Art. 19. 1. W celu realizacji obowiązków, o których mowa w art. 16, przedsiębiorca telekomunikacyjny stosuje środki organizacyjne i techniczne służące monitorowaniu, wykrywaniu oraz wymianie informacji o CLI spoofing, a także blokowaniu połączenia głosowego albo ukrywaniu identyfikacji numeru wywołującego dla użytkownika końcowego.
2. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych świadczący usługi telekomunikacyjne dla co najmniej 50 000 abonentów, będący jednocześnie operatorem, może zawrzeć z Prezesem UKE porozumienie określające szczegółowe środki organizacyjne i techniczne, o których mowa w ust. 1, które będzie stosował przy realizacji obowiązków, o których mowa w art. 16.
3. Zawarcie porozumienia, o którym mowa w ust. 2, i jego prawidłowe wykonywanie stanowi spełnienie przez operatora będącego stroną tego porozumienia obowiązku, o którym mowa w art. 3 ust. 3, w zakresie, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 3.
4. Operator prawidłowo wykonujący porozumienie, o którym mowa w ust. 2, nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie albo nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej będące skutkiem zastosowanych środków organizacyjnych i technicznych, o których mowa w ust. 1.
5. Prezes UKE kontroluje prawidłowość stosowania środków organizacyjnych i technicznych, o których mowa w ust. 1, określonych w porozumieniu, o którym mowa w ust. 2. Do kontroli stosuje się przepisy działu X rozdziału 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.
6. Dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych innych niż określeni w ust. 2 Prezes UKE może wydać rekomendacje określające szczegółowe środki organizacyjne i techniczne, o których mowa w ust. 1, służące realizacji obowiązków, o których mowa w art. 16. Rekomendacje udostępnia się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Prezesa UKE.
7. Przedsiębiorca telekomunikacyjny inny niż określony w ust. 2, prawidłowo stosujący środki organizacyjne i techniczne, o których mowa w ust. 1, określone w rekomendacjach, o których mowa w ust. 6, nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie albo nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej będące skutkiem wprowadzenia tych środków.