Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Akcyza »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24.02.2009 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24.02.2009 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy

 Dz. U. z 2009 r. nr 32, poz. 250

Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 1.09.2010 r.

Na podstawie art. 122 ust. 1, art. 123 ust. 4, art. 125 ust. 6, art. 126 ust. 6, art. 129, art. 131 ust. 10, art. 132 ust. 5, art. 137, art. 138 ust. 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. nr 3, poz. 11) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa:

    1) postacie znaków akcyzy umieszczanych na opakowaniach jednostkowych importowanych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowanych na terytorium kraju wyrobów tytoniowych, spirytusowych i winiarskich, ich wzory i elementy znaków akcyzy;

    2) kryteria jakościowe znaków akcyzy;

    3) szczegółowe sposoby nanoszenia znaków akcyzy na typowe dla wyrobów tytoniowych, spirytusowych i winiarskich opakowania jednostkowe;

    4) wzór wniosku o wskazanie sposobu nanoszenia znaków akcyzy na nietypowe opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych;

    5) szczegółowe przypadki, w których znaki akcyzy mogą być zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych lub z wyrobów akcyzowych, warunki i tryb zdejmowania znaków akcyzy, wzór wniosku o zdjęcie znaków akcyzy;

    6) termin składania wstępnego zapotrzebowania na znaki akcyzy oraz wzór wstępnego zapotrzebowania na znaki akcyzy;

    7) wysokość kwot stanowiących wartość podatkowych znaków akcyzy, wysokość kwot wpłacanych na pokrycie kosztów wytworzenia podatkowych znaków akcyzy oraz wysokość należności z tytułu sprzedaży legalizacyjnych znaków akcyzy;

    8) wzór wniosku o wydanie albo sprzedaż znaków akcyzy oraz o wydanie upoważnień do odbioru znaków akcyzy oraz wzór upoważnienia;

    9) szczegółowy wykaz i sposób składania dokumentów załączanych przez wnioskodawcę do wniosku o wydanie lub sprzedaż znaków akcyzy oraz o wydanie upoważnień do odbioru znaków akcyzy;

    10) sposób prowadzenia ewidencji znaków akcyzy i jej wzór, sposób przewozu i przechowywania znaków akcyzy oraz sposób sporządzania protokołu stwierdzającego utratę, zniszczenie, uszkodzenie, wydanie lub zwrot znaków akcyzy, zniszczenie uszkodzonych lub zniszczonych znaków akcyzy oraz wzór tego protokołu;

    11) zakres i termin dokonywania rozliczeń znaków akcyzy pomiędzy importerem, podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz przedstawicielem podatkowym a podmiotem mającym siedzibę poza terytorium kraju, jak również właścicielem wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwanej dalej "ustawą", a podmiotem prowadzącym skład podatkowy;

    12) sposób zwrotu znaków akcyzy;

    13) normy dopuszczalnych strat znaków akcyzy powstałych w procesie oznaczania w stosunku do łącznej liczby znaków wykorzystanych w ciągu miesiąca kalendarzowego do oznaczania wyrobów akcyzowych;

    14) zespół czynności, które składają się na proces oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy.

§ 2. 1. Wprowadza się do oznaczania wyrobów akcyzowych objętych obowiązkiem oznaczania:

    1) podatkowe znaki akcyzy w postaci banderol podatkowych;

    2) legalizacyjne znaki akcyzy w postaci banderol legalizacyjnych.

2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o banderolach bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć banderole podatkowe i legalizacyjne.

§ 3. 1. Banderole zawierają w szczególności oznaczenie serii, numer ewidencyjny, dane o rodzaju i ilości wyrobu w opakowaniu jednostkowym oraz datę ich wytworzenia.

2. Wzory banderol podatkowych określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

3. Wzory banderol legalizacyjnych określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

4. Kryteria jakościowe, jakim powinny odpowiadać banderole, określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

§ 4. 1. Banderole są nanoszone na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, w sposób określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia, z tym że banderole legalizacyjne są nanoszone na opakowania jednostkowe w istniejącym stanie tych opakowań.

2. Wzór wniosku o wskazanie sposobu nanoszenia banderol na nietypowe opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, inne niż wymienione w załączniku nr 4 do rozporządzenia, określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.

