Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22.04.2009 r. w sprawie pomocy finansowej udzielanej pracodawcom prowadzącym zakłady pracy chronionej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Wersja czasowa:
od 2009.05.08
do 2014.06.29
tekst pierwotny
Dz. U. z 2009 r. nr 70, poz. 603
Istniejące wersje czasowe § 10
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2009 r. nr 70, poz. 603
2014.06.30
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 10. 1. Pracodawca składa do Funduszu wniosek o:

    1) dofinansowanie na dany rok kalendarzowy - w terminie do dnia 15 listopada tego roku;

    2) refundację:

      a) w 2009 r. - w terminie do dnia 30 listopada 2009 r.,

      b) w latach następnych - w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy refundacja.

2. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej w danym roku kalendarzowym, wniosek o refundację na ten rok składa się w terminie do dnia 30 listopada tego roku.

3. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej po dniu 1 listopada danego roku kalendarzowego, termin, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b, przedłuża się do dnia 31 stycznia roku następnego.

4. Wniosek zawiera:

    1) nazwę pracodawcy;

    2) adres siedziby lub miejsca zamieszkania pracodawcy;

    3) adres do korespondencji pracodawcy, jeżeli jest inny niż adres określony w pkt 2;

    4) imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania pracodawcy w sprawie;

    5) numer telefonu i faksu pracodawcy;

    6) adres poczty elektronicznej pracodawcy;

    7) numery NIP i PKD pracodawcy;

    8) nazwę banku i numer rachunku bankowego pracodawcy;

    9) dane dotyczące wnioskowanej pomocy:

      a) podstawę prawną udzielenia pomocy,

      b) wnioskowaną kwotę pomocy ogółem,

      c) formę zabezpieczenia zwrotu pomocy.

5. Do wniosku dołącza się:

    1) kserokopie:

      a) dokumentów potwierdzających dane, o których mowa w ust. 4 pkt 1, 2 i 7,

      b) aktualnej decyzji o nadaniu statusu zakładu pracy chronionej;

    2) oświadczenie pracodawcy o:

      a) posiadaniu lub nieposiadaniu w dniu złożenia wniosku:

        - zaległości w zobowiązaniach wobec Funduszu,

        - nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,

      b) zaleganiu lub niezaleganiu w dniu złożenia wniosku z:

        - wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom lub

        - opłacaniem w terminie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub innych danin publicznych,

      c) ogłoszeniu lub nieogłoszeniu w stosunku do niego upadłości lub rozpoczęcia jego likwidacji,

      d) znajdowaniu lub nieznajdowaniu się pracodawcy w trudnej sytuacji ekonomicznej według kryteriów określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących udzielania pomocy publicznej*)

        ____________________
        *) Kryteria te są określone w pkt 9-11 Komunikatu Komisji - Wytyczne Wspólnotowe dotyczące pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. UE C 244 z 01.10.2004, str. 2).

      e) karalności lub niekaralności w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. nr 88, poz. 553, z późn. zrn.);

    3) informację o przeciętnych miesięcznych stanach zatrudnienia:

      a) ogółem,

      b) osób niepełnosprawnych ogółem oraz w podziale na stopnie niepełnosprawności - ustalonych odrębnie dla każdego z 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz o średnim kwartalnym stanie zatrudnienia osób niepełnosprawnych obliczonym na podstawie tych stanów zatrudnienia.

6. Do wniosku o dofinansowanie dołącza się:

    1) potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zawartych umów kredytowych;

    2) informację z banku, z którym zostały zawarte umowy kredytowe, o wysokości odsetek, jakie pracodawca zapłaci z tytułu zaciągniętych kredytów za okres wskazany we wniosku, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania, wraz z informacją o wysokości stopy procentowej przyjętej do wyliczenia odsetek;

    3) informację pracodawcy o przeznaczeniu kredytów i o wysokości kredytów, które mogą zostać objęte dofinansowaniem stosownie do § 2, oraz o okresie, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania;

    4) zaświadczenia o pomocy de minimis lub oświadczenie o wysokości tej pomocy, otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe, albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie.

7. Do wniosku o refundację dołącza się informację o wysokości:

    1) kosztów ze wskazaniem rodzajów i kwot kosztów, o których mowa w § 5-7;

    2) otrzymanej pomocy publicznej i pomocy de minimis albo informację o nieotrzymaniu pomocy - w zakresie wynikającym z art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. nr 59, poz. 404 oraz z 2008 r. nr 93, poz. 585) - w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.

8. Fundusz może żądać od pracodawcy przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku.