Art. 23. 1. Prezes UKE może, gdy jest to uzasadnione ochroną użytkowników końcowych przed nadużyciami w komunikacji elektronicznej, w drodze decyzji, nakazać:
1) przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu zablokowanie dostępu do numeru lub usługi oraz nałożyć obowiązek wstrzymania pobierania opłat za połączenia lub usługi zrealizowane po upływie, określonego w decyzji, terminu, o którym mowa w ust. 2;
2) podmiotowi realizującemu dodatkowe świadczenie, o którym mowa w art. 346 ust. 1 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. - Prawo komunikacji elektronicznej, zaprzestanie świadczenia usługi;
3) usługodawcy w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 oraz z 2024 r. poz. 1222) usunięcie wszystkich publicznie dostępnych informacji zawartych w systemie teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca, zmierzających do promocji lub reklamy numeru, lub usługi z dodatkowym świadczeniem.
2. W decyzji, o której mowa w ust. 1, Prezes UKE określa termin na:
1) zablokowanie dostępu do numeru lub usługi,
2) zaprzestanie świadczenia usługi,
3) usunięcie wszystkich publicznie dostępnych informacji zawartych w systemie teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca, zmierzających do promocji lub reklamy numeru lub usługi z dodatkowym świadczeniem
- nie krótszy niż 6 godzin od momentu doręczenia decyzji.
3. (uchylony)
4. Decyzji, o której mowa w ust. 1, nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
5. Do postępowania w sprawie wydania decyzji, o której mowa w ust. 1, nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów art. 107-113 oraz działu II rozdziałów 12 i 13, które stosuje się odpowiednio.