§ 5. 1. Banderole naniesione na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych lub na wyroby akcyzowe mogą być z nich zdjęte po uzyskaniu zgody właściwego naczelnika urzędu celnego, w przypadku gdy:

    1) wyroby akcyzowe mają być zwrócone do podmiotu zagranicznego, od którego zostały otrzymane w związku z wadami fizycznymi wyrobów, lub

    2) wyroby akcyzowe przeznaczone są na eksport lub do dostawy wewnątrzwspólnotowej.

2. Wzór wniosku o zdjęcie banderol określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.

3. Zdjęcia banderol dokonuje się po pisemnym powiadomieniu właściwego naczelnika urzędu celnego o zamiarze ich zdjęcia. Pisemnego powiadomienia należy dokonać w terminie co najmniej 3 dni przed planowanym dniem wydania wyrobów akcyzowych w celu dokonania ich zwrotu do podmiotu zagranicznego lub dokonania eksportu albo dostawy wewnątrzwspólnotowej.

4. Pisemne powiadomienie, o którym mowa w ust. 3, zawiera informacje o rodzaju i ilości wyrobów akcyzowych, z których mają być zdjęte banderole, oraz o terminie zdjęcia banderol i wydania wyrobów akcyzowych.

5. Zdjęcie banderol odbywa się w obecności upoważnionego na podstawie odrębnych przepisów pracownika organu podatkowego.

6. Zdjęcie banderol potwierdza się protokołem podpisanym przez dwie osoby reprezentujące wnioskodawcę albo przez jedną osobę, jeżeli zapewnienie reprezentacji dwuosobowej nie jest możliwe, oraz przez obecnego przy tych czynnościach upoważnionego na podstawie odrębnych przepisów pracownika organu podatkowego.

7. Protokół potwierdzający zdjęcie banderol powinien określać miejsce i datę dokonania czynności, rodzaj i liczbę banderol oraz oznaczenie serii i numeru ewidencyjnego banderol, pozwalające na ich identyfikację, przyczynę zdjęcia banderol, a także strony czynności i nazwiska osób w niej uczestniczących oraz ich podpisy.

8. Kopia protokołu potwierdzającego zdjęcie banderol przekazywana jest do wytwórcy banderol, w przypadku gdy banderole zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych lub z wyrobów akcyzowych zwracane są wytwórcy, natomiast w przypadku zniszczenia zdjętych banderol kopia ta przekazywana jest wraz z kopią protokołu zniszczenia banderol do właściwego naczelnika urzędu celnego.

§ 6. 1. Podmiot obowiązany do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy składa w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych wstępne zapotrzebowanie na banderole na rok kalendarzowy w terminie do dnia 30 października roku poprzedzającego rok, na który składane jest wstępne zapotrzebowanie.

2. Wzór wstępnego zapotrzebowania określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.

§ 7. 1. Wysokość kwot stanowiących wartość banderol podatkowych wpłacanych w celu ich otrzymania określa załącznik nr 8 do rozporządzenia.

2. Wysokość kwot wpłacanych na pokrycie kosztów wytworzenia banderol podatkowych określa załącznik nr 9 do rozporządzenia.

3. Wysokość należności z tytułu sprzedaży banderol legalizacyjnych określa załącznik nr 10 do rozporządzenia.

4. W przypadku gdy wysokość kwoty stanowiącej wartość banderol podatkowych jest równa wysokości podatku akcyzowego albo przewyższa wysokość podatku akcyzowego od wyrobu akcyzowego podlegającego oznaczaniu tą banderolą, wówczas wysokość kwoty stanowiącej wartość banderol podatkowych wynosi 80% wysokości podatku akcyzowego od tego wyrobu.

