |
|
|
|
projektant,
specjalista-laborant, technolog |
|
|
||
starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy |
|
|||
|
Specjalista,
programista, rewident zakładowy |
|
|
|
|
|
|||
|
Inspektor |
|
|
|
|
|
|||
inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy |
|
|||
|
Samodzielny referent, |
|
|
|
starszy księgowy |
|
|
||
|
Starszy referent,
starszy intendent, starszy laborant, |
|
|
|
starszy statystyk,
podinspektor, księgowy, kasjer |
|
|
||
|
Laborant,
statystyk, planista, kosztorysant |
|
|
|
|
Referent |
|
|
|
|
Kierownik
zespołu inspektorów
nadzoru,
kierownik nadzoru inwestorskiego |
|
|
|
|
Starszy inspektor nadzoru inwestorskiego |
|
|
|
|
Inspektor nadzoru inwestorskiego |
|
|
|
|
|
|||
|
||||
|
Kierownik:
zespołu
magazynów,
|
|
|
|
centralnego magazynu |
|
|
||
|
Kierownik
magazynu,
zastępca kierownika: zespołu |
|
|
|
magazynów, centralnego magazynu |
|
|
||
|
Kierownik dyspozytorni |
|
|
|
|
Kierownik: warsztatu, pralni, recepcji, wypożyczalni sprzętu, kuchni, stołówki |
|
|
|
|
|
|||
|
Kierownik powielarni |
|
|
|
|
|
|||
|
Kierownik biblioteki |
|
|
|
kierownik: świetlicy, klubu |
|
|
||
|
Specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy |
|
|
|
|
Kierownik punktu sprzedaży |
|
|
|
|
Starszy
operator
elektronicznych monitorów ekranowych,
starszy recepcjonista, starszy magazynier, |
|
|
|
zaopatrzeniowiec,
operator sprzętu audiowizualnego, operator urządzeń, konserwator maszyn i urządzeń |
|
|
||
|
Zastępca kierownika: magazynu, warsztatu |
|
|
|
|
Starszy bibliotekarz |
|
|
|
|
Maszynistka
klasy mistrzowskiej,
operator elektronicznych monitorów ekranowych |
|
|
|
|
Kierownik: kancelarii, hali maszyn, archiwum |
|
|
|
|
Kierownik centrali telefonicznej |
|
|
|
|
Bibliotekarz |
|
|
|
|
Archiwista,
kancelista magazynier, intendent |
|
|
|
|
|
|||
|
Starsza maszynistka |
|
|
|
|
Recepcjonista |
|
|
|
|
|
|||
|
Introligator, operator urządzeń powielających, kontystka |
|
|
|
|
Sekretarka,
maszynistka |
|
|
|
|
Teletypistka,
telefonistka |
|
|
|
|
Pomoc administracyjna (biurowa, techniczna, laboratoryjna) |
|
|
|
|
Kierowca-operator maszyn specjalnych |
|
|
|
|
Kierowca autobusu |
|
||
|
Kierowca samochodu ciężarowego: | |||
- powyżej 13 ton, |
|
|||
- od 3,5 do 13 ton, |
|
|||
- do 3,5 ton |
|
|||
|
Kierowca samochodu dostawczego |
|
||
|
Kierowca samochodu towarowo-osobowego |
|
||
|
Kierowca ciągnika |
|
||
|
Kierowca samochodu osobowego |
|
||
|
Kierowca transportu wewnętrznego |
|
||
|
Starszy majster |
|
|
|
|
|
|||
|
Starszy mistrz |
|
|
|
|
|
|||
|
Majster |
|
|
|
|
Mistrz |
|
|
|
|
Leśniczy |
|
|
|
|
Rzemieślnik specjalista |
|
|
|
|
||||
|
Maszynista (taboru pasażerskiego, kotłów i inne) |
|
|
|
|
||||
|
Kuchmistrz-szef kuchni |
|
|
|
|
Sprzedawca, bufetowy |
|
|
|
|
Starszy rzemieślnik (starszy: murarz, malarz, betoniarz, stolarz, cieśla, dekarz, monter, kowal, ślusarz, tokarz, frezer, tapicer, spawacz, elektryk, mechanik, mechanik-diagnosta, elektromechanik, elektromonter, radiomechanik, kucharz i inne), starszy konserwator, robotnik wysoko wykwalifikowany |
|
|
|
|
||||
|
Kanalarz,
wulkanizator |
|
|
|
|
Drwal |
|
|
|
|
Motorniczy |
|
|
|
|
