Ustawa z dnia 4.02.2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Wersja czasowa:
od 2022.04.01
do 2022.06.22
zmieniony przez
art. 48 
Istniejące wersje czasowe art. 27
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2011 r. nr 45, poz. 235
2013.07.13
zmieniony przez
2013.12.06 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
2016.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 157
2018.01.01
zmieniony przez
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2018.04.30
zmieniony przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
2021.01.13 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2021 r. poz. 75
2022.04.01
zmieniony przez
2022.06.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2022 r. poz. 1324
2022.07.01
zmieniony przez
2023.01.30 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2023 r. poz. 204
2024.03.08 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2024 r. poz. 338
2024.10.01
zmieniony przez
2025.06.01
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 27. 1. Rejestr prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego przy użyciu systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.

2. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta publikuje rejestr za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.

3. Dane zawarte w rejestrze publikowane są przy użyciu systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a, na stronach podmiotowych właściwej gminy oraz ministra właściwego do spraw rodziny.

4. Rejestr zawiera:

    1) nazwę lub imię i nazwisko oraz siedzibę lub adres podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

    2) numer NIP podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

    3) miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

    4) informację o zawieszaniu prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

    5) informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;

    6) adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;

    7) liczbę miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym;

    8) liczbę dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego;

    9) informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;

    10) wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym;

    11) dane dotyczące dziecka uczęszczającego do żłobka lub klubu dziecięcego:

      a) imię i nazwisko,

      b) datę urodzenia,

      c) numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL - numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość,

      d) datę rozpoczęcia i zakończenia uczęszczania przez dziecko do danego żłobka lub klubu dziecięcego,

      e) wysokość opłaty za pobyt dziecka w żłobku lub klubie dziecięcym w poszczególnych miesiącach; 

    12) dane dotyczące rodziców dziecka uczęszczającego do żłobka lub klubu dziecięcego:

      a) imię i nazwisko,

      b) datę urodzenia,

      c) numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL - numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość,

      d) adres poczty elektronicznej i numer telefonu;

    13) numer rachunku bankowego podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

    14) informację o dofinansowaniu miejsc opieki ze środków publicznych.

5. Adres będącego osobą fizyczną podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy, jeżeli jest inny niż adres prowadzenia przez tę osobę żłobka lub klubu dziecięcego, oraz dane i informacje, o których mowa w ust. 4 pkt 11-13, nie podlegają ujawnieniu na stronach podmiotowych gminy prowadzącej rejestr i ministra właściwego do spraw rodziny.

6. Informacje, o których mowa w ust. 4, są przetwarzane przez ministra właściwego do spraw rodziny w celu umożliwienia prowadzenia rejestru oraz w celu umożliwienia uzyskania przez rodziców dofinansowania, o którym mowa w art. 64c ust. 1, realizacji prawa do tego dofinansowania przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a także w celu monitorowania realizacji tego prawa.