§ 8. 1. Wnioskodawca, składając wniosek o wydanie albo sprzedaż banderol oraz wydanie upoważnień do odbioru banderol do właściwego naczelnika urzędu celnego w sprawach znaków akcyzy, załącza odpowiednio:

    1) zaświadczenie organu podatkowego o niezaleganiu lub stwierdzeniu zaległości w podatkach dochodowych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym;

    2) kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej;

    3) kopię potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego;

    4) kopię wpisu do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. nr 155, poz. 1095, z późn. zm.) lub kopię zezwolenia na obrót wyrobami objętymi obowiązkiem uzyskania takiego zezwolenia;

    5) kopię zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, o którym mowa w art. 78 ust. 1 pkt 1 ustawy;

    6) kopię potwierdzenia złożenia zabezpieczenia należności podatkowych wymaganego na podstawie odrębnych przepisów;

    7) kopię zezwolenia na:

      a) prowadzenie składu podatkowego,

      b) nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany handlowiec,

      c) nabycie wyrobów akcyzowych jako niezarejestrowany handlowiec,

      d) wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego,

      e) wyprowadzanie wyrobów akcyzowych z cudzego składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy;

    8) kopię spisu wyrobów, o którym mowa w art. 116 ust. 5 ustawy, potwierdzonego przez właściwego naczelnika urzędu celnego.

2. Oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2-8, są okazywane właściwemu naczelnikowi urzędu celnego w sprawach znaków akcyzy przed wydaniem decyzji, o której mowa w art. 126 ust. 1 ustawy. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku.

3. W przypadku gdy wnioskodawca składa kolejny wniosek, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od złożenia poprzedniego wniosku, nie stosuje się przepisów ust. 1 i 2, pod warunkiem że wnioskodawca złoży oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Nie dotyczy to informacji oraz stanów faktycznych lub prawnych zawartych w dokumentach, których termin ważności upłynął zgodnie z przepisami regulującymi ich wydawanie oraz dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1.

4. Do wniosku złożonego po upływie trzech miesięcy od dnia złożenia poprzedniego wniosku stosuje się odpowiednio przepisy ust. 1 i 2.

5. Wzór wniosku o wydanie albo sprzedaż banderol oraz wydanie upoważnień do odbioru banderol określa załącznik nr 11 do rozporządzenia.

6. Wzór upoważnienia do odbioru banderol określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.

§ 9. 1. Podmioty obowiązane do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy oraz podmiot prowadzący skład podatkowy, w którym magazynowane są wyroby akcyzowe właściciela, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, prowadzą ewidencję wydanych, wykorzystanych do naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych oraz zwróconych banderol, zwaną dalej "ewidencją".

2. Przed rozpoczęciem wypełniania ewidencji prowadzonej w formie papierowej każda jej strona jest numerowana i parafowana przez podmiot obowiązany do prowadzenia ewidencji oraz jest opatrzona pieczęcią właściwego naczelnika urzędu celnego.

3. Ewidencja w formie elektronicznej prowadzona jest zgodnie z pisemną instrukcją obsługi programu komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia tej ewidencji i w taki sposób, aby:

    1) umożliwiała wgląd w treść dokonywanych wpisów oraz ochronę przechowywanych danych przed zniekształceniem lub utratą;

    2) umożliwiała dokonywanie korekty danych opatrzonej adnotacją osoby dokonującej tej korekty oraz datą jej dokonania;

    3) pozwalała na drukowanie wpisów w porządku chronologicznym;

    4) uniemożliwiała usuwanie wpisów.

4. Podmiot prowadzący ewidencję w formie elektronicznej przechowuje kopię ewidencji zapisaną na informatycznych nośnikach danych, w sposób zapewniający ochronę przechowywanych danych przed zniekształceniem lub utratą lub w formie wydruku.

5. Ewidencja banderol jest prowadzona odrębnie dla każdej serii banderol.

6. Wpisów do ewidencji należy dokonywać na bieżąco. Przez bieżące dokonywanie wpisów rozumie się dokonywanie wpisów w dniu wystąpienia zdarzeń uzasadniających ich dokonanie lub najpóźniej w dniu ujawnienia tych zdarzeń.

7. Wpisów do ewidencji należy dokonywać w sposób trwały i wyraźny. Zmian i poprawek w ewidencji dokonuje się w taki sposób, aby przekreślony tekst pierwotny pozostał czytelny. W przypadku ewidencji prowadzonej w formie papierowej każdą zmianę lub poprawkę należy potwierdzić podpisem osoby dokonującej zmiany lub poprawki z podaniem daty jej wprowadzenia, a w przypadku ewidencji prowadzonej w formie elektronicznej opatrzyć adnotacją osoby dokonującej zmiany lub poprawki z podaniem daty jej wprowadzenia.

