Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » System oceny zgodności »  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10.12.2008 r. w ...

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10.12.2008 r. w sprawie sposobu przepływu informacji dotyczących systemu kontroli wyrobów

 Dz. U. z 2008 r. nr 230, poz. 1540
Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 20.04.2016 r.

Na podstawie art. 39b ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004 r. nr 204, poz. 2087, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Rozporządzenie określa sposób przepływu i gromadzenia informacji dotyczących systemu kontroli wyrobów między Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwanym dalej "Prezesem UOKiK", organami wyspecjalizowanymi i organami celnymi oraz wzory formularzy stosowanych przy przepływie i gromadzeniu tych informacji.

2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, rozumie się przez to ustawę z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności.

§ 2. Informacje dotyczące systemu kontroli wyrobów przekazywane są, z zastrzeżeniem § 4 i 7, przez:

    1) wojewódzkich inspektorów Inspekcji Handlowej;

    2) właściwy organ Państwowej Inspekcji Pracy;

    3) Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;

    4) organy Inspekcji Ochrony Środowiska;

    5) Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;

    6) organy nadzoru budowlanego;

    7) Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego;

    8) dyrektorów urzędów morskich;

    9) właściwych miejscowo wojewódzkich inspektorów transportu drogowego;

    10) organy celne.

§ 3. 1. Informacje dotyczące systemu kontroli wyrobów obejmują:

    1) roczne plany kontroli spełniania przez wyroby zasadniczych lub innych wymagań, zwane dalej "rocznymi planami kontroli", przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia;

    2) informacje o wynikach kontroli wyrobu i działaniach podjętych w wyniku ustaleń kontroli prowadzonych na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy oraz na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. nr 92, poz. 881), przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia część A, B i D;

    3) informacje o postępowaniach administracyjnych w zakresie wyrobów niezgodnych z zasadniczymi lub innymi wymaganiami wprowadzonych do obrotu lub oddanych do użytku, zwanych dalej "postępowaniami", przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia część C i E;

    4) roczne sprawozdania z przeprowadzonych kontroli, przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 4, są przekazywane w formie pisemnej i drogą elektroniczną za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji, administrowanego przez Prezesa UOKiK.

3. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, z zastrzeżeniem § 6 ust. 1 i 3, są przekazywane drogą elektroniczną za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji administrowanego przez Prezesa UOKiK.

4. Organy wskazane w § 2 i 4 są obowiązane do przekazywania informacji, określonych w załącznikach do rozporządzenia, do teleinformatycznego systemu wymiany informacji, administrowanego przez Prezesa UOKiK.

§ 4. 1. Roczny plan kontroli jest przekazywany Prezesowi UOKiK w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy plan kontroli, przez:

    1) Głównego Inspektora Pracy;

    2) Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;

    3) Głównego Inspektora Ochrony Środowiska;

    4) Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;

    5) Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego;

    6) Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego;

    7) dyrektorów urzędów morskich;

    8) Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

2. Wzór rocznego planu kontroli określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

§ 5. Powiadomienia o wynikach kontroli wyrobu, zawierające informacje określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia, organ wyspecjalizowany przekazuje Prezesowi UOKiK drogą elektroniczną za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym organ ten ustosunkował się do uwag zgłoszonych do protokołu kontroli przez kontrolowanego, lub od dnia, w którym upłynął termin na zgłoszenie uwag.

§ 6. 1. Powiadomienie o wszczęciu postępowania jest automatycznie generowane w formie wiadomości poczty elektronicznej przez teleinformatyczny system wymiany informacji po wypełnieniu przez organ wyspecjalizowany sekcji C1 i C2 wzoru powiadomienia o wynikach kontroli wyrobu i działaniach podjętych w wyniku ustaleń kontroli, stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia, i przekazywane Prezesowi UOKiK.

