Ustawa z dnia 22.05.2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Wersja czasowa:
od 2015.12.15
do 2016.12.31
tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2015 r. poz. 2122
Istniejące wersje czasowe art. 9
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2009 r. nr 97, poz. 799
2015.12.15 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2015 r. poz. 2122
2017.01.01
zmieniony przez
2017.11.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2017 r. poz. 2160
2019.08.01
zmieniony przez
2020.04.17 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 688
2020.04.18
zmieniony przez
2021.01.08 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2021 r. poz. 43
2021.08.17 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2021 r. poz. 1496
2025.04.01
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 9. 1. Środki finansowe funduszy promocji służące realizacji celów, o których mowa w art. 2 ust. 1, mogą zostać przeznaczone na:

    1) finansowanie lub współfinansowanie programów promocyjnych i informacyjnych;

    2) współfinansowanie programów promocyjnych i informacyjnych kwalifikujących się do uzyskania na ich realizację wsparcia ze środków Unii Europejskiej;

    3) udzielanie wsparcia finansowego na realizację zadań określonych w art. 2 ust. 2 pkt 1 lit. e, g i h, pkt 2 lit. e-g, pkt 3 lit. e-g, pkt 4 lit. e-g, pkt 5 lit. e-g, pkt 6 lit. e-g, pkt 7 lit. e-g, pkt 8 lit. e-g oraz pkt 9 lit. e-g.

2. O środki funduszy promocji mogą się ubiegać:

    1) ogólnokrajowe organizacje zrzeszające producentów rolnych lub przetwórców produktów rolno-spożywczych mających miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którzy produkują lub dokonują obrotu:

      a) mlekiem lub przetworami mlecznymi - w przypadku Funduszu Promocji Mleka,

      b) świniami, mięsem wieprzowym lub jego przetworami - w przypadku Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego,

      c) bydłem, mięsem wołowym lub przetworami z tego mięsa - w przypadku Funduszu Promocji Mięsa Wołowego,

      d) końmi, mięsem końskim lub przetworami z tego mięsa - w przypadku Funduszu Promocji Mięsa Końskiego,

      e) owcami, mięsem owczym lub przetworami z tego mięsa - w przypadku Funduszu Promocji Mięsa Owczego,

      f) zbożem lub przetworami zbożowymi - w przypadku Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych,

      g) owocami lub warzywami lub ich przetworami - w przypadku Funduszu Promocji Owoców i Warzyw,

      h) drobiem, mięsem drobiowym lub jego przetworami - w przypadku Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego,

      i) rybami lub ich przetworami - w przypadku Funduszu Promocji Ryb;

    2) ogólnokrajowe organizacje branżowe lub międzybranżowe zrzeszające producentów lub przetwórców produktów rolno-spożywczych, inne niż organizacje określone w pkt 1, jeżeli ich cele statutowe są zgodne z celami funduszy promocji, o których mowa w art. 2.

3. Podmioty wykorzystujące środki funduszy promocji są obowiązane stosować konkurencyjne procedury wyboru wykonawców realizowanych działań.

4. Wysokość wsparcia finansowego na realizację zadań określonych w art. 2 ust. 2 pkt 1 lit. f-h, pkt 2 lit. f i g, pkt 3 lit. f i g, pkt 4 lit. f i g, pkt 5 lit. f i g, pkt 6 lit. f i g, pkt 7 lit. f i g, pkt 8 lit. f i g oraz pkt 9 lit. f i g, nie może przekroczyć 15% maksymalnej kwoty środków finansowych przeznaczonych na realizację wszystkich zadań funduszu promocji w danym roku finansowym.

5. Minister właściwy do spraw rynków rolnych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki i tryb udzielania wsparcia finansowego, o którym mowa w ust. 1, mając na względzie zapewnienie efektywnej realizacji celów funduszy promocji określonych w art. 2.