Ustawa z dnia 4.02.2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Wersja czasowa:
od 2022.04.01
do 2022.06.22
zmieniony przez
art. 48 
Istniejące wersje czasowe art. 46b
2018.01.01
dodany przez
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2018.04.30
zmieniony przez
2018.12.11
zmieniony przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2019.03.04
zmieniony przez
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
2021.01.13 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2021 r. poz. 75
2021.06.09
zmieniony przez
2022.04.01
zmieniony przez
2022.06.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2022 r. poz. 1324
2023.01.30 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2023 r. poz. 204
2024.03.08 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2024 r. poz. 338
2025.06.01
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 46b. 1. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta dokonuje wpisu do wykazu na podstawie wniosku.

2. Wniosek zawiera:

    1) w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;

    2) numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano;

    3) w przypadku osoby fizycznej - numer PESEL;

    4) oświadczenie o weryfikacji spełniania przez dziennego opiekuna warunków, o których mowa w art. 39 ust. 1;

    5) imię i nazwisko dziennego opiekuna;

    6) miejsce sprawowania opieki przez dziennego opiekuna;

    7) liczbę miejsc oraz liczbę dzieci powierzonych opiece dziennego opiekuna;

    8) czas sprawowania opieki przez dziennego opiekuna;

    9) wysokość opłat u dziennego opiekuna;

    10) numer rachunku bankowego podmiotu zatrudniającego dziennego opiekuna lub dziennego opiekuna prowadzącego działalność na własny rachunek.

3. Wnioski, o których mowa w ust. 1 oraz w art. 47a pkt 1, są składane wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.

4. Wniosek jest składany za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a, po zastosowaniu zapewnionych w tym systemie sposobów potwierdzenia pochodzenia oraz integralności przesłanych danych w postaci elektronicznej. Uwierzytelnianie użytkowników w tym systemie wymaga użycia profilu zaufanego, profilu osobistego, środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej, adekwatnie do poziomu bezpieczeństwa środka identyfikacji elektronicznej wymaganego dla usług świadczonych w tym systemie, danych weryfikowanych za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego, jeżeli te dane pozwalają na identyfikację i uwierzytelnienie wymagane w celu realizacji usługi online, albo innych technologii, jeżeli zostaną udostępnione w tym systemie.

5. W sprawach z wniosków, o których mowa w ust. 1 oraz w art. 47a pkt 1, wójt, burmistrz lub prezydent miasta doręcza pisma wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.

6. W celu sprawdzenia zgodności danych, o których mowa w ust. 2, wójt, burmistrz lub prezydent miasta może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość lub zaświadczenia o niekaralności dziennego opiekuna. Przedstawienie tych dokumentów nie jest wymagane, w przypadku gdy wójt, burmistrz lub prezydent miasta może bezpłatnie uzyskać dostęp do danych wynikających z tych dokumentów, dane te są mu znane z urzędu lub możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza.

6a. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany dokonać wpisu do wykazu w terminie 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, o którym mowa w ust. 1 lub w art. 47a pkt 1.

7. Po dokonaniu wpisu do wykazu wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w terminie 3 dni od dnia dokonania wpisu, umożliwia podmiotowi zatrudniającemu dziennych opiekunów oraz osobie, o której mowa w art. 36 ust. 1 pkt 1, dostęp do systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a, w zakresie dotyczącym:

    1) dokonywania przez podmiot zatrudniający dziennych opiekunów oraz osobę, o której mowa w art. 36 ust. 1 pkt 1, którzy zostali wpisani do wykazu, samodzielnych zmian danych lub informacji, o których mowa w art. 46 ust. 2 pkt 9-12;

    2) sporządzania i przekazywania sprawozdań, o których mowa w art. 64 ust. 1.