8. Podmioty obowiązane do prowadzenia ewidencji ostatniego dnia każdego miesiąca dokonują podsumowania wydanych, wykorzystanych do naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych oraz zwróconych banderol, w rachunku narastającym. Stan na koniec roku kalendarzowego przenosi się do ewidencji na następny rok kalendarzowy jako stan początkowy.

9. Jako wydanie wpisuje się w ewidencji także otrzymanie, na podstawie upoważnień właściwych naczelników urzędów celnych w sprawach znaków akcyzy, nowych banderol w zamian za banderole utracone, uszkodzone lub zniszczone w procesie oznaczania wyrobów akcyzowych w ramach dopuszczalnych norm strat banderol w stosunku do łącznej liczby banderol wykorzystanych w ciągu miesiąca kalendarzowego do oznaczania wyrobów akcyzowych.

10. Wzór ewidencji prowadzonej przez podmioty obowiązane do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy określa załącznik nr 13 do rozporządzenia.

11. Wzór ewidencji prowadzonej przez podmiot prowadzący skład podatkowy, w którym magazynowane są wyroby akcyzowe właściciela, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, określa załącznik nr 14 do rozporządzenia.

§ 10. 1. Przechowywanie oraz przewóz banderol wymaga zapewnienia odpowiednich środków transportu, pomieszczeń, urządzeń służących do przechowywania, w szczególności skarbców lub kas pancernych, oraz ochrony w sposób przyjęty przy przechowywaniu i transporcie wartości pieniężnych.

2. Dostęp do pomieszczeń i urządzeń służących do przechowywania banderol mogą mieć wyłącznie osoby imiennie do tego upoważnione.

3. Środek transportu oraz pomieszczenia i urządzenia służące do przechowywania banderol są plombowane przez osoby upoważnione, niezależnie od stosowanych zabezpieczeń przed kradzieżą, uszkodzeniem, zniszczeniem oraz utratą banderol.

4. Zdjęcie plomby następuje każdorazowo w obecności co najmniej dwóch osób. W przypadku stwierdzenia naruszenia lub uszkodzenia stanu plomby sporządza się protokół oraz przeprowadza spis z natury banderol.

§ 11. 1. Utrata, zniszczenie lub uszkodzenie oraz zniszczenie uszkodzonych lub zniszczonych banderol potwierdzane jest protokołem podpisanym przez dwie osoby reprezentujące podmiot obowiązany do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy albo przez jedną osobę, jeżeli zapewnienie reprezentacji dwuosobowej nie jest możliwe, oraz przez obecnego przy tych zdarzeniach upoważnionego na podstawie odrębnych przepisów pracownika organu podatkowego.

2. Wzór protokołu określa załącznik nr 15 do rozporządzenia.

§ 12. 1. Importer, podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz przedstawiciel podatkowy jest obowiązany uzyskać od podmiotu zagranicznego dokument rozliczeniowy z przekazanych mu banderol, z uwzględnieniem rodzaju, serii, roku wytworzenia, numeru ewidencyjnego i liczby banderol przekazanych w celu naniesienia na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, wykorzystanych do naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych lub niewykorzystanych, niezwłocznie po otrzymaniu wyrobów, nie później jednak niż w terminie trzech miesięcy od dnia wydania banderol podmiotowi zagranicznemu mającemu siedzibę poza terytorium kraju. Dokument ten stanowi podstawę dokonania odpowiednich wpisów do ewidencji.

2. Właściciel wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, jest obowiązany uzyskać od podmiotu prowadzącego skład podatkowy dokument rozliczeniowy z przekazanych mu banderol, z uwzględnieniem rodzaju, serii, roku wytworzenia, numeru ewidencyjnego i liczby banderol przekazanych w celu naniesienia na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, wykorzystanych do naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych lub niewykorzystanych:

    1) w terminie 7 dni od dnia naniesienia banderol - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym na terytorium kraju;

    2) niezwłocznie po wyprowadzeniu wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego, nie później jednak niż w terminie trzech miesięcy od dnia wydania banderol podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym na terytorium państwa członkowskiego.

