Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23.12.2015 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy
o przepisie
art./§
aktu prawnego
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Na podstawie art. 122 ust. 1, art. 123 ust. 4, art. 125 ust. 6, art. 126 ust. 6, art. 129, art. 131 ust. 10, art. 132 ust. 5, art. 137, art. 138 ust. 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 43, 60, 937 i 2216 oraz z 2018 r. poz. 137 i 317) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) postacie znaków akcyzy umieszczanych na opakowaniach jednostkowych importowanych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowanych na terytorium kraju wyrobów tytoniowych, spirytusowych i winiarskich oraz suszu tytoniowego, ich wzory i elementy znaków akcyzy;
2) kryteria jakościowe znaków akcyzy;
3) szczegółowe sposoby nanoszenia znaków akcyzy na typowe dla wyrobów tytoniowych, spirytusowych i winiarskich opakowania jednostkowe;
4) wzór wniosku o wskazanie sposobu nanoszenia znaków akcyzy na nietypowe opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych;
5) szczegółowe przypadki, w których znaki akcyzy mogą być zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych lub z wyrobów akcyzowych, warunki i tryb zdejmowania znaków akcyzy, wzór wniosku o zdjęcie znaków akcyzy;
6) wzór wstępnego zapotrzebowania na znaki akcyzy;
7) wysokość kwot stanowiących wartość podatkowych znaków akcyzy, wysokość kwot wpłacanych na pokrycie kosztów wytworzenia podatkowych znaków akcyzy, wysokość należności z tytułu sprzedaży legalizacyjnych znaków akcyzy oraz wysokość kosztów wytworzenia legalizacyjnych znaków akcyzy;
8) wzór wniosku o wydanie podatkowych znaków akcyzy lub o sprzedaż legalizacyjnych znaków akcyzy oraz o wydanie upoważnienia do odbioru znaków akcyzy, a także wzór tego upoważnienia;
9) szczegółowy wykaz i sposób składania dokumentów załączanych przez wnioskodawcę do wniosku o wydanie podatkowych znaków akcyzy lub o sprzedaż legalizacyjnych znaków akcyzy oraz o wydanie upoważnienia do odbioru znaków akcyzy;
10) sposób przewozu i przechowywania znaków akcyzy;
11) szczegółowy zakres i termin dokonywania rozliczeń znaków akcyzy;
12) sposób zwrotu znaków akcyzy;
13) normy dopuszczalnych strat znaków akcyzy powstałych w procesie oznaczania wyrobów akcyzowych w stosunku do łącznej liczby znaków wykorzystanych w ciągu miesiąca kalendarzowego do oznaczenia wyrobów akcyzowych;
14) zespół czynności, które składają się na proces oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy.
§ 2. 1. Wprowadza się postacie znaków akcyzy:
1) podatkowe znaki akcyzy w postaci banderol podatkowych;
2) legalizacyjne znaki akcyzy w postaci banderol legalizacyjnych.
2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o banderolach bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć banderole podatkowe i legalizacyjne.
§ 3. 1. Banderole zawierają w szczególności oznaczenie serii, numer ewidencyjny, dane o rodzaju i ilości wyrobu w opakowaniu jednostkowym oraz rok ich wytworzenia.
2. Wzory banderol podatkowych określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Wzory banderol legalizacyjnych określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
4. Kryteria jakościowe znaków akcyzy określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 4. 1. Banderole są nanoszone na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, w sposób określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia, z tym że banderole legalizacyjne mogą być również nanoszone na opakowania jednostkowe w stanie, w jakim opakowania występują poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
2. Wzór wniosku o wskazanie sposobu nanoszenia banderol na nietypowe opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.
§ 5. 1. Banderole naniesione na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych lub na wyroby akcyzowe mogą być z nich zdjęte po uzyskaniu zgody właściwego naczelnika urzędu skarbowego, w przypadku gdy:
1) wyroby akcyzowe mają być zwrócone do podmiotu zagranicznego, od którego zostały otrzymane, w związku z wadami fizycznymi wyrobów lub
2) wyroby akcyzowe przeznaczone są na eksport lub do dostawy wewnątrzwspólnotowej.
2. Wzór wniosku o zdjęcie banderol określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.
3. Zdjęcia banderol dokonuje się po pisemnym powiadomieniu właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego o zamiarze ich zdjęcia. Pisemnego powiadomienia należy dokonać w terminie co najmniej 3 dni przed planowanym dniem wydania wyrobów akcyzowych w celu dokonania ich zwrotu do podmiotu zagranicznego lub dokonania eksportu albo dostawy wewnątrzwspólnotowej.
4. Pisemne powiadomienie, o którym mowa w ust. 3, zawiera informacje o rodzaju i ilości wyrobów akcyzowych, z których mają być zdjęte banderole, oraz o terminie zdjęcia banderol i wydania wyrobów akcyzowych.
5. Zdjęcie banderol odbywa się w obecności upoważnionego do przeprowadzenia kontroli pracownika organu podatkowego, z zastrzeżeniem ust. 6.
6. W przypadku zdjęcia banderol z opakowań jednostkowych wyrobów winiarskich właściwy naczelnik urzędu celno-skarbowego na podstawie przepisów o Krajowej Administracji Skarbowej może odstąpić od obecności przy tych czynnościach upoważnionego do przeprowadzenia kontroli pracownika organu podatkowego.
7. W przypadku gdy banderole zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych lub z wyrobów akcyzowych zwracane są wytwórcy, kopia protokołu z tej czynności przekazywana jest do wytwórcy.
§ 6. Podmiot obowiązany do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy składa w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych wstępne zapotrzebowanie na banderole według wzoru określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia.
§ 7. 1. Wysokość kwot stanowiących wartość banderol podatkowych wpłacanych w celu ich otrzymania określa załącznik nr 8 do rozporządzenia.
2. Wysokość kwot wpłacanych na pokrycie kosztów wytworzenia banderol podatkowych określa załącznik nr 9 do rozporządzenia.
3. Wysokość kosztów wytworzenia banderol legalizacyjnych określa załącznik nr 10 do rozporządzenia.
4. Wysokość należności z tytułu sprzedaży banderol legalizacyjnych określa załącznik nr 11 do rozporządzenia.
5. W przypadku gdy wysokość kwoty stanowiącej wartość banderol podatkowych jest równa wysokości podatku akcyzowego albo przewyższa wysokość podatku akcyzowego od wyrobu akcyzowego podlegającego oznaczaniu tą banderolą, wówczas wysokość kwoty stanowiącej wartość banderol podatkowych wynosi 80% wysokości podatku akcyzowego od tego wyrobu.
§ 8. 1. Wnioskodawca, składając wniosek o wydanie banderol podatkowych lub o sprzedaż banderol legalizacyjnych oraz o wydanie upoważnienia do odbioru banderol do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy, załącza odpowiednio:
1) zaświadczenie organu podatkowego o niezaleganiu lub stwierdzeniu zaległości w podatkach dochodowych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym;
2) kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej*);
3) kopię potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego;
4) kopię wpisu do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2017 r. poz. 2168, 2290 i 2486 oraz z 2018 r. poz. 107) lub kopię zezwolenia na obrót wyrobami objętymi obowiązkiem uzyskania takiego zezwolenia;
5) kopię zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, o którym mowa w art. 78 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwanej dalej "ustawą";
6) kopię potwierdzenia złożenia zabezpieczenia należności podatkowych wymaganego na podstawie odrębnych przepisów;
7) kopię zezwolenia na:
a) prowadzenie składu podatkowego,
b) nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca,
c) jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca,
d) wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego,
e) wyprowadzanie wyrobów akcyzowych z cudzego składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy;
8) kopię spisu wyrobów, o którym mowa w art. 116 ust. 5 ustawy, potwierdzonego przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego.
2. Dokumentów, o których mowa w ust. 1, nie załącza się, jeżeli:
1) właściwy naczelnik urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy, do którego składany jest wniosek o wydanie banderol podatkowych lub o sprzedaż banderol legalizacyjnych oraz o wydanie upoważnienia do odbioru banderol dysponuje tymi dokumentami i dane w nich zawarte są aktualne;
2) dane zawarte w dokumentach znajdują się w prowadzonych przez podmioty publiczne bazach danych, do których dostęp ma właściwy naczelnik urzędu skarbowego.
3. Oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2-8, z zastrzeżeniem ust. 2, są okazywane właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy przed wydaniem decyzji, o której mowa w art. 126 ust. 1 ustawy. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku.
4. W przypadku gdy wnioskodawca składa kolejny wniosek, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od złożenia poprzedniego wniosku, nie stosuje się przepisów ust. 1 i 3, pod warunkiem że wnioskodawca złoży oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Nie dotyczy to informacji oraz stanów faktycznych lub prawnych zawartych w dokumentach, których termin ważności upłynął zgodnie z przepisami regulującymi ich wydawanie, oraz dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1.
5. Wzór wniosku o wydanie banderol podatkowych lub o sprzedaż banderol legalizacyjnych oraz o wydanie upoważnienia do odbioru banderol określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.
6. Wzór upoważnienia do odbioru banderol określa załącznik nr 13 do rozporządzenia.
_______________________
*) Obecnie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 2.07.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2017 r. poz. 2168), która weszła w życie z dniem 21.08.2004 r.; zmienionej przez art. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 13.05.2011 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 764), która weszła w życie z dniem 1.07.2011 r.
§ 9. 1. Przechowywanie oraz przewóz banderol wymaga zapewnienia odpowiednich środków transportu, pomieszczeń, urządzeń służących do przechowywania, w szczególności skarbców lub kas pancernych, oraz ochrony w sposób przyjęty przy przechowywaniu i transporcie wartości pieniężnych.
2. Dostęp do pomieszczeń i urządzeń służących do przechowywania banderol mogą mieć wyłącznie osoby imiennie do tego upoważnione.
§ 10. 1. Zniszczenie uszkodzonych lub zniszczonych banderol odbywa się w obecności upoważnionego do przeprowadzenia kontroli pracownika organu podatkowego, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. W przypadku zniszczenia uszkodzonych lub zniszczonych banderol na opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich właściwy naczelnik urzędu celno-skarbowego na podstawie przepisów o Krajowej Administracji Skarbowej może odstąpić od obecności przy tych czynnościach upoważnionego do przeprowadzenia kontroli pracownika organu podatkowego.
§ 11. 1. Importer, podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz przedstawiciel podatkowy uzyskuje od podmiotu zagranicznego dokument rozliczeniowy z przekazanych mu banderol, z uwzględnieniem rodzaju, serii, roku wytworzenia, numeru ewidencyjnego i liczby banderol przekazanych w celu naniesienia na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, wykorzystanych do naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych lub niewykorzystanych, niezwłocznie po otrzymaniu wyrobów, nie później jednak niż w terminie trzech miesięcy od dnia wydania banderol podmiotowi zagranicznemu mającemu siedzibę poza terytorium kraju.
2. Podmiot, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy, uzyskuje od podmiotu prowadzącego skład podatkowy, natomiast właściciel wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, uzyskuje od podmiotu prowadzącego skład podatkowy albo od podmiotu mającego siedzibę na terytorium państwa trzeciego, dokument rozliczeniowy z przekazanych mu banderol, z uwzględnieniem rodzaju, serii, roku wytworzenia, numeru ewidencyjnego i liczby banderol przekazanych w celu naniesienia na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, wykorzystanych do naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych lub niewykorzystanych:
1) w terminie 7 dni od dnia naniesienia banderol - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym na terytorium kraju;
2) niezwłocznie po wyprowadzeniu wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego, nie później jednak niż w terminie trzech miesięcy od dnia wydania banderol podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym na terytorium państwa członkowskiego;
3) niezwłocznie po otrzymaniu wyrobów, nie później jednak niż w terminie trzech miesięcy od dnia wydania banderol podmiotowi mającemu siedzibę na terytorium państwa trzeciego.
§ 12. Fizyczne wydanie lub zwrot banderol następuje niezwłocznie po podpisaniu protokołu w sprawie wydania lub zwrotu banderol.
§ 13. 1. Dopuszczalne miesięczne straty banderol powstałe w procesie oznaczania wyrobów akcyzowych na terytorium kraju w stosunku do łącznej liczby banderol wykorzystanych w ciągu miesiąca kalendarzowego mogą wynosić najwyżej dla poszczególnych rodzajów wyrobów:
1) 0,5% - dla opakowań jednostkowych wyrobów spirytusowych;
2) 0,5% - dla opakowań jednostkowych wyrobów tytoniowych;
3) 0,5% - dla opakowań jednostkowych wyrobów winiarskich;
4) 0,5% - dla opakowań jednostkowych suszu tytoniowego.
2. Oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy polega na naniesieniu, z użyciem odpowiedniego kleju, ważnej i nieuszkodzonej banderoli na opakowanie jednostkowe wyrobu akcyzowego podlegającego oznaczaniu tą banderolą, niezależnie od miejsca i metody oznaczania. W przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych banderolami na zautomatyzowanej linii technologicznej do procesu oznaczania należy zaliczyć także czynności włożenia banderol do urządzenia banderolującego oraz następujące łącznie, bezpośrednio po oznaczaniu, zautomatyzowane czynności przemieszczenia opakowania wyrobu akcyzowego do końca linii technologicznej, zdjęcia opakowania jednostkowego wyrobu akcyzowego z tej linii i jednoczesnego włożenia go do opakowania zbiorczego.
§ 14. Banderole podatkowe oraz banderole legalizacyjne wytworzone zgodnie z opisem wzorów określonych odpowiednio w poz. IX-XII załącznika nr 1 oraz w poz. V i VI załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2013 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. z 2015 r. poz. 129 i 1631), w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2016 r., mogą być wydawane podmiotom obowiązanym do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy do wyczerpania nakładów, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2016 r.
§ 15. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r.*)
__________________
*) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 7.01.2013 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. z 2015 r. poz. 129 i 1631), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 24.07.2015 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1479 i 1932).
Wzory banderol podatkowych na opakowania jednostkowe importowanych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowanych na terytorium kraju wyrobów tytoniowych (papierosów, tytoniu), spirytusowych, winiarskich oraz suszu tytoniowego
plik w formacie pdf |
Wzory banderol legalizacyjnych na opakowania jednostkowe importowanych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowanych na terytorium kraju wyrobów tytoniowych (papierosów, tytoniu), spirytusowych, winiarskich oraz suszu tytoniowego
plik w formacie pdf |
I. KRYTERIA JAKOŚCIOWE BANDEROL PODATKOWYCH I
LEGALIZACYJNYCH NA OPAKOWANIA JEDNOSTKOWE IMPORTOWANYCH,
NABYWANYCH WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWO I WYPRODUKOWANYCH NA
TERYTORIUM KRAJU WYROBÓW TYTONIOWYCH (PAPIEROSÓW, TYTONIU),
SPIRYTUSOWYCH I WINIARSKICH ORAZ SUSZU TYTONIOWEGO
Banderole na opakowania jednostkowe importowanych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowanych na terytorium kraju wyrobów tytoniowych (papierosów, tytoniu), spirytusowych, winiarskich, suszu tytoniowego oraz odpowiednio banderole próbne powinny spełniać następujące kryteria jakościowe, tj. powinny być:
1) pokrojone według ustalonych wymiarów z dokładnością +/- 0,2 mm, z dopuszczalnym odchyleniem od prostopadłości, które nie może być większe niż 0,6 mm,
2) niezmienne pod względem właściwości kolorystycznych, przez co najmniej 12 miesięcy od daty wytworzenia banderol przy temperaturze przechowywania 22°C i wilgotności względnej 60%,
3) wydrukowane z dopuszczalnym odchyleniem elementów offsetowych, wklęsłodrukowych lub innych, wynoszącym nie więcej niż 1,5 mm w stosunku do tych elementów na banderolach wzorcowych, pod warunkiem niezachodzenia na siebie tych elementów,
4) z numeracją, która nie może występować na innych elementach graficznych niż tło, z wyjątkiem banderol na opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich o pojemności do 0,5 l i banderol na opakowania jednostkowe wyrobów tytoniowych (papierosów, tytoniu) oraz suszu tytoniowego, gdzie częściowo może być umieszczona na fragmencie rozety.