2. Kopie decyzji organ wyspecjalizowany przekazuje Prezesowi UOKiK w formie elektronicznej za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji, w terminie 14 dni od dnia otrzymania potwierdzenia ich doręczenia stronie, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. Kopię decyzji stanowiącej podstawę wpisu do rejestru wyrobów niezgodnych z zasadniczymi lub innymi wymaganiami albo notyfikacji do Komisji Europejskiej, organ wyspecjalizowany przekazuje Prezesowi UOKiK, w terminie 14 dni od dnia otrzymania potwierdzenia jej doręczenia stronie wraz z kopią dokumentacji kontrolnej, w tym protokołu kontroli, w formie uznanej przez organ wyspecjalizowany za właściwą.

§ 7. 1. Roczne sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli, przygotowane według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia, jest przekazywane Prezesowi UOKiK w terminie do dnia 15 kwietnia roku następnego przez:

    1) właściwy organ Państwowej Inspekcji Pracy;

    2) Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;

    3) właściwy organ Inspekcji Ochrony Środowiska;

    4) Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;

    5) właściwy organ nadzoru budowlanego;

    6) Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego;

    7) dyrektorów urzędów morskich;

    8) właściwych miejscowo wojewódzkich inspektorów transportu drogowego.

2. Roczne sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli jest sporządzane w formie pisemnej według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia na podstawie danych gromadzonych w teleinformatycznym systemie wymiany informacji.

§ 8. 1. Prezes UOKiK może sporządzać sprawozdania według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia, obejmujące wybrany przez niego okres, z danych zgromadzonych w teleinformatycznym systemie wymiany informacji.

2. Prezes UOKiK przekazuje organowi wyspecjalizowanemu kopię sprawozdania obejmującego informacje wprowadzone przez ten organ, w przypadku gdy okres sprawozdania jest inny niż roczny.

3. Organ wyspecjalizowany, o którym mowa w ust. 2, może zgłosić uwagi do sprawozdania sporządzonego przez Prezesa UOKiK.

§ 9. Informacje dotyczące systemu kontroli wyrobów, inne niż określone w § 3, organy wyspecjalizowane, organy celne i Prezes UOKiK przekazują między sobą w formie pisemnej lub drogą elektroniczną, uwzględniając charakter danej informacji.

§ 10. 1. Organ celny, który dokonał zatrzymania wyrobu, przekazuje Prezesowi UOKiK drogą elektroniczną, za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji, informacje o działaniach podjętych w odniesieniu do zatrzymanego wyrobu, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do rozporządzenia.

2. Informacja, o której mowa w ust. 1, jest przekazywana niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 5 dni od dnia podjęcia przez organ celny działań wobec zatrzymanego wyrobu.

§ 11. Prezes UOKiK udostępnia, za pośrednictwem teleinformatycznego systemu wymiany informacji, informacje dotyczące systemu, w szczególności:

    1) otrzymane od organów wyspecjalizowanych, dotyczące wyników kontroli wyrobów,

    2) dotyczące decyzji wydanych przez organy wyspecjalizowane, w szczególności tych, które były podstawą dokonania wpisu do rejestru wyrobów niezgodnych z zasadniczymi lub innymi wymaganiami lub rejestru produktów niebezpiecznych oraz podstawą notyfikacji do Komisji Europejskiej,

    3) otrzymane od organów celnych, dotyczące działań podjętych w odniesieniu do zatrzymanego wyrobu

- innym organom wyspecjalizowanym lub organom celnym.

§ 12. Podmioty uczestniczące w wymianie informacji dotyczących systemu zapewniają ochronę informacji, o których mowa w art. 40d ust. 1 i 2 ustawy oraz w art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych.

§ 13. W okresie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, organy wyspecjalizowane mogą przekazywać informacje w formie i zakresie określonym w przepisach dotychczasowych.

§ 14. Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobu przepływu informacji dotyczących systemu kontroli wyrobów (Dz. U. nr 87, poz. 812, z 2005 r. nr 101, poz. 841 oraz z 2007 r. nr 149, poz. 1047).

§ 15. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 r.

