Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Krajowe rejestry »  Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 30.11.2011 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 30.11.2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach

 Dz. U. z 2011 r. nr 273, poz. 1616
 zmieniony przez
zmiany w:
Wyświetl wersje poprzedzające
 Dz. U. z 2014 r. poz. 835
Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 1.12.2014 r.
Oddział 7

Spółdzielnia europejska

§ 86. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

    1) w rubryce pierwszej:

      a) w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy "spółdzielnia europejska",

      b) w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego przedsiębiorcy pole może pozostać niewypełnione,

      c) w polu trzecim - firmę, pod którą spółdzielnia działa,

      d) w polu czwartym - dane o poprzedniej rejestracji, co obejmuje: oznaczenie państwa, nazwę rejestru, nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,

      e) w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej;

    2) w rubryce drugiej:

      a) w polu pierwszym - siedzibę spółdzielni,

      b) w polu drugim - adres spółdzielni,

      c) w polu trzecim - adres poczty elektronicznej,

      d) w polu czwartym - adres strony internetowej;

    3) w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez spółdzielnię europejską oddziałów:

      a) w polu pierwszym - firmę oddziału,

      b) w polu drugim - siedzibę oddziału,

      c) w polu trzecim - adres oddziału;

    4) w rubryce czwartej - informacje o statucie: w polu pierwszym - informacje o uchwaleniu statutu spółdzielni europejskiej lub zmianach statutu, co obejmuje: datę podjęcia uchwały, w przypadku zmiany statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, zaś w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu spółdzielni europejskiej - zaznaczenie tej okoliczności;

    5) w rubryce piątej:

      a) w polu pierwszym - okres, na jaki została utworzona spółdzielnia europejska; jeżeli spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony",

      b) w polu drugim - oznaczenie pisma innego niż Monitor Sądowy i Gospodarczy, przeznaczonego do ogłoszeń spółdzielni europejskiej, jeżeli statut spółdzielni je wskazuje;

    6) w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania spółdzielni europejskiej, jeżeli powstała przez połączenie, przekształcenie lub podział innych spółdzielni lub spółek:

      a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje powstanie spółdzielni w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia innych podmiotów,

      b) w polu drugim - opis sposobu powstania spółdzielni w wyniku połączenia, przekształcenia lub podziału oraz informację o uchwale,

      c) w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,

      d) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów, z których powstała spółdzielnia w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

        - w polu pierwszym - nazwę lub firmę,

        - w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

        - w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

        - w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,

        - w polu piątym - numer REGON;

    7) w rubryce siódmej - dane o kapitale spółdzielni europejskiej:

      a) w polu pierwszym - wysokość kapitału zakładowego (subskrybowanego),

      b) w podrubryce pierwszej - informację o wniesieniu aportu:

        - w polu pierwszym - określenie wartości udziałów objętych za aport (nie dotyczy to spółdzielni przenoszącej siedzibę na terytorium RP),

      c) w polu drugim - liczbę udziałów wszystkich kategorii,

      d) w podrubryce drugiej - informacje o udziałach:

        - w polu pierwszym - nazwa kategorii,

        - w polu drugim - wartość nominalna udziałów w tej samej kategorii,

      e) w polu trzecim - kwotowe określenie części kapitału pokrytego w dniu subskrypcji;

    8) w rubryce ósmej dla spółdzielni europejskiej:

      a) w polu pierwszym - wzmiankę o podjęciu uchwały o emisji obligacji, co obejmuje: datę podjęcia uchwały.

§ 87. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 8 lub w podrubryce 1 rubryki 6 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 7 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

§ 88. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

    1) w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:

      a) w polu pierwszym - nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni,

      b) w polu drugim - sposób reprezentacji spółdzielni, co obejmuje sposób reprezentowania spółdzielni przez zarząd, radę administrującą lub przez dyrektorów wykonawczych będących członkami rady administrującej oraz przez prokurentów,

      c) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład zarządu albo rady administrującej:

        - w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

        - w polu drugim - imiona,

        - w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

        - w polu czwartym - numer KRS,

        - w polu piątym - funkcję,

        - w polu szóstym - informację, czy osoba została zawieszona w czynnościach,

        - w polu siódmym - datę, do której została zawieszona;

    2) w rubryce drugiej - organ nadzoru:

      a) w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru spółdzielni,

      b) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:

        - w polu pierwszym - nazwisko,

        - w polu drugim - imiona,

        - w polu trzecim - numer PESEL;

    3) w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:

      a) w polu pierwszym - nazwisko,

      b) w polu drugim - imiona,

      c) w polu trzecim - numer PESEL,

      d) w polu czwartym - rodzaj prokury.

