Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 30.11.2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach
![Informacja o przepisie](images/przepisy/ikony_nawigacja/informacja_on.png)
o przepisie
![Znajdź art./§](images/przepisy/ikony_nawigacja/filtr_off.png)
art./§
![Drukuj pełną treść aktu prawnego - Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 30.11.2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach - przepisy.gofin.pl Drukuj pełną treść aktu prawnego](images/przepisy/ikony_nawigacja/drukuj_pelna_tresc_on.png)
pełną treść
![Drukuj widoczną część aktu prawnego - Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 30.11.2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach - przepisy.gofin.pl Drukuj widoczną część aktu prawnego](images/przepisy/ikony_nawigacja/drukuj_widoczna_czesc_on.png)
widoczną część
![Publikacje powiązane - Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 30.11.2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach - przepisy.gofin.pl Publikacje powiązane](images/przepisy/ikony_nawigacja/publikacje_powiazane_on.png)
powiązane
![Druki powiązane](images/przepisy/ikony_nawigacja/druki_powiazane_off.png)
powiązane
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 1.12.2014 r.
Przedsiębiorstwa państwowe, instytuty badawcze i instytucje gospodarki budżetowej
§ 98. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej:
a) w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy "przedsiębiorstwo państwowe", "instytut badawczy" lub "instytucja gospodarki budżetowej",
b) w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego przedsiębiorcy pole może pozostać niewypełnione,
c) w polu trzecim - nazwę,
d) w polu czwartym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e) w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f) w polu szóstym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego;
2) w rubryce drugiej:
a) w polu pierwszym - siedzibę przedsiębiorcy,
b) w polu drugim - adres przedsiębiorcy,
c) w polu trzecim - adres poczty elektronicznej,
d) w polu czwartym - adres strony internetowej;
3) w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez przedsiębiorcę oddziałów:
a) w polu pierwszym - nazwę oddziału,
b) w polu drugim - siedzibę oddziału,
c) w polu trzecim - adres oddziału;
4) w rubryce czwartej - informacje o statucie: w polu pierwszym - informacje o nadaniu lub zatwierdzeniu statutu, co obejmuje datę nadania lub zatwierdzenia statutu, w przypadku zaś zmiany statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu - zaznaczenie tej okoliczności;
5) w rubryce piątej: w polu pierwszym - okres, na jaki został utworzony podmiot; jeżeli podmiot został utworzony na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony";
6) w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania podmiotu, jeżeli powstał przez połączenie, podział lub przekształcenie innych podmiotów:
a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje: połączenie, przekształcenie lub podział,
b) w polu drugim - opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia, przekształcenia lub podziału,
c) w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d) w podrubryce pierwszej dane podmiotów, z których powstał przedsiębiorca w wyniku podziału, przekształcenia lub połączenia:
- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,
- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr; pole pozostaje puste, jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- w polu piątym - numer REGON;
7) w rubryce siódmej - odpowiednio organ założycielski przedsiębiorstwa państwowego, instytucji gospodarki budżetowej lub ministra nadzorującego instytut badawczy, co obejmuje:
a) w polu pierwszym - nazwę organu założycielskiego lub ministra nadzorującego instytut badawczy,
b) w polu drugim - numer REGON,
c) w polu trzecim - numer KRS.
§ 99. W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 100. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej - uprawnionego do reprezentacji podmiotu:
a) w polu pierwszym - nazwę uprawnionego,
b) w polu drugim - nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu,
c) w polu trzecim - imiona osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu,
d) w polu czwartym - numer PESEL osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu;
2) w rubryce drugiej - organ nadzoru:
a) w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru,
b) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
- w polu pierwszym - nazwisko,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL;
3) w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:
a) w polu pierwszym - nazwisko,
b) w polu drugim - imiona,
c) w polu trzecim - numer PESEL,
d) w polu czwartym - rodzaj prokury;
4) w rubryce czwartej - dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa:
a) w polu pierwszym - nazwisko,
b) w polu drugim - imiona,
c) w polu trzecim - numer PESEL,
d) w polu czwartym - zakres pełnomocnictwa.
§ 101. 1. W przypadku ustanowienia tymczasowego kierownika przedsiębiorstwa państwowego, jego dane wpisuje się w rubryce 1.
2. W przypadku ustanowienia pełnomocnika do spraw prywatyzacji w przedsiębiorstwie państwowym, jego dane wpisuje się w rubryce 1.
3. W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 2 albo w rubrykach 2, 3 i 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 102. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej: w polu pierwszym - przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności;
2) w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach:
a) w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b) w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje okres, za jaki złożono opinię,
c) w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d) w polu czwartym - wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności przedsiębiorstwa państwowego lub instytutu badawczego, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie;
3) w rubryce trzeciej - nie dokonuje się wpisów;
4) w rubryce czwartej - nie dokonuje się wpisów.
§ 103. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce 1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.
§ 104. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje przedsiębiorstwo państwowe, instytucja gospodarki budżetowej i instytut badawczy.
§ 105. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółkę akcyjną zastępuje przedsiębiorstwo państwowe, instytucja gospodarki budżetowej i instytut badawczy.
§ 106. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:
a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:
- w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
- w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c) w polu trzecim - sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,
d) w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
- w polu czwartym - numer KRS;
2) w rubryce drugiej - ustanowienie zarządu komisarycznego lub powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym:
a) w polu pierwszym - okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony lub na jaki zostało powierzone zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym,
b) w polu drugim - informację, czy jest to zarząd komisaryczny, czy powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym,
c) w polu trzecim - sposób reprezentacji przedsiębiorstwa przez zarządcę,
d) w podrubryce pierwszej - dane zarządcy:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
- w polu czwartym - numer KRS;
3) w rubryce trzeciej - informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu podmiotu w inny sposób:
a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje:
- połączenie,
- podział,
- przekształcenie,
b) w polu drugim - opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia,
c) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia:
- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,
- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
- w polu piątym - numer REGON,
d) w podrubryce drugiej - dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:
- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,
- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
- w polu piątym - numer REGON;
4) w rubryce czwartej - informacje o postępowaniu upadłościowym:
a) w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d) w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e) w podrubryce pierwszej - dane syndyka:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
f) w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
- w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego";
5) w rubryce piątej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:
a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;
6) w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu naprawczym:
a) w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d) w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
- w polu czwartym - numer KRS;
7) w rubryce siódmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:
a) w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 107. 1. Dla instytutów badawczych nie dokonuje się wpisów w rubryce 2.
2. W przypadku gdy w rubrykach 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 lub w podrubryce 2 rubryki 2, w podrubryce 1 rubryki 3 lub w podrubrykach 1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
3. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.