Załącznik nr 1

Wzór rocznego planu kontroli

ROCZNY PLAN KONTROLI Dane1)
A INFORMACJE OGÓLNE
A1. Plan kontroli na rok  
A2. Nazwa organu wyspecjalizowanego  
A3. Sygnatura planu kontroli  
B ODBIORCA FORMULARZA
B1. Data wpływu do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów  
B2. Opinia Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów  
C LICZBA WYROBÓW, KTÓRE ZOSTANĄ SKONTROLOWANE W RAMACH PLANOWANYCH KONTROLI (Z PODZIAŁEM NA DYREKTYWY)
C1. 73/23 (2006/95) Urządzenia elektryczne niskonapięciowe  
C2. 87/404 Proste zbiorniki ciśnieniowe  
C3. 88/378 Bezpieczeństwo zabawek  
C4. 89/106 Wyroby budowlane  
C5. 89/336 (2004/108) Kompatybilność elektromagnetyczna  
C6. 89/686 Wyposażenie ochrony osobistej  
C7. 90/384 Nieautomatyczne urządzenia wagowe  
C8. 90/396 Urządzenia spalające paliwa gazowe  
C9. 92/42 Efektywność energetyczna wodnych kotłów grzewczych na paliwa ciekłe lub gazowe  
C10. 93/15 Materiały wybuchowe przeznaczone do użytku cywilnego  
C11. 94/9 Urządzenia i systemy ochronne przeznaczone do użytku w przestrzeniach zagrożonych wybuchem  
C12. 94/25 Łodzie rekreacyjne  
C13. 94/62 Opakowania i odpady opakowaniowe  
C14. 95/16 Dźwigi  
C15. 96/48 Interoperacyjność transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości  
C16. 96/57 Efektywność energetyczna chłodziarek i zamrażarek domowych  
C17. 96/98 Wyposażenie morskie  
C18. 97/23 Urządzenia ciśnieniowe  
C19. 98/37 Bezpieczeństwo maszyn  
C20. 99/5 Urządzenia radiowe i telekomunikacyjne urządzenia końcowe  
C21. 99/36 Transportowe urządzenia ciśnieniowe  
C22. 2000/9 Koleje linowe przeznaczone do przewozu osób  
C23. 2000/14 Emisja hałasu do środowiska przez urządzenia używane na zewnątrz pomieszczeń  
C24. 2000/55 Efektywność energetyczna stateczników do lamp fluorescencyjnych  
C25. 2001/16 Interoperacyjność transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych  
C26. 2004/22 Przyrządy pomiarowe  
D OGÓLNE INFORMACJE O KONTROLACH
D1. Łączna liczba wyrobów, których kontrolę zaplanowano  
D2. Łączna liczba zaplanowanych kontroli  
D3. Grupy wyrobów, które mają być kontrolowane  
E ZAKRES TERYTORIALNY PLANOWANYCH KONTROLI
E1. Cały kraj  
E2. Dolnośląskie  
E3. Kujawsko-Pomorskie  
E4. Lubelskie  
E5. Lubuskie  
E6. Łódzkie  
E7. Małopolskie  
E8. Mazowieckie  
E9. Opolskie  
E10. Podkarpackie  
E11. Podlaskie  
E12. Pomorskie  
E13. Śląskie  
E14. Świętokrzyskie  
E15. Warmińsko-Mazurskie  
E16. Wielkopolskie  
E17. Zachodniopomorskie  
F UWAGI

__________________
1) W przypadku gdy pozycja formularza nie ma zastosowania, wpisuje się "nie dotyczy".

Załącznik nr 2

Wzór powiadomienia o wynikach kontroli wyrobu
i działaniach podjętych w wyniku ustaleń kontroli