§ 89. Jeżeli w spółdzielni europejskiej wybrano monistyczny system organów spółdzielni i ten sam organ pełni funkcję organu reprezentacji i organu nadzoru, organ ten podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru. W takiej sytuacji jako członków organu reprezentacji wpisuje się osoby zajmujące się reprezentacją i zarządzaniem, a jako członków organu nadzoru - osoby zajmujące się nadzorem.

§ 90. W przypadku gdy w rubryce 3 lub podrubryce 1 rubryki 1 lub w podrubryce 1 rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

§ 91. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

    1) w rubryce pierwszej: w polu pierwszym - przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności;

    2) w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach:

      a) w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,

      b) w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje: okres, za jaki złożono opinię,

      c) w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument,

      d) w polu czwartym - wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni, co obejmuje: okres, za jaki złożono sprawozdanie.

§ 92. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.

2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.

§ 93. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia europejska.

§ 94. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym przedsiębiorcę - spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia europejska.

§ 95. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

    1) w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:

      a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:

        - w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

        - w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

      b) w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

      c) w polu trzecim - sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów,

      d) w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:

        - w polu pierwszym - nazwisko,

        - w polu drugim - imiona,

        - w polu trzecim - numer PESEL;

    2) w rubryce drugiej - informacje o rozwiązaniu:

      a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, co obejmuje rozwiązanie spółdzielni,

      b) w polu drugim - informacje o rozwiązaniu spółdzielni, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu bądź właściwego organu lub uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu lub właściwego organu prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę sprawy lub datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium;

    3) w rubryce trzeciej - ustanowienie zarządu komisarycznego dla spółdzielni europejskiej:

      a) w polu pierwszym - okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,

      b) w polu drugim - sposób reprezentacji spółdzielni przez zarząd komisaryczny,

      c) w podrubryce pierwszej - dane zarządcy komisarycznego:

        - w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

        - w polu drugim - imiona,

        - w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

        - w polu czwartym - numer KRS;

    4) w rubryce czwartej - informacje o połączeniu, podziale spółdzielni europejskiej lub przekształceniu spółdzielni europejskiej w inny sposób:

      a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje połączenie, podział lub przekształcenie,

      b) w polu drugim - opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni oraz informacje o uchwale,

      c) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia albo dane podmiotów przejmujących całość majątku spółdzielni:

        - w polu pierwszym - nazwę lub firmę,

        - w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

        - w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

        - w polu czwartym - nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,

        - w polu piątym - numer REGON,

      d) w podrubryce drugiej - dane podmiotów, których majątek jest przejmowany przez spółdzielnię w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółdzielni przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

        - w polu pierwszym - nazwę lub firmę,

        - w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

        - w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

        - w polu czwartym - nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,

        - w polu piątym - numer REGON;

    5) w rubryce piątej - informacje o postępowaniu upadłościowym:

      a) w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

      b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

      c) w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,

      d) w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

      e) w podrubryce pierwszej - dane syndyka:

        - w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

        - w polu drugim - imiona,

        - w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

        - w polu czwartym - numer KRS,

      f) w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

        - w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

        - w polu drugim - imiona,

        - w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

        - w polu czwartym - numer KRS,

        - w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego";

    6) w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu naprawczym:

      a) w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,

      b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

      c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

      d) w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:

        - w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

        - w polu drugim - imiona,

        - w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

        - w polu czwartym - numer KRS;

    7) w rubryce siódmej - informacje o zmianie siedziby spółdzielni europejskiej:

      a) w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu planu przeniesienia siedziby,

      b) w polu drugim - informacje o państwie, do którego przeniesiono siedzibę spółdzielni, nazwę rejestru, do którego wpisano spółdzielnię, nazwę organu prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze;

    8) w rubryce ósmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:

      a) w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,

      b) w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.

§ 96. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 lub 2 rubryki 5 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

2. W przypadku gdy w rubryce 8 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 8.

§ 97. Dla spółdzielni przekształcanej lub podlegającej podziałowi lub połączeniu dane wpisywane w rubryce 4 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółdzielnia jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60