Kryteria jakościowe arkuszy banderol są następujące:
1) arkusze banderol na opakowania jednostkowe wyrobów tytoniowych (papierosy, tytoń) oraz suszu tytoniowego: format 510 mm × 700 mm (z tolerancją +/- 1,5 mm), 315 sztuk banderol na każdym arkuszu (15 rzędów po 21 sztuk banderol w każdym rzędzie),
2) arkusze banderol na opakowania jednostkowe wyrobów spirytusowych o pojemności do 0,2 l: format 410 mm × 450 mm (z tolerancją +/- 2,0 mm), 240 sztuk banderol na każdym arkuszu (8 rzędów po 30 sztuk w każdym rzędzie),
3) arkusze banderol na opakowania jednostkowe wyrobów spirytusowych o pojemności powyżej 0,2 l: format 510 mm × 680 mm (z tolerancją +/- 2,0 mm), 203 sztuk banderol na każdym arkuszu (7 rzędów po 29 sztuk w każdym rzędzie),
4) arkusze banderol na opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich o pojemności do 0,5 l: format 480 mm × 700 mm (z tolerancją +/- 1,5 mm), 180 sztuk banderol na każdym arkuszu (6 rzędów po 30 sztuk w każdym rzędzie),
5) arkusze banderol na opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich o pojemności powyżej 0,5 l: format 480 mm × 680 mm (z tolerancją +/- 1,5 mm), 100 sztuk banderol na każdym arkuszu (4 rzędy po 25 sztuk w każdym rzędzie).
Parametry banderol umieszczonych na arkuszach są zgodne z kryteriami jakościowymi określonymi w stosunku do banderol pokrojonych.
Nie są dopuszczalne inne odstępstwa od ustalonych powyżej.
II. KRYTERIA JAKOŚCIOWE BANDEROL PODATKOWYCH I LEGALIZACYJNYCH
SAMOPRZYLEPNYCH NA OPAKOWANIA JEDNOSTKOWE (PUSZKI) IMPORTOWANYCH,
NABYWANYCH WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWO I WYPRODUKOWANYCH
NA TERYTORIUM KRAJU WYROBÓW SPIRYTUSOWYCH I WINIARSKICH
Banderole samoprzylepne na opakowania jednostkowe (puszki) importowanych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowanych na terytorium kraju wyrobów spirytusowych i winiarskich oraz odpowiednio banderole próbne powinny spełniać następujące kryteria jakościowe:
1) format 112 x 145 mm (z tolerancją +/- 0,5 mm), 10 sztuk wysztancowanych banderol samoprzylepnych o wymiarze 45 x 21 mm na każdym sektorze,
2) banderole samoprzylepne należy przechowywać w opakowaniach zabezpieczających przed wilgocią, z dala od źródeł ciepła i promieni słonecznych, w stosach nie wyższych niż 50 cm. Optymalne warunki przechowywania to 50-55% wilgotności względnej i temperatura 20-22°C,
3) powinny być wydrukowane z dopuszczalnym odchyleniem elementów offsetowych, wklęsłodrukowych lub innych, wynoszącym nie więcej niż 1,5 mm w stosunku do tych elementów na banderolach wzorcowych, pod warunkiem niezachodzenia na siebie tych elementów,
4) mieć numerację, która nie może występować na innych elementach graficznych niż tło. Nie są dopuszczalne inne odstępstwa od ustalonych powyżej.
Sposoby nanoszenia banderol na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych
plik w formacie pdf |
Tabela 1. Importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju wyroby tytoniowe (papierosy, tytoń) oraz susz tytoniowy
Lp. |
Rodzaj wyrobów tytoniowych w opakowaniu
|
Kwota stanowiąca wartość banderol
|
1 |
Papierosy importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju |
0,15 |
2 |
Tytoń oraz susz tytoniowy importowany, nabywany wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowany na terytorium kraju, do 200 g włącznie |
0,15 |
3 |
Tytoń oraz susz tytoniowy importowany, nabywany wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowany na terytorium kraju, powyżej 200 g |
0,23 |
Tabela 2. Importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju wyroby spirytusowe
Lp. |
Pojemność w litrach/rodzaj opakowania
|
Kwota stanowiąca wartość
|
1 |
do 0,2 włącznie |
0,5 |
2 |
powyżej 0,2 |
0,85 |
3 |
puszka |
0,5 |
Tabela 3. Importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju wyroby winiarskie
Lp. |
Pojemność w litrach/rodzaj opakowania
|
Kwota stanowiąca wartość
|
1 |
do 0,5 włącznie |
0,02 |
2 |
powyżej 0,5 |
0,08 |
3 |
puszka |
0,02 |
Tabela 1. Importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju wyroby tytoniowe (papierosy, tytoń) oraz susz tytoniowy
Lp. |
Wymiar
|
Wysokość kwot wpłacanych na pokrycie
|
Wysokość kwot wpłacanych
|
1 |
45x22 |
12,40 |
14,47 |
Tabela 2. Importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju wyroby spirytusowe
Lp. |
Wymiar
|
Wysokość kwot wpłacanych na pokrycie
|
Wysokość kwot wpłacanych
|
1 |
50x12 |
14,47 |
20,10 |
2 |
90x16 |
24,59 |
29,88 |
Tabela 3. Importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju wyroby winiarskie
Lp. |
Wymiar
|
Wysokość kwot wpłacanych na pokrycie
|
Wysokość kwot wpłacanych
|
1 |
110x14 |
14,57 |
17,26 |
2 |
160x16 |
18,25 |
20,98 |
Tabela 4. Importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju wyroby spirytusowe i winiarskie w opakowaniach jednostkowych (puszkach)
Lp. |
Wymiar
|
Wysokość kwot wpłacanych na pokrycie kosztów wytworzenia
|
1 |
45x21 |
56,35 |
Tabela 1. Importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju wyroby tytoniowe (papierosy, tytoń) oraz susz tytoniowy
Lp. |
Wymiar
|
Wysokość kosztów wytworzenia
|
Wysokość kosztów wytworzenia
|
1 |
45x22 |
15,13 |
17,03 |
Tabela 2. Importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju wyroby spirytusowe
Lp. |
Wymiar
|
Wysokość kosztów wytworzenia
|
Wysokość kosztów wytworzenia
|
1 |
50x12 |
18,07 |
25,06 |
2 |
90x16 |
30,71 |
37,34 |
Tabela 3. Importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju wyroby winiarskie
Lp. |
Wymiar
|
Wysokość kosztów wytworzenia
|
Wysokość kosztów wytworzenia
|
1 |
110x14 |
18,17 |
21,55 |
2 |
160x16 |
22,78 |
26,20 |
Tabela 4. Importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju wyroby spirytusowe i winiarskie w opakowaniach jednostkowych (puszkach)
Lp. |
Wymiar
|
Wysokość kosztów wytworzenia
|
1 |
45x21 |
70,43 |
Lp. |
Rodzaj wyrobu w opakowaniu jednostkowym oraz rodzaj lub
|
Należność za
|
1 |
Papierosy we wszystkich opakowaniach1) - niezależnie od liczby papierosów |
1,30 |
2 |
Tytoń oraz susz tytoniowy we wszystkich opakowaniach2) - niezależnie od gramatury |
1,30 |
3 |
Wyroby spirytusowe w opakowaniu3) o pojemności do 0,2 l włącznie |
1,30 |
4 |
Wyroby spirytusowe w opakowaniu3) o pojemności powyżej 0,2 l |
1,30 |
5 |
Wyroby winiarskie w opakowaniu4) o pojemności do 0,5 l włącznie |
1,30 |
6 |
Wyroby winiarskie w opakowaniu4) o pojemności powyżej 0,5 l |
1,30 |
7 |
Wyroby spirytusowe lub winiarskie w puszkach |
1,30 |
Objaśnienia:
1) Banderola legalizacyjna dotyczy także wszystkich (nietypowych) opakowań jednostkowych innych niż określone w załączniku nr 4 (rys. 1 i 2) do rozporządzenia.
2) Banderola legalizacyjna dotyczy także wszystkich (nietypowych) opakowań jednostkowych innych niż określone w załączniku nr 4 (rys. 3) do rozporządzenia.
3) Banderola legalizacyjna dotyczy także wszystkich (nietypowych) opakowań jednostkowych innych niż określone w załączniku nr 4 (rys. 4) do rozporządzenia.
4) Banderola legalizacyjna dotyczy także wszystkich (nietypowych) opakowań jednostkowych innych niż określone w załączniku nr 4 (rys. 5) do rozporządzenia.