Ustawa z dnia 18.02.1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Wersja czasowa:
od 2020.04.23
do 2022.08.02
tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 723
Istniejące wersje czasowe art. 36
2016.05.25 Tekst jednolity
Dz. U. z 2016 r. poz. 708
2018.01.17 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 132
2019.02.14 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 288
2019.05.04
zmieniony przez
2020.04.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 723
2022.08.03 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2022 r. poz. 1626
2023.07.05 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2023 r. poz. 1280
2024.07.26 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2024 r. poz. 1121
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 36. 1. Organy administracji publicznej, pracodawcy, organy emerytalne i rentowe oraz szkoły i uczelnie wyższe są obowiązane udzielać organom emerytalnym pomocy i informacji, w tym udostępniać dane osobowe, w sprawach świadczeń przewidzianych w ustawie oraz wydawać bezpłatnie, na ich żądanie, wszelkie dokumenty, w tym zaświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do świadczeń lub ich wysokości albo potwierdzenia istnienia prawa do świadczeń.

2. Organy emerytalne są uprawnione do bezpłatnego pozyskiwania drogą elektroniczną informacji niezbędnych do ustalenia prawa do świadczeń lub ich wysokości albo do potwierdzenia istnienia prawa do świadczeń od organów emerytalnych lub rentowych oraz z rejestrów publicznych, w szczególności z:

    1) rejestru PESEL,

    2) systemu informacji oświatowej,

    3) Centralnego Wykazu Ubezpieczonych,

    4) ogólnopolskiego wykazu studentów i ogólnopolskiego wykazu doktorantów

- w celu potwierdzenia aktualności posiadanych danych, pozyskania danych kontaktowych lub umożliwienia weryfikacji prawa do świadczeń.

3. W przypadku awarii systemów teleinformatycznych służących do pozyskiwania informacji drogą elektroniczną zgodnie z ust. 2, organy emerytalne uzyskują te informacje w drodze pisemnej wymiany informacji.