Ustawa z dnia 16.09.1982 r. o pracownikach urzędów państwowych
![]() |

o przepisie

art./§

pełną treść

widoczną część

powiązane

powiązane
Uwaga od redakcji:
- Od dnia 27.01.1995 r., stosownie do art. 2 ustawy z dnia 2.12.1994 r. o zmianie ustawy o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 1994 r. nr 136, poz. 704), z pracownikami urzędów państwowych wymienionych w art. 1 niniejszej ustawy nie nawiązuje się stosunku pracy na podstawie mianowania. Nawiązanie stosunku pracy następuje na podstawie umowy o pracę lub, jeżeli przepisy szczególne tak stanowią, na podstawie powołania. Stosunki pracy nawiązane przed tym dniem na podstawie mianowania pozostają w mocy i mogą być zmieniane i rozwiązywane na zasadach określonych w niniejszej ustawie. Przepisu stanowiącego, że od dnia 27.01.1995 r. z pracownikami urzędów państwowych wymienionych w art. 1 niniejszej ustawy nie nawiązuje się stosunku pracy na podstawie mianowania, nie stosuje się w przypadku przeniesienia urzędnika mianowanego, o którym mowa w art. 10 ust. 2 niniejszej ustawy.
- Zmiany, które wchodzą w życie w wybranej wersji czasowej - zaznaczono kolorem
Rozpatrywanie sporów o roszczenia urzędników ze stosunku pracy
Art. 38. 1. Od decyzji w sprawach wypowiedzenia lub rozwiązania stosunku pracy z urzędnikiem państwowym mianowanym, przeniesienia albo zlecenia mu wykonywania innej pracy, przeniesienia na niższe lub inne stanowisko bądź zawieszenia w pełnieniu obowiązków urzędnik ten może, w terminie siedmiu dni, wnieść odwołanie do kierownika organu nadrzędnego nad urzędem, w którym jest zatrudniony. Od decyzji wydanej przez ministra odwołanie nie przysługuje.
2. (uchylony)
Art. 39. Spory o roszczenia ze stosunku pracy urzędników państwowych rozpatrywane są w trybie określonym w Kodeksie pracy.