Ustawa z dnia 18.02.1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Wersja czasowa:
od 2022.06.10
do 2022.08.02
zmieniony przez
art. 2 
Istniejące wersje czasowe art. 32a
2016.05.25 Tekst jednolity
Dz. U. z 2016 r. poz. 708
2018.01.17 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 132
2019.02.14 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 288
2020.04.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 723
2021.10.05
zmieniony przez
2022.06.10
zmieniony przez
2022.08.03 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2022 r. poz. 1626
2023.07.05 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2023 r. poz. 1280
2024.07.26 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2024 r. poz. 1121
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 32a. 1. Organ emerytalny może przesyłać pisma i decyzje listem zwykłym.

1a. Organ emerytalny określony przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, wojskowy organ emerytalny, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1a, oraz organ emerytalny określony przez Ministra Sprawiedliwości może przesyłać pisma na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. poz. 2320), wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 tej ustawy.

1b. Organ emerytalny określony przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, wojskowy organ emerytalny, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1a, oraz organ emerytalny określony przez Ministra Sprawiedliwości może doręczać pisma w postaci papierowej z wyłączeniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych:

    1) do podmiotu niepublicznego, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych:

      a) nieposiadającego adresu do doręczeń elektronicznych wpisanego do bazy adresów elektronicznych,

      b) który nie wszczął postępowania administracyjnego przed tym organem emerytalnym przy użyciu adresu do doręczeń elektronicznych;

    2) do podmiotu publicznego, o którym mowa w art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, w przypadku braku możliwości doręczenia na adres do doręczeń elektronicznych tego podmiotu.

2. W razie sporu ciężar dowodu doręczenia pisma lub decyzji spoczywa na organie emerytalnym.