A1. INFORMACJE OGÓLNE Dane1)
A1.1 Organ przeprowadzający kontrolę  
A1.2 Data przeprowadzenia kontroli  
A1.3 Sygnatura protokołu kontroli  
A1.4 Czy podmiot, u którego przeprowadzono kontrolę wyrobu, zwrócił się o ochronę danych na podstawie art. 40d ust. 1 i 2 ustawy albo na podstawie art. 19 ust. 1 i 2 ustawy o wyrobach budowlanych (uowb)?  
A1.5 Czy ochrona została przyznana?  
A2. INFORMACJE O OSOBIE KONTROLUJĄCEJ WYRÓB
A2.1 Imię i nazwisko osoby kontaktowej  
A2.2 Nr telefonu i/lub adres e-mail  
A3. INFORMACJE O KONTROLOWANYM WYROBIE
A3.1 Oznaczenie dyrektywy/dyrektyw określającej/ych wymagania dla danego wyrobu  
A3.2 Określenie grupy wyrobu  
A3.3 Nazwa wyrobu  
A3.4 Marka wyrobu  
A3.5 Numer modelu/Typ wyrobu  
A3.6 Kod taryfy celnej  
A3.7 Opis wyrobu  
A3.8 Jeśli wyrób posiada opakowanie, opis opakowania wyrobu  
A3.9 Producent wyrobu (nazwa i adres)  
A3.10 Inni przedsiębiorcy uczestniczący w łańcuchu dostaw (określenie, czy: upoważniony przedstawiciel, importer, odbiorca dostaw wewnątrzwspólnotowych, dystrybutor oraz nazwa i adres)  
A3.11 Fotografia lub rysunek wyrobu (inne załączniki)  
A3.12 Kraj wytworzenia wyrobu  
A3.13 Rok wyprodukowania wyrobu  
A3.14 Czy w trakcie kontroli pobrano próbki i przeprowadzono badania laboratoryjne wyrobu?  
A3.15 Uwagi
A4. CZY WYRÓB SPEŁNIA WYMAGANIA W ZAKRESIE OBJĘTYM KONTROLĄ?
A4.1 TAK - koniec formularza
A4.2 NIE - proszę przejść do części B
CZĘŚĆ B
B1. INFORMACJE O STWIERDZONYCH NIEZGODNOŚCIACH
B1.1 Zasadniczych wymagań, której dyrektywy/dyrektyw wyrób nie spełnia?  
B1.2 Innych wymagań, której dyrektywy/dyrektyw wyrób nie spełnia?  
B1.3 Opis stwierdzonych niezgodności  
B1.4 Czy stwierdzono wypadki lub zagrożenie związane z używaniem wyrobu?  
B1.5 Opis stwarzanych zagrożeń/zaistniałych wypadków  
B2. INFORMACJE O ZASTOSOWANYCH ŚRODKACH
B2.1 Czy został zastosowany środek, o którym mowa w art. 40k ust. 1 ustawy?  
B2.2 Na jaki okres zastosowano powyższy środek?  
B3. CZY WSZCZĘTO POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE  
B3.1 TAK - proszę przejść do części C
B3.2 NIE - proszę przejść do części D
CZĘŚĆ C
C1. INFORMACJE OGÓLNE O POSTĘPOWANIU
C1.1 Organ wszczynający postępowanie  
C1.2 Data wszczęcia postępowania  
C1.3 Sygnatura postępowania  
C1.4 Strona/strony postępowania  
C2. INFORMACJE O OSOBIE PROWADZĄCEJ POSTĘPOWANIE
C2.1 Imię i nazwisko osoby kontaktowej  