§ 13. 1. Z każdorazowego wydania lub zwrotu banderol pomiędzy:

    1) wytwórcą banderol a właściwym naczelnikiem urzędu celnego w sprawach znaków akcyzy,

    2) wytwórcą banderol a podmiotem obowiązanym do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy,

    3) właściwym naczelnikiem urzędu celnego w sprawach znaków akcyzy a podmiotem obowiązanym do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy,

    4) właścicielem wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, a podmiotem prowadzącym skład podatkowy na terytorium kraju

- sporządza się protokół zdawczo-odbiorczy.

2. Wzór protokołu, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 16 do rozporządzenia.

3. Protokół, o którym mowa w ust. 1, podpisują dwie osoby reprezentujące każdą ze stron dokonujących czynności objętych protokołem, a jeżeli zapewnienie przez strony reprezentacji dwuosobowej nie jest możliwe - przez jedną osobę z każdej strony.

4. Kopia protokołu, w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, jest składana przez podmiot obowiązany do oznaczania wyrobów akcyzowych do właściwego naczelnika urzędu celnego w sprawach znaków akcyzy.

5. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do wydawania oraz zwrotu banderol wykorzystywanych w procesie oznaczania wyrobów akcyzowych na terytorium kraju u podmiotu dokonującego oznaczania wyrobów akcyzowych.

6. Fizyczne wydanie lub zwrot banderol następuje niezwłocznie po podpisaniu protokołu, o którym mowa w ust. 1.

§ 14. 1. Dopuszczalne miesięczne straty banderol powstałe w procesie oznaczania wyrobów akcyzowych na terytorium kraju w stosunku do łącznej liczby banderol wykorzystanych w ciągu miesiąca kalendarzowego mogą wynosić najwyżej dla poszczególnych rodzajów wyrobów:

    1) 0,5% - dla opakowań jednostkowych wyrobów spirytusowych;

    2) 0,5% - dla opakowań jednostkowych wyrobów tytoniowych;

    3) 0,5% - dla opakowań jednostkowych wyrobów winiarskich.

2. Oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy polega na naniesieniu, z użyciem odpowiedniego kleju, ważnej i nieuszkodzonej banderoli na opakowanie jednostkowe wyrobu akcyzowego podlegającego oznaczaniu tą banderolą, niezależnie od miejsca i metody oznaczania. W przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych banderolami na zautomatyzowanej linii technologicznej do procesu oznaczania należy zaliczyć także czynności włożenia banderol do urządzenia banderolującego oraz następujące łącznie, bezpośrednio po oznaczaniu, zautomatyzowane czynności przemieszczenia opakowania wyrobu akcyzowego do końca linii technologicznej, zdjęcia opakowania jednostkowego wyrobu akcyzowego z tej linii i jednoczesnego włożenia go do opakowania zbiorczego.

§ 15. Wnioski o wydanie decyzji w sprawie wydania albo sprzedaży banderol na wyroby spirytusowe lub winiarskie oraz wydania upoważnienia do odbioru banderol na wyroby spirytusowe lub winiarskie, których wzory zostały określone w załącznikach nr 2 i 3 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 kwietnia 2004 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. nr 80, poz. 742, z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym przed dniem 5 grudnia 2008 r., nierozpatrzone do dnia 28 lutego 2009 r., traktuje się jako wnioski o wydanie decyzji w sprawie wydania albo sprzedaży banderol na wyroby spirytusowe lub winiarskie oraz wydania upoważnienia do odbioru banderol na wyroby spirytusowe lub winiarskie, których wzory zostały określone w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego rozporządzenia.

§ 16. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 2009 r.*)

__________________
*) Zakres spraw regulowany niniejszym rozporządzeniem był poprzednio uregulowany w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 19.04.2004 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. nr 80, poz. 742, nr 167, poz. 1750 i nr 180, poz. 1871, z 2005 r. nr 242, poz. 2040, z 2007 r. nr 236, poz. 1739 oraz z 2008 r. nr 208, poz. 1309), które traci moc z dniem 1.03.2009 r. w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 6.12.2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. nr 3, poz. 11).

Załączniki do rozporządzenia
Ministra Finansów z dnia
24 lutego 2009 r. (poz. 250)

(pominięto)

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60