Dyspozytor,
kontroler ruchu |
|
|
|
|
Szef kuchni |
|
|
|
|
||||
46 |
Rzemieślnik (murarz, malarz, betoniarz, stolarz, cieśla, gajowy, dekarz, monter, kowal, ślusarz, tokarz, frezer, tapicer, spawacz, elektryk, mechanik, mechanik-diagnosta, elektromechanik, elektromonter, radiomechanik, kucharz, krawiec i inne), konserwator, robotnik wykwalifikowany |
V |
średnie zawodowe |
- |
zasadnicze zawodowe5) |
||||
|
Kelner |
|
|
|
|
|
|||
|
Starsza pokojowa |
|
|
|
|
Kontroler: biletowy, strefy płatnego parkowania |
|
|
|
|
Pomoc
rzemieślnika,
pomoc kuchenna, |
|
|
|
robotnik do prac ciężkich,
palacz kotłowy |
|
|||
|
Palacz c.o. |
|
|
|
|
Robotnik: zajezdniowy, manewrowy-przetokowy |
|
|
|
|
Praczka,
szwaczka, prasowaczka, detaszer, maglarz |
|
|
|
|
Robotnik gospodarczy (magazynowy), |
|
|
|
powielaczowy |
|
|||
|
Sprzedawca biletów, |
|
|
|
wydawca paliw |
|
|||
|
Pokojowa,
łazienny, kąpielowy, robotnik do pracy lekkiej, wozak |
|
|
|
|
Starszy: portier, woźny, szatniarz, dozorca |
|
|
|
|
Pilot zajezdniowy |
|
|
|
|
Portier, szatniarz, dozorca, dźwigowy, woźny, sprzątaczka laboratoryjna, pomoc palacza c.o. |
|
|
|
|
Sprzątaczka |
|
|
|
|
Goniec |
|
|
|
|
Robotnik |
|
|
|
|
Starszy lekarz |
|
|
|
|
Lekarz |
|
||
64a |
Psycholog |
XIV |
||
logopeda |
wyższe2) |
- |
||
|
Starsza pielęgniarka |
|
|
|
|
Pielęgniarka |
|
||
|
||||
|
Pracownik II stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych lub prac interwencyjnych |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|||
|
|
|
||
|
|
|||
|
Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych lub prac interwencyjnych |
|
|
|
|
|
|
||
|
||||
Stanowiska urzędnicze |
||||
1 |
Doradca zawodowy |
XII |
wyższe |
rok w zakresie poradnictwa zawodowego |
doradca zawodowy - stażysta |
IX |
wyższe |
- |
|
średnie |
1 |
|||
2 |
Pośrednik pracy |
VIII |
wyższe |
rok w zakresie pośrednictwa pracy |
pośrednik pracy - stażysta |
VII |
wyższe |
- |
|
średnie |
1 |
|||
3 |
Specjalista do spraw programów |
XI |
wyższe |
rok w zakresie przygotowania, realizacji i oceniania realizacji programów rynku pracy |
specjalista do spraw programów - stażysta |
IX |
wyższe |
- |
|
średnie |
1 |
|||
4 |
Specjalista do spraw rozwoju zawodowego |
XII |
wyższe |
rok w zakresie organizacji szkoleń |
specjalista do spraw rozwoju zawodowego - stażysta |
IX |
wyższe |
- |
|
średnie |
1 |
|||
5 |
Lider klubu pracy |
X |
średnie |
rok w zakresie pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy |
lider klubu pracy - stażysta |
VIII |
średnie |
1 |
|
6 |
Doradca EURES w wojewódzkim urzędzie pracy |
XII |
wyższe oraz spełnienie wymagań zawartych w odrębnych procedurach, określonych przez Komisję Europejską6) |
rok w zakresie pośrednictwa pracy lub poradnictwa zawodowego |
asystent EURES w wojewódzkim urzędzie pracy |
IX |
wyższe |
- |
|
średnie |
1 |
|||
7 |
Specjalista ds. rejestracji |
VII |
wyższe |
1 |
średnie |
2 |
|||
8 |
Specjalista ds. ewidencji i świadczeń |
VII |
wyższe |
1 |
średnie |
2 |
|||
9 |
Specjalista ds. analiz rynku pracy |
VII |
wyższe |
1 |
średnie |
2 |
|||
10 |
Specjalista ds. aktywizacji |
VII |
wyższe |
1 |
średnie |
2 |
|||
11 |
