Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) »  »  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28.11.2024 r. zmieniające ...

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28.11.2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie

Tekst pierwotny - bieżący
 Dz. U. z 2024 r. poz. 1760

Na podstawie art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (Dz. U. z 2024 r. poz. 654, 1473, 1635 i 1717) zarządza się, co następuje:

§ 1. W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 16 września 2024 r. w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. poz. 1371, 1484, 1529 i 1676) wprowadza się następujące zmiany:

    1) w § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

      "1. Na terenie gmin poszkodowanych stosuje się rozwiązania określone w art. 5, art. 5c-5g, art. 7-8k, art. 9-12, art. 14-24a, art. 26a ust. 1 w zakresie pkt 1 i 2, art. 27-31, art. 33-36a, art. 39-40y ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi, zwanej dalej "ustawą".";

    2) w § 4:

      a) pkt 2a otrzymuje brzmienie:

        "2a) art. 7a ustawy - okres, o którym mowa w art. 7a ust. 1, ustala się do dnia 30 czerwca 2025 r.;",

      b) po pkt 2k dodaje się pkt 2ka w brzmieniu:

        "2ka) art. 8k ustawy - okres ustala się do dnia 31 marca 2025 r.;",

      c) po pkt 6 dodaje się pkt 6a i 6b w brzmieniu:

        "6a) art. 14a ustawy - okres ustala się do dnia 15 września 2025 r.;

        6b) art. 14b ustawy - termin, o którym mowa w art. 14b ust. 4, ustala się do dnia 15 września 2025 r.;",

      d) po pkt 9 dodaje się pkt 9a i 9b w brzmieniu:

        "9a) art. 18a ustawy - termin, o którym mowa w art. 18a ust. 3, ustala się do dnia 31 marca 2025 r.; 

        9b) art. 18b ustawy - okres ustala się do dnia 15 września 2025 r.;",

      e) po pkt 10a dodaje się pkt 10b w brzmieniu:

        "10b) art. 22j ustawy - okres ustala się do dnia 15 września 2025 r.;",

      f) pkt 12a otrzymuje brzmienie:

        "12a) art. 27a ustawy - okres, o którym mowa w art. 27a ust. 1, ustala się do dnia 30 kwietnia 2025 r.;",

      g) pkt 15a otrzymuje brzmienie: 

        "15a) art. 35d ustawy:

          a) okres sprawozdawczy pomocy udzielanej na podstawie art. 26a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, 858, 1089, 1165 i 1494) ustala się od sierpnia 2024 r. do dnia 31 lipca 2025 r.,

          b) termin udzielenia pomocy, o której mowa w art. 26, art. 26d, art. 32 i art. 41 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustala się do dnia 15 września 2025 r.;",

      h) po pkt 15a dodaje się pkt 15b w brzmieniu:

        "15b) art. 35f ustawy:

          a) okres, o którym mowa w art. 35f ust. 1 i art. 35g ust. 1 pkt 2 ustawy, ustala się od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r.,

          b) porównywanymi miesiącami, o których mowa w art. 35f ust. 1 ustawy, są wrzesień 2024 r. do września 2023 r. albo październik 2024 r. do października 2023 r., a jeżeli płatnik składek rozpoczął działalność w 2024 r. - wrzesień 2024 r. do sierpnia 2024 r.;",

      i) po pkt 21 dodaje się pkt 21a-21c w brzmieniu:

        "21a) art. 40ca ustawy - okres ustala się do dnia 31 grudnia 2024 r.;

        21b) art. 40cb ustawy - okres ustala się do dnia 30 listopada 2024 r.;

        21c) art. 40cc ustawy - okres ustala się do dnia 26 listopada 2025 r.;",

      j) w pkt 25 wyrazy "31 marca 2025 r." zastępuje się wyrazami "30 września 2025 r.",

      k) w pkt 27 w lit. b wyrazy "31 października 2024 r." zastępuje się wyrazami "31 marca 2025 r.",

      l) w pkt 32 wyrazy " , o którym mowa w art. 40n ust. 1, ustala się do dnia 30 listopada 2024 r." zastępuje się wyrazami "ustala się do dnia 31 marca 2025 r.",

      m) w pkt 36 na końcu dodaje się średnik i pkt 37-40 w brzmieniu:

        "37) art. 40u ustawy - okres, o którym mowa w art. 40u ust. 1, ustala się do dnia 26 sierpnia 2025 r.;

        38) art. 40w ustawy - okres, o którym mowa w art. 40w ust. 1, ustala się do dnia 26 listopada 2025 r.;

        39) art. 40x ustawy - termin, o którym mowa w art. 40x ust. 1, ustala się do dnia 26 listopada 2025 r.;

        40) art. 40y ustawy - okres, o którym mowa w art. 40y ust. 1, ustala się do dnia 15 września 2025 r.";

    3) w § 4a ust. 2 otrzymuje brzmienie:

      "2. W przypadku gdy inwestycja, o której mowa w art. 40j ust. 2 ustawy, jest finansowana:

        1) z dotacji celowej na realizację zadania, o którym mowa w art. 114 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 799) - ekspertyzę lub protokół, lub dokument, o których mowa w ust. 1, przedkłada się wraz z wnioskiem o tę dotację;

        2) z innego źródła niż wskazane w pkt 1 - ekspertyzę lub protokół, lub dokument, o których mowa w ust. 1, przedkłada się wraz z wnioskiem o opinię wojewody, o której mowa w art. 40j ust. 3 ustawy.".

§ 2. Przepis § 3 rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, w zakresie rozwiązania określonego w art. 35f ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz § 4 pkt 15b rozporządzenia zmienianego w § 1, stosuje się od dnia 6 stycznia 2025 r.

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z wyjątkiem § 1 pkt 2 lit. k, który wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 31 października 2024 r.*)

_____________________
*) Uwaga od redakcji: rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 29.11.2024 r.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60