C2.2 Nr telefonu i/lub adres e-mail  
C3. INFORMACJE O PROWADZONYM POSTĘPOWANIU
C3.1 Czy wydano postanowienie na podstawie art. 41b ust. 1 ustawy albo decyzję na podst. art. 30 ust. 1 pkt 1 lub art. 31 ust. 1 pkt 1 uowb?  
C3.1.1 Sygnatura powiadomienia/decyzji wydanej na podst. uowb  
C3.2 Czy przedsiębiorca wykonał postanowienie wydane na podstawie art. 41b ust. 1 ustawy albo decyzję na podst. art. 30 ust. 1 pkt 1 lub art. 31 ust. 1 pkt 1 uowb?  
C3.3 Czy przeprowadzono kontrolę, o której mowa w art. 41b ust. 2 ustawy, albo kontrolę sprawdzającą wykonanie obowiązków nałożonych decyzją, o której mowa w art. 30 ust. 1 pkt 1 lub art. 31 ust. 1 pkt 1 uowb?  
C3.4 Czy kontrola, o której mowa w art. 41b ust. 2 ustawy, potwierdziła, że przedsiębiorca wykonał postanowienie wydane na podstawie art. 41b ust. 1 ustawy lub czy kontrolę sprawdzającą wykonanie obowiązków nałożonych decyzją, o której mowa w art. 30 ust. 1 pkt 1 lub art. 31 ust. 1 pkt 1 uowb?  
C3.5 Sygnatura decyzji administracyjnej  
C3.6 Data wydania decyzji administracyjnej  
C3.7 Podstawa prawna wydania decyzji administracyjnej (dokładne określenie pozwalające na ustalenie, czy postępowanie umorzono i z jakich powodów je umorzono, czy nałożono obowiązki i jakie obowiązki nałożono)2)  
C3.8 Data doręczenia decyzji administracyjnej stronie  
C3.9 Załączniki (kopia decyzji administracyjnej)  
C3.10 Uwagi
C4. CZY STRONA ZŁOŻYŁA ODWOŁANIE OD DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ (WNIOSEK O PONOWNE ROZPATRZENIE SPRAWY)
C4.1 TAK - proszę przejść do części E
C4.2 NIE - koniec formularza
CZĘŚĆ D
D INFORMACJE O DZIAŁANIACH NAPRAWCZYCH PODJĘTYCH W TOKU KONTROLI (albo po wystosowaniu wystąpienia pokontrolnego)
D1. Rodzaj i opis podjętych działań  
D2. Uwagi
CZĘŚĆ E
E INFORMACJE O POSTĘPOWANIU ODWOŁAWCZYM
E1. Organ prowadzący postępowanie  
E2. Data wszczęcia postępowania  
E3. Data wydania decyzji administracyjnej  
E4. Sygnatura decyzji administracyjnej  
E5. Podstawa prawna wydania decyzji administracyjnej (dokładne określenie pozwalające na ustalenie, czy zaskarżona decyzja została uchylona, czy utrzymana w mocy)  
E6. Data doręczenia decyzji administracyjnej stronie  
E7. Czy strona złożyła skargę do sądu administracyjnego?  
E8. Rozstrzygnięcie sądu administracyjnego (dokładne określenie pozwalające na ustalenie, czy sąd uwzględnił skargę)  
E9. Uwagi

