Art. 17. 1. Prezes UKE prowadzi, przy pomocy systemu teleinformatycznego, jawny wykaz numerów służących wyłącznie do odbierania połączeń głosowych i udostępnia ten wykaz w Biuletynie Informacji Publicznej na swojej stronie podmiotowej.
2. Prezes UKE dokonuje wpisu w wykazie, o którym mowa w ust. 1, na wniosek:
1) banku,
2) oddziału banku zagranicznego,
3) oddziału instytucji kredytowej,
4) Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej,
5) spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
6) firmy inwestycyjnej w rozumieniu art. 3 pkt 33 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. z 2023 r. poz. 646 i 825),
7) funduszu inwestycyjnego,
8) towarzystwa funduszy inwestycyjnych,
9) instytucji płatniczej,
10) zakładu ubezpieczeń,
11) zakładu reasekuracji,
12) jednostki sektora finansów publicznych
- w zakresie wykorzystywanych przez te podmioty numerów.
3. Prezes UKE na wniosek przedsiębiorcy telekomunikacyjnego dokonuje wpisu w wykazie, o którym mowa w ust. 1, numerów służących wyłącznie do odbierania połączeń głosowych wykorzystywanych przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyłącznie na potrzeby własnego biura obsługi klientów lub infolinii.
4. Wniosek, o którym mowa w ust. 2 albo 3, zawiera:
1) dane wnioskodawcy:
a) imię (imiona) i nazwisko, adres zamieszkania - w przypadku osób fizycznych,
b) nazwę (firmę) wnioskodawcy, adres siedziby, numer z właściwego rejestru w przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej,
c) imię i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania wnioskodawcy wraz z upoważnieniem - jeżeli dotyczy;
2) wskazanie numeru, o którym mowa w ust. 1 albo 3.
5. Do wniosku, o którym mowa w ust. 2 albo 3, dołącza się dokument potwierdzający prawo do dysponowania numerem, którego ten wniosek dotyczy.
6. W przypadku gdy wniosek, o którym mowa w ust. 2 albo 3, nie spełnia wymagań, o których mowa w ust. 4, Prezes UKE wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia tego wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania pod rygorem pozostawienia tego wniosku bez rozpoznania.
7. Prezes UKE dokonuje wpisu w wykazie, o którym mowa w ust. 1, w terminie 5 dni od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 2 albo 3, spełniającego wymagania, o których mowa w ust. 4 i 5.
8. Wpis w wykazie, o którym mowa w ust. 1, jest czynnością materialno-techniczną.
9. Prezes UKE pozostawia wniosek o wpis w wykazie, o którym mowa w ust. 1, bez rozpoznania, jeżeli wniosek ten został złożony przez podmiot, któremu Prezes UKE nie przyznał prawa do wykorzystywania zasobów numeracji, na podstawie decyzji, o której mowa w art. 159 ust. 1 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. - Prawo komunikacji elektronicznej, albo podmiot, który nie wykorzystuje numeracji na podstawie umowy, o której mowa w art. 164 albo art. 168 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. - Prawo komunikacji elektronicznej, w zakresie numeru wskazanego we wniosku, o którym mowa w ust. 4 pkt 2. Prezes UKE niezwłocznie informuje wnioskodawcę o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania.
10. Wnioskodawca, który złożył wniosek, o którym mowa w ust. 2 albo 3, lub podmiot, który aktualnie korzysta z numeru wpisanego w wykazie, o którym mowa w ust. 1, może złożyć wniosek o wycofanie numeru z tego wykazu.
11. Do wniosku o wycofanie numeru z wykazu, o którym mowa w ust. 1, przepisy ust. 4-6 i 9 stosuje się odpowiednio.
12. W przypadku, o którym mowa w ust. 10, Prezes UKE niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 5 dni od dnia otrzymania wniosku o wycofanie numeru z wykazu, o którym mowa w ust. 1, wykreśla go z tego wykazu.
13. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, 3 albo 10, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym i wnosi się do Prezesa UKE na adres do doręczeń elektronicznych Prezesa UKE.
14. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, 3 albo 10, niespełniający wymagań, o których mowa w ust. 13, pozostawia się bez rozpoznania.
15. Przedsiębiorca telekomunikacyjny świadczący usługę połączeń głosowych niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni od dnia wpisu numeru w wykazie, o którym mowa w ust. 1, blokuje połączenia przychodzące do jego sieci z wykorzystaniem numeru wpisanego w tym wykazie.
16. Przedsiębiorca telekomunikacyjny zaprzestaje blokowania połączeń przychodzących do jego sieci z wykorzystaniem numeru wpisanego w wykazie, o którym mowa w ust. 1, w terminie 3 dni od dnia wykreślenia numeru z tego wykazu.