Referent ds.: rejestracji, ewidencji i świadczeń, analiz rynku pracy, aktywizacji |
VII |
średnie |
- |
III. Jednostki organizacyjne pomocy społecznej, centra integracji społecznej oraz jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej |
||||
|
||||
|
Główny administrator |
|
|
|
|
||||
|
Koordynator ds. komputeryzacji pomocy społecznej |
|
|
|
|
Starszy administrator |
|
|
|
|
|
|||
|
Administrator |
|
|
- |
|
|
|||
|
||||
|
Główny specjalista |
|
|
|
|
|
|||
|
Starszy lekarz |
|
|
|
3 |
Starszy wychowawca-koordynator |
XVI |
według odrębnych przepisów |
5 |
psycholog |
- |
|||
pedagog |
3 |
|||
|
Starszy specjalista pracy socjalnej - koordynator |
|
|
|
|
||||
5 |
Starszy wychowawca |
XV |
według odrębnych przepisów |
4 |
Starszy wychowawca w placówce wsparcia dziennego |
wyższe według odrębnych przepisów |
4 |
||
średnie według odrębnych przepisów |
7 |
|||
5a |
Starszy koordynator rodzinnej pieczy zastępczej |
XV |
według odrębnych przepisów |
5 |
5b |
Starszy asystent rodziny |
XIV |
wyższe według odrębnych przepisów |
5 |
średnie według odrębnych przepisów |
8 |
|||
|
Starszy specjalista pracy socjalnej |
|
|
|
|
||||
|
Konsultant |
|
|
|
|
Lekarz |
|
|
|
|
Kierownik zespołu pielęgniarek |
|
||
|
Starszy specjalista pracy z rodziną |
|
|
|
11 |
Wychowawca |
XIV |
według odrębnych przepisów |
2 |
Wychowawca w placówce wsparcia dziennego |
wyższe według odrębnych przepisów |
2 |
||
średnie według odrębnych przepisów |
5 |
|||
|
Starszy: terapeuta, specjalista reintegracji zawodowej |
|
|
|
|
Kapelan |
|
|
|
13a |
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej |
XIV |
według odrębnych przepisów |
2 |
13b |
Asystent rodziny |
XIII |
wyższe według odrębnych przepisów |
2 |
średnie według odrębnych przepisów |
5 |
|||
|
Specjalista pracy socjalnej |
|
|
|
|
||||
|
Specjalista pracy z rodziną |
|
|
|
|
Terapeuta, specjalista reintegracji zawodowej |
|
|
|
17 |
Młodszy wychowawca,
|
XIII |
według odrębnych przepisów |
- |
18 |
Starszy pracownik socjalny |
XII |
według odrębnych przepisów |
5 |
starszy opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej |
dyplom w zawodzie |
|||
starszy opiekun osoby starszej |
||||
|
Starsza pielęgniarka, położna |
|
|
|
|
Starszy technik fizjoterapii |
|
|
|
21 |
Starszy opiekun dziecięcy |
XII |
według odrębnych przepisów |
|
starszy instruktor terapii zajęciowej |
średnie i policealna szkoła odpowiedniej specjalności |
5 |
||
starszy instruktor ds. kulturalno-oświatowych |
średnie3) |
|||
starszy instruktor reintegracji zawodowej |
średnie zawodowe |
|||
21a |
Młodszy koordynator rodzinnej pieczy zastępczej, młodszy asystent rodziny |
XI |
według odrębnych przepisów |
|
|
Pracownik socjalny |
|
|
|
|
Starszy
technik,
starszy masażysta |
|
|
|
|
||||
24 |
Opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej |
XI |
dyplom w zawodzie |
- |
starszy opiekun |
średnie3) |
5 |
||
szkoła asystentek medycznych |
||||
opiekun osoby starszej |
dyplom w zawodzie |
- |
||
25 |
Pielęgniarka, położna |
XI |
według odrębnych przepisów |
|
starszy dietetyk |
średnie medyczne |
1 |
||
starsza opiekunka środowiskowa, starszy opiekun medyczny |
dyplom w zawodzie |
5 |
||
