Art. 13a. 1. Minister właściwy do spraw informatyzacji prowadzi w systemie teleinformatycznym bazę danych wniosków, o których mowa w art. 13 ust. 1.
2. Minister właściwy do spraw informatyzacji jest administratorem danych zgromadzonych w bazie.
3. Organ gminy niezwłocznie wprowadza do bazy dane, o których mowa w art. 13 ust. 4 pkt 1-4, 6 i 8.
4. Minister właściwy do spraw informatyzacji umożliwia gminom, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego:
1) weryfikację, czy dla osoby, której dotyczy wniosek, nie złożono wniosku ze wskazaniem innego miejsca pobytu na zakwaterowanie w okresie, o którym mowa w art. 13 ust. 4 pkt 3;
2) porównanie zawartych we wniosku danych osób fizycznych, o których mowa w art. 13 ust. 4 pkt 1, 2 i 4, z danymi w rejestrze PESEL;
3) sprawdzenie daty wjazdu obywatela Ukrainy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w rejestrze, o którym mowa w art. 6 ust. 1.
5. Minister właściwy do spraw informatyzacji udostępnia dane zgromadzone w bazie:
1) ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych,
2) ministrowi właściwemu do spraw rodziny,
3) wojewodom,
4) gminom
- w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy.