Ustawa z dnia 16.09.1982 r. o pracownikach urzędów państwowych
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Uwaga od redakcji:
- Od dnia 27.01.1995 r., stosownie do art. 2 ustawy z dnia 2.12.1994 r. o zmianie ustawy o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 1994 r. nr 136, poz. 704), z pracownikami urzędów państwowych wymienionych w art. 1 niniejszej ustawy nie nawiązuje się stosunku pracy na podstawie mianowania. Nawiązanie stosunku pracy następuje na podstawie umowy o pracę lub, jeżeli przepisy szczególne tak stanowią, na podstawie powołania. Stosunki pracy nawiązane przed tym dniem na podstawie mianowania pozostają w mocy i mogą być zmieniane i rozwiązywane na zasadach określonych w niniejszej ustawie. Przepisu stanowiącego, że od dnia 27.01.1995 r. z pracownikami urzędów państwowych wymienionych w art. 1 niniejszej ustawy nie nawiązuje się stosunku pracy na podstawie mianowania, nie stosuje się w przypadku przeniesienia urzędnika mianowanego, o którym mowa w art. 10 ust. 2 niniejszej ustawy.
- Zmiany, które wchodzą w życie w wybranej wersji czasowej - zaznaczono kolorem
Nagrody i wyróżnienia
Art. 31. 1. Urzędnikom państwowym, którzy wzorowo wykonują obowiązki, przejawiają inicjatywę w pracy i doskonalą sposób jej wykonywania, mogą być przyznawane nagrody i wyróżnienia określone w Kodeksie pracy.
2. Za osiągnięcia w pracy zawodowej urzędnikowi państwowemu może być nadana odznaka honorowa "Zasłużony Pracownik Państwowy".
3. Odznakę honorową "Zasłużony Pracownik Państwowy" nadaje Prezes Rady Ministrów.
4. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, określa szczegółowe zasady nadawania odznaki honorowej "Zasłużony Pracownik Państwowy", tryb przedstawiania wniosków o nadanie odznaki, wzór odznaki oraz tryb jej wręczania i sposób noszenia.
Art. 32. (uchylony)
Art. 33. Urzędnik państwowy, wyróżniony w myśl art. 31 ust. 2, może być awansowany do wyższej grupy wynagrodzenia poza przewidzianymi terminami przeszeregowania lub na wyższe stanowisko.