starszy instruktor terapii |
średnie i kurs specjalistyczny |
|||
26 |
Opiekun dziecięcy |
XI |
według odrębnych przepisów |
|
technik fizjoterapii |
średnie medyczne |
- |
||
instruktor terapii zajęciowej |
średnie3) i policealna szkoła odpowiedniej specjalności |
|||
instruktor ds. kulturalno-oświatowych |
średnie3) |
|||
instruktor reintegracji zawodowej |
średnie zawodowe |
|||
|
Technik, dietetyk |
|
|
|
starszy asystent osoby niepełnosprawnej |
|
|
||
28 |
Masażysta |
X |
szkoła masażystów |
- |
opiekunka środowiskowa, opiekun medyczny |
dyplom w zawodzie |
|||
|
Aspirant pracy socjalnej |
|
|
|
starszy sanitariusz |
|
|||
|
Asystent osoby niepełnosprawnej |
|
|
|
opiekun |
|
|||
|
||||
opiekun w ośrodku pomocy społecznej |
|
|||
31 |
Instruktor terapii |
VII |
średnie i kurs specjalistyczny |
- |
sanitariusz |
podstawowe, kurs specjalistyczny i egzamin kwalifikacyjny |
|||
|
Młodszy opiekun |
|
|
|
|
||||
młodszy opiekun w ośrodku pomocy społecznej |
|
|||
|
||||
|
||||
|
Sekretarz powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności |
|
|
|
|
Członkowie powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności (lekarz, psycholog, pedagog, doradca zawodowy, pracownik socjalny) |
|
||
|
||||
|
||||
|
Kierownik biura
warsztatowego,
kierownik stacji obsługi samochodów, kierownik budowy |
|
|
|
|
Kierownik obiektów sportowych |
|
|
|
|
Kierownik gospodarczy |
|
|
|
|
|
|||
|
Sekretarz szkoły |
|
|
|
|
Starszy ratownik |
|
|
|
|
Dietetyczka |
|
|
|
|
Ratownik |
|
|
|
|
Młodszy ratownik |
|
|
|
|
Pomoc nauczyciela |
|
|
|
|
Rolnik hodowca |
|
|
|
|
Robotnik szklarniowy |
|
|
|
|
Robotnik budowlany |
|
|
|
|
Robotnik polowy |
|
|
|
|
Opiekun dzieci i młodzieży (w czasie przewozu do i ze szkoły, przy przejściu przez jezdnię w drodze do i ze szkoły) |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Kierownik administracji domów mieszkalnych |
|
|
|
|
||||
|
Starszy dyspozytor |
|
|
|
|
Geodeta, geolog |
|
|
|
|
Administrator
budynków mieszkalnych,
administrator targowiska |
|
|
|
|
Administrator cmentarza |
|
|
|
|
Ekspedytor |
|
|
|
|
Ogrodnik terenów zielonych |
|
|
|
|
Dozorca cmentarza, grabarz |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Główny inżynier |
|
|
|
|
Starszy dyspozytor |
|
|
|
|
Dyspozytor |
|
|
|
|
Kontroler eksploatacji |
|
|
|
|
|
|||
|
||||
|
||||
|
Inżynier utrzymania ruchu |
|
|
|
|
Odczytywacz wodomierzy-inkasent |
|
|
|
|
Dyżurny pogotowia wodno-kanalizacyjnego |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Kierownik pogotowia technicznego |
|
|
|
|
Kierownik ciepłowni |
|
|
|
|
Kierownik bazy |
|
|
|
|
Starszy dyspozytor mocy |
|
|
|
|
Starszy dyspozytor pogotowia technicznego |
|
|
|
|
Kierownik kotłowni |
|
|
|
|
Kierownik przepompowni |
|
|
|
|
Dyspozytor mocy |
|
|
|
|
|
|||
|
Weryfikator dokumentacji technicznej |
|
|
|
|
|
|||
|
||||
|
||||
|
Dyspozytor, kontroler ruchu |
|
|
|
|
Motorniczy tramwaju, kierowca autobusu |
|
|
|
|
Kontroler biletowy |
|
|
|
|
Pilot zajezdniowy |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Szef eksploatacji |
|
|
|
|
Dyspozytor |
|
|
|
|
Gospodarz hotelu |
|
|
|
|
Cumownik |
|
|
|
|
Kapitan statku |
