Art. 43. 1. Na żądanie raportującej instytucji finansowej posiadacz rachunku oraz osoba kontrolująca są obowiązani składać oświadczenia o rezydencji podatkowej oraz przedstawiać dokumenty wymagane na podstawie procedur należytej staranności. Oświadczenia o rezydencji podatkowej są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składania fałszywych oświadczeń i zawierają klauzulę o następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
2. Występując z żądaniem złożenia oświadczenia o rezydencji podatkowej, raportująca instytucja finansowa może dokonać wstępnego wypełnienia tego oświadczenia na podstawie posiadanych przez nią informacji lub informacji uzyskanych od posiadacza rachunku, w tym w toku procedury założenia rachunku finansowego, z wyłączeniem informacji o państwie rezydencji.
3. Zakres informacji przedstawianych w oświadczeniu o rezydencji podatkowej obejmuje:
1) w przypadku posiadacza rachunku będącego osobą fizyczną:
a) nazwisko, imię lub imiona oraz datę i miejsce urodzenia,
b) aktualny adres miejsca zamieszkania,
c) państwo lub państwa rezydencji podatkowej,
d) TIN dla każdego państwa rezydencji podatkowej, a w przypadku jego braku - informację o tej okoliczności i powodach jej wystąpienia,
e) numer i serię dowodu tożsamości;
2) w przypadku posiadacza rachunku będącego podmiotem:
a) nazwę,
b) aktualny adres siedziby,
c) informacje, o których mowa w pkt 1 lit. c i d,
d) status oraz rodzaj posiadacza rachunku jako NFE, aktywny NFE albo pasywny NFE,
e) nazwisko, imię lub imiona osób kontrolujących posiadacza rachunku będących osobami raportowanymi;
3) w przypadku osoby kontrolującej:
a) informacje, o których mowa w pkt 1,
b) nazwę podmiotu kontrolowanego lub podmiotów kontrolowanych.