Art. 4. 1. Dyrektor Generalny Krajowego Ośrodka:
1) dysponuje środkami funduszy promocji na podstawie uchwał komisji zarządzających;
2) zapewnia obsługę prawną oraz techniczno-biurową funduszy promocji oraz komisji zarządzających;
3) sporządza sprawozdania z wykonania planu finansowego funduszy promocji;
4) odmawia realizacji uchwał komisji zarządzających niezgodnych z przepisami prawa;
5) ustala, w drodze decyzji, wysokość wpłat na Fundusz Promocji Mleka na podstawie informacji, o których mowa w art. 2a ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1430).
2. Do postępowań w sprawach indywidualnych, rozstrzyganych przez Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka w drodze decyzji administracyjnych, stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, chyba że ustawa stanowi inaczej.