|
|
|
|
Mechanik statku |
|
||
|
Oficer mechanik wachtowy |
|
||
|
Oficer elektryk |
|
||
|
Oficer wachtowy |
|
||
|
Starszy marynarz |
|
||
|
Motorzysta |
|
||
|
Marynarz |
|
||
|
Młodszy motorzysta |
|
||
|
Młodszy marynarz |
|
||
|
||||
|
||||
|
Kierownik cmentarza |
|
|
|
|
Zastępca kierownika cmentarza |
|
|
|
|
|
|||
|
Operator urządzeń kremacyjnych |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Starszy inspektor fachowego poradnictwa |
|
|
|
|
Inspektor fachowego poradnictwa |
|
|
|
|
Starszy inspektor do spraw wycen |
|
|
|
|
|
|||
|
Inspektor do spraw wycen |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Generalny projektant |
|
|
|
|
Główny projektant |
|
|
|
|
Starszy kartograf |
|
|
|
|
Plastyk |
|
|
|
|
Starszy
asystent,
fotograf |
|
średnie3) |
5 |
kartograf |
|
5 |
||
|
Asystent |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Kierownik pracowni |
|
|
|
|
Główny specjalista |
|
|
|
|
Starszy: geodeta, kartograf |
|
|
|
|
|
|||
|
Geodeta,
kartograf |
|
|
|
|
|
|||
|
Młodszy: geodeta, kartograf |
|
|
|
|
|
|||
|
||||
|
Poligraf-specjalista,
fototechnik-specjalista |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Kierownik grupy robót |
|
|
|
|
Szef produkcji |
|
|
|
|
Główny technolog |
|
|
|
|
Starszy inspektor fachowego poradnictwa |
|
|
|
|
Kierownik prac geodezyjnych i kartograficznych |
|
|
|
|
Geodeta-specjalista,
klasyfikator gleb-specjalista |
|
|
|
|
Kierownik robót |
|
|
|
|
Starszy: geodeta, klasyfikator gleb |
|
|
|
|
Geodeta,
klasyfikator gleb |
|
|
|
|
|
|||
|
Inspektor fachowego poradnictwa |
|
|
|
|
||||
|
Poligraf-specjalista reprodukcji |
|
|
|
|
Kierownik statku kategorii III |
|
|
|
|
Asystent |
|
|
|
|
|
|||
|
Fototechnik-specjalista
reprodukcji
map i dokumentacji,
starszy poligraf |
|
|
|
|
Starszy
fototechnik,
poligraf |
|
|
|
|
Starszy kreślarz |
|
|
|
|
Mechanik maszyn na statku |
|
|
|
|
Operator
dozowania oraz wykorzystania
nieczystości stałych i płynnych,
operator budowli piętrzących |
|
|
|
|
Fototechnik |
|
|
|
|
Kreślarz |
|
|
|
|
Stermotorzysta |
|
|
|
|
Bosman, sternik |
|
|
|
|
Starszy marynarz |
|
||
|
Marynarz |
|
||
|
Konserwator aparatury laboratoryjnej |
|
|
|
|
Rolnik hodowca |
|
|
|
|
Robotnik szklarniowy |
|
|
|
|
Starszy pomiarowy |
|
|
|
|
Młodszy fototechnik |
|
|
|
|
Pomiarowy |
|
|
|
|
Robotnik polowy |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Inżynier ruchu |
|
|
|
|
Główny inżynier |
|
|
|
|
Główny mechanik |
|
|
|
|
Kierownik służby interwencyjnej |
|
|
|
|
Kierownik pracowni projektowej |
|
|
|
|
Kierownik laboratorium wojewódzkiego |
|
|
|
|
Kierownik: zakładu produkcyjnego, bazy sprzętu i transportu |
|
|
|
|
|
|||
|
Kierownik pracowni w wojewódzkim laboratorium drogowym |
|
|
|
|
|
|||
|
Kierownik
robót,
kierownik wytwórni |
|
|
|
|
|
|||
|
Starszy projektant |
|
|
|
|
|
|||
|
Starszy dyspozytor |
|
|
|
|
|
|||
|
Dyspozytor |
|
|
|
|
Asystent inspektora nadzoru |
|
|
|
|
|
|||
|
||||
|
||||
|
Kierownik stajni-trener |
|
|
|
|
|
|||
|
Menedżer sportu |
|
|
|
|
|
|||
|
Sanitariusz weterynaryjny |
|
|
|
|
Dżokej, podkuwacz |
|
|
|
|
Starszy jeździec |
|
|
|
|
Kandydat dżokejski |
|
|
|
|
