Art. 60. 1. Usługi wyszukiwania w bazie adresów elektronicznych umożliwiają:
1) wyszukiwanie i wgląd do następujących danych:
a) w przypadku podmiotu publicznego:
- nazwy lub firmy, pod którą podmiot działa, a w przypadku komornika sądowego - jego imienia i nazwiska oraz tytułu,
- numeru identyfikacyjnego REGON,
- numeru identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, lub informacji o jego unieważnieniu lub uchyleniu,
- numeru KRS, jeżeli został nadany,
- siedziby i adresu,
- adresu do korespondencji,
- adresu do doręczeń elektronicznych,
- daty wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych,
- daty wykreślenia adresu do doręczeń elektronicznych z bazy adresów elektronicznych,
b) w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej:
- imienia i nazwiska,
- firmy,
- numeru identyfikacyjnego REGON, jeżeli został nadany,
- numeru identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, lub informacji o jego unieważnieniu lub uchyleniu,
- adresu do doręczeń,
- adresu do doręczeń elektronicznych,
- oznaczenia dostawcy publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- daty wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych,
- daty wykreślenia adresu do doręczeń elektronicznych z bazy adresów elektronicznych,
c) w przypadku podmiotu niepublicznego niebędącego osobą fizyczną:
- nazwy lub firmy, pod którą podmiot działa,
- numeru identyfikacyjnego REGON, jeżeli został nadany,
- numeru identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, lub informacji o jego unieważnieniu lub uchyleniu,
- numeru KRS, jeżeli został nadany,
- siedziby i adresu,
- adresu do korespondencji,
- adresu do doręczeń elektronicznych,
- oznaczenia dostawcy publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- daty wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych,
- daty wykreślenia adresu do doręczeń elektronicznych z bazy adresów elektronicznych;
2) wyszukiwanie adresu do doręczeń elektronicznych lub adresu do korespondencji podmiotu niepublicznego będącego osobą fizyczną na podstawie następujących danych:
a) imienia i nazwiska,
b) tytułu zawodowego adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego, doradcy restrukturyzacyjnego, notariusza lub rzecznika patentowego - w przypadku osoby fizycznej posiadającej tytuł zawodowy,
c) adresu do korespondencji,
d) numeru PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalnego identyfikatora nadanego przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji 2015/1501,
e) adresu do doręczeń elektronicznych,
f) adresu do doręczeń elektronicznych wykorzystywanego w ramach prowadzonej działalności zawodowej w przypadku osoby fizycznej będącej adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym, doradcą restrukturyzacyjnym, notariuszem lub rzecznikiem patentowym,
g) oznaczenia dostawcy publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
h) daty wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych,
i) daty wykreślenia adresu do doręczeń elektronicznych z bazy adresów elektronicznych.
2. Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1, są jawne.
3. Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2, są udostępniane podmiotom publicznym na potrzeby wyszukania adresu do doręczeń elektronicznych.
4. Dostęp do usług, o których mowa w ust. 1 pkt 2, wymaga uwierzytelnienia osoby fizycznej uprawnionej przez podmiot publiczny w sposób określony w art. 20a ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne z wykorzystaniem środka identyfikacji elektronicznej zapewniającego co najmniej średni poziom bezpieczeństwa, o którym mowa w art. 8 ust. 2 lit. b rozporządzenia 910/2014, albo uwierzytelnienia systemu teleinformatycznego używanego do obsługi skrzynki doręczeń z wykorzystaniem kwalifikowanej pieczęci elektronicznej lub pieczęci elektronicznej wydanej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
5. Usługa wyszukiwania, o której mowa w ust. 1, jest udostępniana operatorowi wyznaczonemu w ramach świadczonej przez niego publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego w celu wyszukania adresu podmiotu, do którego jest kierowana korespondencja.
6. Dane, o których mowa w art. 58 ust. 1 pkt 3, są udostępniane operatorowi wyznaczonemu i kwalifikowanym dostawcom usług zaufania świadczącym kwalifikowaną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego, dysponującym przekazanym przez nadawcę adresem do doręczeń elektronicznych adresata, w celu przekazania wiadomości do operatora wyznaczonego albo kwalifikowanego dostawcy usług zaufania świadczącego kwalifikowaną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego, obsługującego adresata.