Dodatkowe opcje drukowania: |
pokaż wersje przyszłe
|
|
Drukuj |
Dokumentacja konsolidacyjna
§ 20. 1. Dokumentacja konsolidacyjna obejmuje w szczególności:
1) sprawozdania finansowe jednostek objętych skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym;
2) sprawozdania finansowe jednostek podporządkowanych dostosowane do zasad (polityki) rachunkowości obowiązujących przy konsolidacji;
3) sprawozdania finansowe jednostek podporządkowanych przeliczane na walutę polską;
4) wszelkie korekty i wyłączenia dokonywane w celu konsolidacji, niezbędne do sporządzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego;
5) obliczenia wartości godziwej aktywów netto jednostek podporządkowanych;
6) obliczenia wartości firmy oraz ujemnej wartości firmy i ich odpisów, w tym z tytułu trwałej utraty wartości;
7) obliczenia kapitałów mniejszości;
8) obliczenia różnic kursowych z przeliczenia sprawozdań finansowych jednostek podporządkowanych, wyrażonych w walutach obcych.
2. Jednostka dominująca obowiązana jest do sporządzania i aktualizacji dokumentacji konsolidacyjnej.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do wspólnika jednostki współzależnej i znaczącego inwestora.