Praktykant dżokejski |
|
|
|
|
Jeździec |
|
|
|
|
Kapitan jachtu o długości powyżej 21 m |
|
|
|
|
|
|||
|
Kapitan jachtu o długości do 21 m |
|
|
|
|
|
|||
|
Starszy oficer, kierownik maszyn jachtu |
|
|
|
|
|
|||
|
Kierownik wyszkolenia żeglarskiego |
|
|
|
|
Oficer jachtu |
|
|
|
|
|
|||
|
Bosman jachtu |
|
|
|
|
Montażysta jachtu, kucharz jachtu, intendent jachtu |
|
|
|
|
Instruktor ratownictwa |
|
|
|
|
Starszy ratownik |
|
|
|
|
Ratownik |
|
|
|
|
Młodszy ratownik |
|
|
|
|
Menedżer sportu
Trener klasy mistrzowskiej |
|
|
|
|
Trener klasy pierwszej |
|
||
|
Trener klasy drugiej |
|
||
|
Specjalista:
dyscypliny sportu, sportu osób niepełnosprawnych, odnowy biologicznej, rekreacji ruchowej |
|
w lp. 24 |
|
|
Instruktor:
dyscypliny sportu, sportu osób niepełnosprawnych, odnowy biologicznej, rekreacji ruchowej |
|
|
|
|
Główny mechanik,
główny energetyk |
|
|
|
|
Kapitan jachtu,
oficer jachtu |
|
|
|
|
Kierownik-gospodarz obiektu: sportowego, turystycznego, rekreacyjnego, mieszkalnego |
|
|
|
|
Informator turystyczny |
|
|
|
|
Starszy: masztalerz, bosman |
|
|
|
|
Pracownik zaplecza sportowego: koniuszy, stajenny, sprzętowy, przystaniowy, konserwator urządzeń sportowych, obsługi basenu kąpielowego, lodowiska, stadionu, przystani i inne |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Główny technolog |
|
|
|
|
Kierownik wydziału konstrukcyjnego |
|
|
|
|
Szef produkcji |
|
|
|
|
Kierownik grupy robót |
|
|
|
|
Rzecznik patentowy |
|
|
|
|
Starszy konserwator sprzętu medycznego |
|
|
|
|
Konserwator sprzętu medycznego |
|
|
|
|
|
|||
|
Młodszy konserwator sprzętu medycznego |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Szef produkcji, główny technolog |
|
|
|
|
Główny mechanik |
|
|
|
|
Starszy konserwator sprzętu ortopedycznego |
|
|
|
|
Konserwator sprzętu ortopedycznego |
|
|
|
|
|
|||
|
Ortopeda przymiarkowy |
|
|
|
|
|
|||
|
Bandażysta
ortopedyczny,
stolarz ortopedyczny, cholewkarz ortopedyczny, modelarz ortopedyczny w gipsie, formowacz, ortopeda-mechanik, przymiarkowy obuwia ortopedycznego |
|
|
|
|
Krojczy skór i
tkanin,
obuwnik ortopedyczny, modelarz form obuwia ortopedycznego |
|
|
|
|
Gorseciarz |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Starszy lekarz |
|
|
|
|
Lekarz |
|
||
|
Starszy felczer, felczer |
|
||
|
Starsza pielęgniarka |
|
||
|
Pielęgniarka |
|
||
|
Depozytariusz |
|
|
|
|
Opiekun zmiany |
|
|
|
|
Porządkowy |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Lekarz weterynarii |
|
|
|
|
Starszy technik weterynarii |
|
|
|
|
Technik weterynarii |
|
|
|
|
Opiekun zwierząt |
|
|
|
|
Młodszy opiekun zwierząt |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Kierownik
produkcji,
kierownik zaplecza technicznego, dyżurny inżynier ruchu |
|
|
|
|
Główny specjalista |
|
||
|
Kierownik kompostowni |
|
|
|
|
|
|||
|
Starszy specjalista-inspektor nadzoru |
|
|
|
|
Mistrz ruchu |
|
|
|
|
Specjalista-inspektor nadzoru |
|
|
|
|
|
|||
|
Mistrz
segregacji,
mistrz kompostowni |
|
|
|
|
Operator urządzeń energetycznych |
|
|
|
|
|
|||
|
Dyżurny automatyk |
|
|
|
|
Obchodowy
urządzeń
energetycznych,
