Art. 23. 1. Prezes UKE może, gdy jest to uzasadnione ochroną użytkowników końcowych przed nadużyciami w komunikacji elektronicznej, nakazać przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu, w drodze decyzji, zablokowanie dostępu do numeru lub usługi w terminie nie krótszym niż 6 godzin od momentu jej ogłoszenia oraz nałożyć obowiązek wstrzymania pobierania opłat za połączenia lub usługi zrealizowane po upływie tego terminu.
2. Decyzja, o której mowa w ust. 1, może być ogłoszona ustnie przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu. Decyzję ogłoszoną ustnie doręcza się stronie na piśmie w terminie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.
3. Decyzję, o której mowa w ust. 1, dotyczącą usługi o podwyższonej opłacie w rozumieniu art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, lub numeru wykorzystywanego do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie doręcza się także podmiotowi realizującemu dodatkowe świadczenie.
4. Decyzji, o której mowa w ust. 1, nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
5. Do postępowania w sprawie wydania decyzji, o której mowa w ust. 1, nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów art. 107-113 oraz działu II rozdziałów 12 i 13, które stosuje się odpowiednio.