Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 18.07.2023 r. w sprawie pomocy finansowej udzielanej pracodawcom prowadzącym zakłady pracy chronionej lub pracodawcom będącym przedsiębiorstwami społecznymi ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Wersja czasowa:
od 2023.08.09
do 2024.08.28
tekst pierwotny
Dz. U. z 2023 r. poz. 1573
Istniejące wersje czasowe § 10
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2023 r. poz. 1573
2024.08.29
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 10. 1. Pracodawca składa do Funduszu wniosek o:

    1) dofinansowanie za dany rok kalendarzowy - w terminie od dnia 1 stycznia do dnia 15 listopada tego roku;

    2) refundację - w terminie do 15. dnia drugiego miesiąca danego kwartału - za ten kwartał oraz za kwartały pozostałe do końca roku, którego dotyczy wniosek.

2. Pracodawca, który uzyskał status zakładu pracy chronionej lub status przedsiębiorstwa społecznego po dniu 15 listopada danego roku kalendarzowego:

    1) składa wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, za okres od dnia 16 listopada do końca tego roku w terminie do dnia 31 stycznia roku następnego;

    2) składa wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, za czwarty kwartał w terminie do dnia 31 stycznia roku następnego.

3. Wniosek o dofinansowanie lub wniosek o refundację określa okres, za jaki jest składany, oraz zawiera:

    1) nazwę pracodawcy;

    2) adres siedziby albo miejsca zamieszkania pracodawcy, o ile jest on tożsamy z adresem wykonywanej działalności;

    3) adres do korespondencji pracodawcy, jeżeli jest inny niż adres określony w pkt 2;

    4) imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania pracodawcy w sprawie;

    5) numer telefonu pracodawcy;

    6) adres poczty elektronicznej pracodawcy;

    7) numery NIP i PKD pracodawcy;

    8) nazwę banku i numer rachunku bankowego pracodawcy lub nazwę spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej i numer rachunku;

    9) dane dotyczące wnioskowanej pomocy:

      a) wnioskowaną kwotę pomocy ogółem,

      b) formę zabezpieczenia zwrotu pomocy.

4. Do wniosku o dofinansowanie lub wniosku o refundację dołącza się:

    1) kopie lub odwzorowanie cyfrowe aktualnej decyzji o nadaniu statusu zakładu pracy chronionej lub statusu przedsiębiorstwa społecznego;

    2) oświadczenie pracodawcy o:

      a) posiadaniu lub nieposiadaniu w dniu złożenia wniosku:

        - zaległości w zobowiązaniach wobec Funduszu,

        - nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,

      b) zaleganiu lub niezaleganiu w dniu złożenia wniosku z:

        - wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom lub

        - opłacaniem w terminie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub innych danin publicznych,

      c) ogłoszeniu lub nieogłoszeniu w stosunku do niego upadłości lub rozpoczęcia jego likwidacji;

    3) informację o przeciętnych miesięcznych stanach zatrudnienia:

      a) ogółem,

      b) osób niepełnosprawnych ogółem oraz w podziale na stopnie niepełnosprawności ustalonych odrębnie dla każdego z 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz o średnim kwartalnym stanie zatrudnienia osób niepełnosprawnych obliczonym na podstawie tych stanów zatrudnienia.

5. Do wniosku o dofinansowanie dołącza się:

    1) potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie zawartych umów kredytowych;

    2) informację z banku lub kasy oszczędnościowo-kredytowej, z którymi zostały zawarte umowy kredytowe, o wysokości odsetek, jakie pracodawca zapłaci z tytułu zaciągniętych kredytów za okres wskazany we wniosku, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania, wraz z informacją o wysokości stopy procentowej przyjętej do wyliczenia odsetek;

    3) informację pracodawcy o przeznaczeniu kredytów i o wysokości kredytów, które mogą zostać objęte dofinansowaniem stosownie do § 2, oraz o okresie, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania;

    4) zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie lub oświadczenie o wysokości tej pomocy, otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok podatkowy oraz dwa poprzedzające go lata podatkowe, albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w tym okresie;

    5) informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, w zakresie określonym na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702).

6. Do wniosku o refundację dołącza się informację o wysokości:

    1) kosztów ze wskazaniem rodzajów i kwot kosztów, o których mowa w § 5-7;

    2) otrzymanej pomocy publicznej, pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy - w zakresie wynikającym z art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej - w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia refundacją.

7. Fundusz może żądać od pracodawcy przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku o dofinansowanie lub wniosku o refundację.