Ustawa z dnia 18.11.2020 r. o doręczeniach elektronicznych1)

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Wersja czasowa:
od 2020.12.22
do 2022.03.09
tekst pierwotny
Dz. U. z 2020 r. poz. 2320
Istniejące wersje czasowe art. 16
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2020 r. poz. 2320
2022.03.10 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2022 r. poz. 569
2023.02.13 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2023 r. poz. 285
2024.07.16 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2024 r. poz. 1045
2025.06.01
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 16. 1. W przypadku, o którym mowa w art. 11 pkt 2, minister właściwy do spraw informatyzacji otrzymuje następujące dane za pośrednictwem systemu teleinformatycznego:

    1) Krajowego Rejestru Sądowego:

      a) nazwę lub firmę, pod którą podmiot działa,

      b) numer identyfikacyjny REGON, jeżeli został nadany,

      c) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu,

      d) numer KRS,

      e) oznaczenie formy prawnej,

      f) siedzibę i adres,

      g) adres do korespondencji,

      h) imię i nazwisko administratora skrzynki doręczeń, jego adres poczty elektronicznej oraz numer PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji 2015/1501;

    2) Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej:

      a) imię i nazwisko,

      b) firmę,

      c) numer identyfikacyjny REGON, jeżeli został nadany,

      d) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu,

      e) adres do doręczeń,

      f) numer PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji 2015/1501,

      g) adres poczty elektronicznej, na który zostanie przesłana informacja o utworzeniu adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz o sposobie aktywacji skrzynki doręczeń - w przypadku braku wyznaczenia administratora skrzynki doręczeń,

      h) imię i nazwisko administratora skrzynki doręczeń, jego adres poczty elektronicznej oraz numer PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji 2015/1501 - w przypadku wyznaczenia administratora skrzynki doręczeń.

2. Po utworzeniu adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego i przyporządkowaniu do niego skrzynki doręczeń minister właściwy do spraw informatyzacji przesyła informację o jego utworzeniu na adres poczty elektronicznej, o którym mowa odpowiednio w ust. 1 pkt 1 lit. h albo w ust. 1 pkt 2 lit. g oraz h.

3. Minister właściwy do spraw informatyzacji:

    1) wpisuje adres do doręczeń elektronicznych powiązany z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego do bazy adresów elektronicznych po aktywacji adresu do doręczeń elektronicznych;

    2) przesyła informację o wpisie na adres do doręczeń elektronicznych, którego dotyczy wpis.

4. Przesłanie informacji, o której mowa w ust. 3 pkt 2, nie podlega opłacie.