Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Ogólne bezpieczeństwo produktów »  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14.04.2004 r. w ...

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14.04.2004 r. w sprawie sposobu prowadzenia krajowego systemu informacji o produktach niebezpiecznych

Tekst pierwotny - bieżący
 Dz. U. z 2004 r. nr 87, poz. 815

Na podstawie art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. nr 229, poz. 2275) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa sposób prowadzenia krajowego systemu informacji o produktach niebezpiecznych, zwanego dalej "systemem".

§ 2. W ramach prowadzenia systemu Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwany dalej "Prezesem UOKiK":

    1) wprowadza informacje do systemu;

    2) usuwa informacje z systemu.

§ 3. System jest prowadzony z zastosowaniem technik elektronicznego przetwarzania danych, w sposób zapewniający niezwłoczne odczytanie i wydrukowanie całości albo części zapisanych danych.

§ 4. 1. Informacje o produktach, które nie spełniają ogólnych wymagań bezpieczeństwa, Prezes UOKiK wprowadza do systemu niezwłocznie po dokonaniu wpisu do rejestru produktów niebezpiecznych.

2. Informacje o produktach, które nie spełniają szczegółowych wymagań bezpieczeństwa, Prezes UOKiK wprowadza do systemu niezwłocznie po otrzymaniu wniosku od organu wymienionego w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zwanej dalej "ustawą".

3. Informacje o wyrobach niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami Prezes UOKiK wprowadza do systemu niezwłocznie po dokonaniu wpisu do rejestru wyrobów niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami.

4. Informacje o produktach, o których mowa w art. 31 ust. 2 pkt 4 ustawy, zwanych dalej "innymi produktami", Prezes UOKiK wprowadza do systemu na zasadach określonych w przepisach szczególnych.

§ 5. 1. Wniosek w sprawie wprowadzenia do systemu produktów, o których mowa w § 4 ust. 2 i 4, sporządzony zgodnie z wzorem określonym w załączniku do rozporządzenia, zawiera w szczególności dane umożliwiające identyfikację produktu, informacje o zagrożeniach stwarzanych przez produkt i o środkach, jakie zastosowano w odniesieniu do produktu.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się decyzję stanowiącą podstawę wprowadzenia informacji do systemu.

§ 6. 1. W przypadku produktów, które nie spełniają ogólnych wymagań bezpieczeństwa, i wyrobów niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami, w systemie gromadzi się informacje zawarte odpowiednio w rejestrze produktów niebezpiecznych lub rejestrze wyrobów niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami.

2. W przypadku produktów, które nie spełniają szczegółowych wymagań bezpieczeństwa, i innych produktów, w systemie gromadzi się następujące dane:

    1) datę wprowadzenia informacji do systemu,

    2) numer identyfikacyjny wpisu,

    3) nazwę produktu,

    4) podstawę wpisu,

    5) kod według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU),

    6) kod według klasyfikacji stosowanej przez taryfę celną,

    7) opis produktu pozwalający na jego identyfikację,

    8) rodzaj i zakres zagrożeń stwarzanych przez produkt,

    9) informacje o kategorii konsumentów narażonych na niebezpieczeństwo wynikające z używania produktu,

    10) nazwę kraju wytworzenia produktu, jeżeli jest to niezbędne dla identyfikacji produktu,

    11) dane producenta, w tym określenie, czy jest to wytwórca z Unii Europejskiej, wytwórca spoza Unii Europejskiej, przedsiębiorca występujący jako wytwórca, osoba naprawiająca lub regenerująca produkt, przedstawiciel wytwórcy, importer produktu, inny przedsiębiorca mający wpływ na bezpieczeństwo produktu, jeżeli jest to niezbędne dla identyfikacji produktu,

    12) wskazanie wymagań, których produkt nie spełnia,

    13) informacje o zagrożeniach stwarzanych przez produkt,

    14) określenie środków, jakie przedsiębiorca lub organ kontroli zastosował w odniesieniu do produktu

- chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

3. Do systemu może zostać wprowadzone zdjęcie lub rysunek produktu.

§ 7. 1. Prezes UOKiK niezwłocznie usuwa z systemu informacje dotyczące produktów, które nie spełniają ogólnych wymagań bezpieczeństwa, i wyrobów niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami w przypadku odpowiednio usunięcia lub anulowania wpisów w rejestrze produktów niebezpiecznych albo usunięcia wpisu w rejestrze wyrobów niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami.

2. Prezes UOKiK niezwłocznie usuwa z systemu informacje dotyczące produktów, które nie spełniają szczegółowych wymagań bezpieczeństwa, i innych produktów, w przypadku jeżeli organ, na którego wniosek produkt został wprowadzony do systemu, wystąpi z wnioskiem o usunięcie informacji dotyczących tego produktu.

§ 8. Prezes UOKiK gromadzi następujące dokumenty związane z prowadzeniem systemu:

    1) wnioski organów w sprawie wprowadzenia informacji do systemu;

    2) kopie decyzji stanowiących podstawę wprowadzenia do systemu produktów, które nie spełniają szczegółowych wymagań bezpieczeństwa, i dotyczące innych produktów;

    3) wnioski organów w sprawie usunięcia informacji zawartych w systemie;

    4) kopie decyzji stanowiących podstawę wniosków, o których mowa w pkt 3;

    5) informacje o usunięciu lub anulowaniu wpisów w rejestrze produktów niebezpiecznych;

    6) informacje o usunięciu lub anulowaniu wpisów w rejestrze wyrobów niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami.

§ 9. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej.

Załącznik

Wzór wniosku w sprawie wprowadzenia informacji do systemu

Kliknij, aby powiększyć obraz

1 W przypadku gdy dane nie są dostępne, umieszcza się zapis "brak danych".

2 Należy wstawić "x" w jedno z pól i określić miejsce publikacji rozporządzenia, jeżeli wpisu dokonano na jego podstawie.

3 Dane należy wpisać, jeżeli jest to niezbędne do identyfikacji produktu.

4 Jeżeli jest to niezbędne dla identyfikacji produktu, należy wpisać nazwę przedsiębiorcy i jego siedzibę oraz określić kategorię przedsiębiorcy; można wybrać więcej niż jedną kategorię.

5 Do rejestru może być dołączone zdjęcie lub rysunek, jeśli ułatwia to identyfikację produktu i jest technicznie możliwe.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60