Art. 11. 1. Bank Gospodarstwa Krajowego przekazuje premię technologiczną na spłatę części kapitału kredytu technologicznego na rachunek w banku kredytującym wskazany w umowie o wypłatę premii technologicznej, po wypłaceniu ostatniej transzy kredytu technologicznego.
2. Bank Gospodarstwa Krajowego wypłaca premie technologiczne do wysokości środków finansowych zgromadzonych na rachunku Funduszu Kredytu Technologicznego.
3. W przypadku gdy brak środków na rachunku Funduszu Kredytu Technologicznego uniemożliwia wypłatę premii technologicznej w terminie określonym w ust. 1, Bank Gospodarstwa Krajowego wypłaca premię technologiczną w terminie 7 dni od dnia, w którym wpłynęły środki na rachunek Funduszu Kredytu Technologicznego.
4. Wypłata premii technologicznej następuje jednorazowo na wniosek przedsiębiorcy złożony do Banku Gospodarstwa Krajowego, za pośrednictwem banku kredytującego.
5. Wniosek, o którym mowa w ust. 4, powinien zawierać:
1) kopie faktur i dowodów ich zapłaty dokumentujących wydatki, o których mowa w art. 10 ust. 5 i 6;
2) kopie umów najmu, dzierżawy lub leasingu, jeżeli faktury, o których mowa w pkt 1, dotyczą wydatków, o których mowa w art. 10 ust. 5 pkt 6-8;
3) opinię rzeczoznawcy majątkowego, o której mowa w art. 10 ust. 5 pkt 1 lit. a, w przypadku dokumentowania zakupu gruntu lub prawa użytkowania wieczystego gruntu;
4) opinie rzeczoznawcy majątkowego i budowlanego, o których mowa w art. 10 ust. 5 pkt 2 lit. a i b, w przypadku dokumentowania zakupu budynku, budowli lub ich części;
5) opinię sporządzoną na podstawie obserwacji procesu wdrażania i analizy dokumentacji procesu wdrażania, na wniosek przedsiębiorcy, przez podmiot wymieniony w art. 5 ust. 3 pkt 1, stwierdzającą wdrożenie nowej technologii w ramach inwestycji technologicznej finansowanej kredytem technologicznym i rozpoczęcie produkcji towarów lub świadczenia usług, będących wynikiem inwestycji technologicznej, oraz zawierającą informacje, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2 lit. b i c;
6) oświadczenie, że w okresie 7 lat poprzedzających datę zakupu gruntu lub prawa użytkowania wieczystego gruntu, lub zakupu budynku, budowli lub ich części, lub używanych środków trwałych zakup nie był współfinansowany ze środków wspólnotowych ani z krajowych środków pomocy publicznej lub pomocy de minimis, w przypadku dokumentowania takich zakupów;
7) oświadczenie, że nieruchomość będzie używana wyłącznie do celów inwestycji technologicznej, w przypadku dokumentowania zakupu budynku, budowli lub ich części;
8) oświadczenie o pomocy uzyskanej na realizację inwestycji technologicznej przez każdego przedsiębiorcę realizującego tę inwestycję, z wyszczególnieniem pomocy uzyskanej na finansowanie wydatków, o których mowa w art. 10 ust. 5 i 6;
9) zobowiązanie, że inwestycja technologiczna zostanie utrzymana w województwie, w którym została zrealizowana, albo w m.st. Warszawie, jeżeli została zrealizowana w m.st. Warszawie, przez co najmniej 3 lata od dnia zakończenia inwestycji technologicznej, pod rygorem zwrotu przez przedsiębiorcę wypłaconej premii technologicznej wraz z odsetkami, o których mowa w art. 14 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 659/1999 z dnia 22 marca 1999 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania art. 93 Traktatu WE;
10) oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą podatku dochodowego za rok obrotowy poprzedzający rok złożenia wniosku o wypłatę premii technologicznej;
11) oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą podatku od towarów i usług na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o wypłatę premii technologicznej;
12) oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą podatku akcyzowego na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o wypłatę premii technologicznej;
13) oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą podatków i opłat lokalnych na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o wypłatę premii technologicznej;
14) oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o wypłatę premii technologicznej.