Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) »  »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27.09.2024 r. zmieniające ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27.09.2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących

Tekst pierwotny - bieżący
 Dz. U. z 2024 r. poz. 1434

Na podstawie art. 111 ust. 7a oraz art. 145a ust. 15 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361 i 852) zarządza się, co następuje:

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. z 2021 r. poz. 1625 oraz z 2023 r. poz. 490) wprowadza się następujące zmiany:

    1) po § 12 dodaje się § 12a w brzmieniu:

      "§ 12a. 1. W przypadku wystąpienia klęski żywiołowej na skutek powodzi podatnikom używającym kas przedłuża się terminy, o których mowa w § 9 ust. 3, § 10 ust. 1, § 22 ust. 5, § 23 ust. 1 i 2, § 24 ust. 2 pkt 2, § 31 ust. 1 pkt 3, § 32, § 34 pkt 3 oraz § 35, do 30 dni od dnia zaistnienia zdarzeń określonych w tych przepisach.

      2. Przedłużenie, o którym mowa w ust. 1, przysługuje podatnikom używającym kas, którzy łącznie spełniają następujące warunki:

        1) są poszkodowanymi w rozumieniu ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (Dz. U. z 2024 r. poz. 654), zwanej dalej "ustawą o szczególnych rozwiązaniach";

        2) mają siedzibę, zarząd lub miejsce zamieszkania na terenie gminy określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 1 ust. 2 ustawy o szczególnych rozwiązaniach;

        3) prowadzą działalność gospodarczą na terenie gminy, o której mowa w pkt 2.

      3. Przedłużenie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się do terminów upływających w okresie od dnia wejścia w życie przepisów wydanych na podstawie art. 1 ust. 2 ustawy o szczególnych rozwiązaniach do końca miesiąca następującego po miesiącu, w którym weszły w życie te przepisy.";

    2) po § 54 dodaje się § 54a w brzmieniu:

      "§ 54a. W przypadku wystąpienia klęski żywiołowej na skutek powodzi termin obowiązkowego przeglądu technicznego, o którym mowa w § 54 ust. 1 i 2, przedłuża się o 30 dni. Przepisy § 12a ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.".

§ 2. 1. W przypadku gdy terminy, o których mowa w § 9 ust. 3, § 10 ust. 1, § 22 ust. 5, § 23 ust. 1 i 2, § 24 ust. 2 pkt 2, § 31 ust. 1 pkt 3, § 32, § 34 pkt 3, § 35 oraz § 54 ust. 1 i 2 rozporządzenia zmienianego w § 1:

    1) upłynęły w okresie od dnia 16 września 2024 r. do dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, czynności wynikające z tych przepisów mogą być wykonane w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia;

    2) rozpoczęły się przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia i nie upłynęły przed tym dniem, przedłuża się je do 30. dnia od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

2. Przepisy ust. 1 stosuje się do podmiotów spełniających warunki określone w § 12a ust. 2 rozporządzenia zmienianego w § 1.

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.*)

______________________
*) Uwaga od redakcji: rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 27.09.2024 r.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60