__________________
1) W przypadku gdy dane nie są dostępne, wpisuje się "brak danych", a w przypadku gdy pozycja formularza nie ma zastosowania, wpisuje się "nie dotyczy".
2) Ponadto punkt obejmuje również decyzje wymienione w art. 39a ust. 3 ustawy o systemie oceny zgodności.

Załącznik nr 3

Wzór zestawienia okresowego

A OGÓLNE INFORMACJE O WYNIKACH PRZEPROWADZONYCH KONTROLI Dane1)
A1. Sprawozdanie za okres  
A2. Nazwa organu wyspecjalizowanego  
A2.1. Łączna liczba przeprowadzonych kontroli (Dyrektywy Nowego Podejścia)  
A3. Łączna liczba skontrolowanych wyrobów  
A4. Łączna liczba zakwestionowanych wyrobów  
A5. Łączna liczba wyrobów niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami  
A6. Liczba wyrobów oddanych do badań laboratoryjnych  
B DZIAŁANIA PODJĘTE W WYNIKU PRZEPROWADZONYCH KONTROLI
B1. Liczba wyrobów, w przypadku których organ kontrolujący zastosował środki, o których mowa w art. 40k ust. 1 ustawy  
B2. Liczba postępowań wszczętych w okresie, którego dotyczy sprawozdanie  
B3. Liczba postępowań, w trakcie których przedsiębiorcy podjęli działania zgodnie z postanowieniem wydanym na podstawie art. 41b ust. 1 ustawy albo decyzją wydaną na podst. art. 30 ust. 1 pkt 1 albo art. 31 ust. 1 pkt 1 uowb  
B4. Liczba postępowań zakończonych w okresie, którego dotyczy sprawozdanie  
B5. Liczba postępowań zakończonych w okresie, którego dotyczy sprawozdanie, wszczętych w poprzednich okresach sprawozdawczych  
B6. Inne  
B7. Uwagi
C INFORMACJE O WYNIKACH PRZEPROWADZONYCH KONTROLI Z PODZIAŁEM NA POSZCZEGÓLNE DYREKTYWY NOWEGO PODEJŚCIA
C1. Nazwa dyrektywy  
C2. Liczba skontrolowanych wyrobów  
C3. Liczba zakwestionowanych wyrobów  
C4. Liczba wyrobów niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami  
C5. Liczba wyrobów, wobec których nie stwierdzono niezgodności  
D INFORMACJE DOTYCZĄCE WSPÓŁPRACY Z ORGANAMI CELNYMI Z PODZIAŁEM NA POSZCZEGÓLNE DYREKTYWY NOWEGO PODEJŚCIA
D1. Liczba wniosków organów celnych o opinię w sprawie spełniania przez wyroby zasadniczych lub innych wymagań / liczba opinii wydanych na wniosek organów celnych  
D2. Liczba negatywnych opinii wydanych na wniosek Izby Celnej  

__________________
1) W przypadku gdy dane nie są dostępne, wpisuje się "brak danych", a w przypadku gdy pozycja formularza nie ma zastosowania, wpisuje się "nie dotyczy".

Załącznik nr 4

Wzór informacji o działaniach podjętych przez organy
celne w odniesieniu do zatrzymanego wyrobu

A INFORMACJE DOTYCZĄCE ZATRZYMANIA WYROBU Dane1)
A1. Dane izby celnej  
A2. Dane urzędu celnego  
A3. Data zatrzymania wyrobów  
B DANE O WYROBIE
B1. Nazwa wyrobu  
B2. Kod taryfy celnej  
B3. Kraj pochodzenia wyrobu  
C DANE O PRODUCENCIE, EKSPORTERZE I IMPORTERZE
C1. Nazwa i adres producenta  
C2. Nazwa i adres eksportera  
C3. Nazwa i adres importera  
D OPINIA ORGANU WYSPECJALIZOWANEGO
D1. Organ wydający opinię  
D2. Numer opinii  
D3. Data wydania opinii  
D4. Wyrób spełnia zasadnicze lub inne wymagania  
D5. Dyrektywy, których wymagania wyrób spełnia  
D6. Podstawa prawna stwierdzenia, że wyrób spełnia zasadnicze lub inne wymagania  
D7. Wyrób nie spełnia zasadniczych lub innych wymagań  
D8. Dyrektywy, których wymagań wyrób nie spełnia  
D9. Podstawa prawna stwierdzenia, że wyrób nie spełnia zasadniczych lub innych wymagań  
D10. Brak opinii/brak działania organu wyspecjalizowanego  
E DZIAŁANIA ORGANU CELNEGO PODJĘTE W STOSUNKU DO ZATRZYMANEGO WYROBU
E1. Dopuszczono do obrotu  
E2. Nie dopuszczono do obrotu  
E3. Na dokumentach towarzyszących wyrobowi naniesiono adnotację: "Produkt niezgodny -niedopuszczony do obrotu -Rozporządzenie (EWG) nr 339/93"  

__________________
1) W przypadku gdy dane nie są dostępne, wpisuje się "brak danych", a w przypadku gdy pozycja formularza nie ma zastosowania, wpisuje się "nie dotyczy".

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60