Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Do 30 kwietnia 2025 r. podatnicy PIT powinni przekazać sprawozdanie finansowe za 2024 r. do Szefa KAS (czytaj więcej) 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US zeznań za 2024 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US deklaracji DSF-1 za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-RB, PIT-RBS, PIT-CSR i PIT-CSRS za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-DZ za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin przekazania Szefowi KAS sprawozdania finansowego za 2024 r. przez podatnika prowadzącego księgi rachunkowe
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Krajowe rejestry »  Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 5.12.2022 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 5.12.2022 r. w sprawie wniosków składanych do Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, a także odpisów, wyciągów, zaświadczeń, informacji, dokumentów oraz kopii dokumentów doręczanych wnioskodawcom za pośrednictwem tego systemu1)

Tekst pierwotny - bieżący
 Dz. U. z 2022 r. poz. 2567

Na podstawie art. 6 pkt 3 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1683 i 2436) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa:

    1) warunki organizacyjno-techniczne dotyczące formy:

      a) wniosków oraz ich składania do Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego, zwanej dalej "Centralną Informacją", za pośrednictwem systemu teleinformatycznego,

      b) odpisów, wyciągów, zaświadczeń, informacji, dokumentów oraz kopii dokumentów z elektronicznego katalogu dokumentów spółek, doręczanych wnioskodawcom za pośrednictwem systemu teleinformatycznego;

    2) sposób posługiwania się dokumentami oraz kopiami dokumentów wydanymi w postaci elektronicznej.

§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

    1) ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym;

    2) katalogu - rozumie się przez to elektroniczny katalog dokumentów spółek określony w art. 4 ust. 2 pkt 1 ustawy;

    3) podpisie elektronicznym - rozumie się przez to kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo podpis osobisty;

    4) systemie teleinformatycznym - rozumie się przez to system teleinformatyczny w rozumieniu art. 3a ustawy;

    5) koncie - rozumie się przez to konto, o którym mowa w art. 53d ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2072, z 2021 r. poz. 1080 i 1236 oraz z 2022 r. poz. 655, 1259 i 1933);

    6) właścicielu konta - rozumie się przez to podmiot, dla którego założono konto w systemie teleinformatycznym;

    7) uprawnionym użytkowniku - rozumie się przez to osobę fizyczną, która posiada na koncie własnym lub na koncie innego właściciela konta uprawnienie do złożenia wniosków, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, oraz do odbioru pism za pośrednictwem systemu teleinformatycznego;

    8) uwierzytelnieniu - rozumie się przez to proces elektroniczny, który umożliwia identyfikację elektroniczną uprawnionego użytkownika w systemie teleinformatycznym;

    9) wniosku o ustalenie statusu podmiotu - rozumie się przez to wniosek o ustalenie statusu osoby fizycznej lub osoby prawnej w podmiotach wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego.

§ 3. 1. Wniosek może zostać złożony jedynie za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym przez uprawnionego użytkownika po uwierzytelnieniu.

2. Adres systemu teleinformatycznego jest dostępny na stronach podmiotowych Ministerstwa Sprawiedliwości w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 4. 1. Złożenie wniosku za pośrednictwem systemu teleinformatycznego wymaga łącznego wykonania następujących czynności:

    1) wypełnienia udostępnionego w systemie teleinformatycznym wniosku przeznaczonego do zgłoszenia danych żądania;

    2) dołączenia załączników, o ile są one składane;

    3) uiszczenia opłaty za pomocą udostępnianego przez system teleinformatyczny mechanizmu gwarantującego nieodwracalne zainicjowanie procedury opłacenia wniosku i identyfikację wnoszącego opłatę, o ile wniosek podlega opłacie, a przepis szczególny nie stanowi inaczej;

    4) wysłania wniosku do Centralnej Informacji przez uprawnionego użytkownika przygotowującego wniosek.

2. Wnioski o ustalenie statusu podmiotu oraz wnioski, w przypadku których zawnioskowano o zwolnienie od opłaty lub odroczenie płatności na podstawie przepisów szczególnych, wymagają podpisu elektronicznego.

3. Na koncie, z którego złożono wniosek, niezwłocznie po jego złożeniu umieszczane jest elektroniczne potwierdzenie złożenia wniosku zawierające zestaw danych jednoznacznie wskazujący złożony wniosek, właściciela konta, z którego złożono wniosek, uprawnionego użytkownika, który go wysłał, oraz datę złożenia wniosku.

§ 5. 1. Odpisy, wyciągi, zaświadczenia i informacje z Krajowego Rejestru Sądowego są generowane automatycznie i opatrywane kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną.

2. Odpowiedź na wniosek o ustalenie statusu podmiotu, na wniosek, w przypadku którego zawnioskowano o zwolnienie od opłaty lub odroczenie płatności, oraz na wniosek o udzielenie informacji z Krajowego Rejestru Sądowego w celu ponownego wykorzystania jest udzielana po weryfikacji wniosku przez pracownika Centralnej Informacji i opatrywana kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym upoważnionego pracownika Centralnej Informacji w przypadku nieuwzględnienia wniosku.

§ 6. Odpisy, wyciągi, zaświadczenia, informacje z Krajowego Rejestru Sądowego, dokumenty i kopie dokumentów z katalogu są przesyłane na konto w systemie teleinformatycznym, z którego złożono wniosek, z wyłączeniem dokumentów, o których mowa w art. 8a ust. 1 pkt 5 ustawy, złożonych do repozytorium dokumentów finansowych.

§ 7. System teleinformatyczny potwierdza zamieszczenie na koncie, z którego złożono wniosek, odpisów, wyciągów, zaświadczeń, informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, dokumentów i kopii dokumentów z katalogu, ze wskazaniem daty zamieszczenia.

§ 8. 1. Odpisy, wyciągi, zaświadczenia, informacje, dokumenty oraz kopie dokumentów uzyskane zgodnie z § 5 i § 6 są wykorzystywane w postaci elektronicznej, jeżeli we właściwym postępowaniu możliwe jest posłużenie się dokumentem elektronicznym.

2. Jeżeli we właściwym postępowaniu nie ma możliwości wykorzystania dokumentów lub kopii dokumentów, o których mowa w ust. 1, w postaci elektronicznej, mogą one być wykorzystane w tym postępowaniu w formie wydruku przez podmioty, które je uzyskały w postaci elektronicznej.

§ 9. Traci moc rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 24 maja 2021 r. w sprawie wniosków składanych do Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, a także odpisów, wyciągów, zaświadczeń, informacji, dokumentów oraz kopii dokumentów doręczanych wnioskodawcom za pośrednictwem tego systemu (Dz. U. poz. 963).

§ 10. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia*), z wyjątkiem § 2 pkt 9, § 4 ust. 2 i § 5 ust. 2, które wchodzą w życie z dniem 16 marca 2023 r.

_____________________
1) Niniejsze rozporządzenie w zakresie swojej regulacji wdraża częściowo dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1151 z dnia 20 czerwca 2019 r. zmieniającą dyrektywę (UE) 2017/1132 w odniesieniu do stosowania narzędzi i procesów cyfrowych w prawie spółek (Dz. Urz. UE L 186 z 11.07.2019, str. 80-104).
*) Uwaga od redakcji: rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 9.12.2022 r.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60