Art. 6. 1. Minister właściwy do spraw informatyzacji prowadzi rejestr obywateli Ukrainy, którym nadano numer PESEL, w sposób określony w art. 4.
2. Rejestr prowadzi się w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 55 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
3. Prowadząc rejestr, o którym mowa w ust. 1, minister właściwy do sprawy informatyzacji:
1) zapewnia ochronę przed nieuprawnionym dostępem do rejestru;
2) zapewnia integralność danych w rejestrze;
3) zapewnia dostępność systemu teleinformatycznego, w którym rejestr jest prowadzony, dla podmiotów przetwarzających dane w rejestrze;
4) przeciwdziała uszkodzeniom systemu teleinformatycznego, w którym rejestr jest prowadzony;
5) określa zasady bezpieczeństwa przetwarzanych danych, w tym danych osobowych;
6) zapewnia rozliczalność działań dokonywanych na danych rejestru.
4. Minister właściwy do spraw informatyzacji jest administratorem danych przetwarzanych w rejestrze, o którym mowa w ust. 1.
5. W rejestrze, o którym mowa w ust. 1, gromadzi się:
1) dane, o których mowa w art. 4 ust. 4 pkt 1-4, 10-16 i 18;
2) numer PESEL;
3) fotografię, o której mowa w art. 4 ust. 7;
4) odciski palców;
5) odwzorowanie własnoręcznego podpisu osoby, która ukończyła 12. rok życia, z wyjątkiem osoby, która nie może złożyć podpisu.
6. Danych zgromadzonych w rejestrze, o którym mowa w ust. 1, nie usuwa się.
7. Minister właściwy do spraw informatyzacji udostępnia zgromadzone w rejestrze, o którym mowa w ust. 1, dane, o których mowa w:
1) ust. 5 pkt 1-5:
a) Policji,
b) Straży Granicznej,
c) Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,
d) Agencji Wywiadu,
e) Służbie Kontrwywiadu Wojskowego,
f) Służbie Wywiadu Wojskowego,
g) Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu,
h) Służbie Ochrony Państwa,
i) Urzędowi do spraw Cudzoziemców;
2) ust. 5 pkt 1-3:
a) ministrowi właściwemu do spraw pracy,
b) ministrowi właściwemu do spraw zdrowia,
c) ministrowi właściwemu do spraw rodziny,
d) Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej,
e) Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych,
f) organowi właściwemu w rozumieniu ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 111 oraz z 2021 r. poz. 1162, 1981, 2105 i 2270), za pośrednictwem ministra właściwego do spraw rodziny
- w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań, po oświadczeniu spełnienia wymagań, o których mowa w art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
8. Organ gminy może realizować zadania, o których mowa w art. 4, poza siedzibą urzędu gminy.