Ustawa z dnia 12.03.2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Wersja czasowa:
od 2022.03.12
do 2022.04.14
tekst pierwotny
Dz. U. z 2022 r. poz. 583
Istniejące wersje czasowe art. 6
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2022 r. poz. 583
2022.04.15
zmieniony przez
2022.07.01
zmieniony przez
2023.01.13 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2023 r. poz. 103
2023.01.28
zmieniony przez
2024.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2024 r. poz. 167
2024.09.01
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 6. 1. Minister właściwy do spraw informatyzacji prowadzi rejestr obywateli Ukrainy, którym nadano numer PESEL, w sposób określony w art. 4.

2. Rejestr prowadzi się w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 55 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.

3. Prowadząc rejestr, o którym mowa w ust. 1, minister właściwy do sprawy informatyzacji:

    1) zapewnia ochronę przed nieuprawnionym dostępem do rejestru;

    2) zapewnia integralność danych w rejestrze;

    3) zapewnia dostępność systemu teleinformatycznego, w którym rejestr jest prowadzony, dla podmiotów przetwarzających dane w rejestrze;

    4) przeciwdziała uszkodzeniom systemu teleinformatycznego, w którym rejestr jest prowadzony;

    5) określa zasady bezpieczeństwa przetwarzanych danych, w tym danych osobowych;

    6) zapewnia rozliczalność działań dokonywanych na danych rejestru.

4. Minister właściwy do spraw informatyzacji jest administratorem danych przetwarzanych w rejestrze, o którym mowa w ust. 1.

5. W rejestrze, o którym mowa w ust. 1, gromadzi się:

    1) dane, o których mowa w art. 4 ust. 4 pkt 1-4, 10-16 i 18;

    2) numer PESEL;

    3) fotografię, o której mowa w art. 4 ust. 7;

    4) odciski palców;

    5) odwzorowanie własnoręcznego podpisu osoby, która ukończyła 12. rok życia, z wyjątkiem osoby, która nie może złożyć podpisu.

6. Danych zgromadzonych w rejestrze, o którym mowa w ust. 1, nie usuwa się.

7. Minister właściwy do spraw informatyzacji udostępnia zgromadzone w rejestrze, o którym mowa w ust. 1, dane, o których mowa w:

    1) ust. 5 pkt 1-5:

      a) Policji,

      b) Straży Granicznej,

      c) Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,

      d) Agencji Wywiadu,

      e) Służbie Kontrwywiadu Wojskowego,

      f) Służbie Wywiadu Wojskowego,

      g) Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu,

      h) Służbie Ochrony Państwa,

      i) Urzędowi do spraw Cudzoziemców;

    2) ust. 5 pkt 1-3:

      a) ministrowi właściwemu do spraw pracy,

      b) ministrowi właściwemu do spraw zdrowia,

      c) ministrowi właściwemu do spraw rodziny,

      d) Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej,

      e) Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych,

      f) organowi właściwemu w rozumieniu ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 111 oraz z 2021 r. poz. 1162, 1981, 2105 i 2270), za pośrednictwem ministra właściwego do spraw rodziny

    - w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań, po oświadczeniu spełnienia wymagań, o których mowa w art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.

8. Organ gminy może realizować zadania, o których mowa w art. 4, poza siedzibą urzędu gminy.