dyżurny elektryk, dyżurny chemik-obchodowy, dyżurny ślusarz, operator urządzeń dźwignicowych, operator urządzeń kompostowni, operator urządzeń segregacji, operator urządzeń produkcji kruszyw |
|
|
|
|
|
|||
|
Operator sprzętu ciężkiego |
|
|
|
|
Wagowy |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Zastępca dyrektora |
|
|
|
|
Kierownik zespołu do spraw:
- ochrony przyrody, - ochrony krajobrazu, wartości historycznych i kulturowych, - ochrony środowiska, - edukacji, - turystyki i rekreacji |
|
||
|
Kierownik ośrodka edukacyjno-muzealnego |
|
||
|
Kierownik sekcji |
|
|
|
|
||||
|
Główny specjalista do spraw:
- ochrony przyrody, - ochrony krajobrazu, wartości historycznych i kulturowych, - ochrony środowiska, - edukacji, - turystyki i rekreacji |
|
|
|
|
Kustosz |
|
|
|
|
Radca prawny |
|
||
|
Starszy specjalista do spraw:
- ochrony przyrody, - ochrony krajobrazu, wartości historycznych i kulturowych, - ochrony środowiska, - edukacji, - turystyki i rekreacji |
|
||
|
Starszy specjalista |
|
|
|
|
Starszy księgowy |
|
średnie3) |
3 |
|
Specjalista do spraw:
- ochrony przyrody, - ochrony krajobrazu, wartości historycznych i kulturowych, - ochrony środowiska, - edukacji, - turystyki i rekreacji |
|
|
|
|
Specjalista |
|
|
|
|
Adiunkt |
|
|
|
|
Samodzielny referent |
|
|
|
|
Księgowy |
|
|
|
|
Starszy referent |
|
|
|
|
Referent |
|
|
|
|
||||
|
Starszy strażnik |
|
| |
|
Strażnik |
|
||
|
Sekretarka |
|
|
|
XXV. Żłobki i kluby dziecięce |
||||
Stanowiska kierownicze urzędnicze |
||||
1 |
Dyrektor: zespołu żłobków, klubów dziecięcych |
XIX |
według odrębnych przepisów |
|
2 |
Dyrektor żłobka, kierownik klubu dziecięcego |
XVIII |
||
Stanowiska pomocnicze i obsługi |
||||
1 |
Starsza: pielęgniarka, położna, starszy opiekun |
VIII |
według odrębnych przepisów |
|
Starszy: terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta, dietetyk |
wyższe2) |
- |
||
2 |
Pielęgniarka, położna, opiekun |
VI |
według odrębnych przepisów |
|
Terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta, dietetyk |
średnie3) |
- |
||
3 |
Młodszy opiekun |
V |
według odrębnych przepisów |
1) Szczegółowe wymagania kwalifikacyjne w zakresie wykształcenia i stażu pracy dla kierowniczych stanowisk urzędniczych i stanowisk urzędniczych, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę, uwzględniają wymagania określone w ustawie, przy czym do stażu pracy wymaganego na kierowniczych stanowiskach urzędniczych wlicza się wykonywanie działalności gospodarczej, zgodnie z art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy.
Wymagane kwalifikacje dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy określają odrębne przepisy.
2) Wyższe odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę, a także wymagania określone w ustawie stosownie do opisu stanowiska.
3) Średnie o profilu ogólnym
lub zawodowym umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku, a w
odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych
stosownie do opisu stanowiska.
4) Podstawowe i umiejętność
wykonywania czynności.
5) Zasadnicze zawodowe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku.
6) Wymagania te są określone w Karcie EURES (Dz. Urz. UE C 311 z 16.11.2010, str. 6).