Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » System oceny zgodności »  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10.12.2008 r. w ...

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10.12.2008 r. w sprawie sposobu przepływu informacji dotyczących systemu kontroli wyrobów

 Dz. U. z 2008 r. nr 230, poz. 1540
Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 20.04.2016 r.

Na podstawie art. 39b ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004 r. nr 204, poz. 2087, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Rozporządzenie określa sposób przepływu i gromadzenia informacji dotyczących systemu kontroli wyrobów między Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwanym dalej "Prezesem UOKiK", organami wyspecjalizowanymi i organami celnymi oraz wzory formularzy stosowanych przy przepływie i gromadzeniu tych informacji.

2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, rozumie się przez to ustawę z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności.

§ 2. Informacje dotyczące systemu kontroli wyrobów przekazywane są, z zastrzeżeniem § 4 i 7, przez:

    1) wojewódzkich inspektorów Inspekcji Handlowej;

    2) właściwy organ Państwowej Inspekcji Pracy;

    3) Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;

    4) organy Inspekcji Ochrony Środowiska;

    5) Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;

    6) organy nadzoru budowlanego;

    7) Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego;

    8) dyrektorów urzędów morskich;

    9) właściwych miejscowo wojewódzkich inspektorów transportu drogowego;

    10) organy celne.

§ 3. 1. Informacje dotyczące systemu kontroli wyrobów obejmują:

    1) roczne plany kontroli spełniania przez wyroby zasadniczych lub innych wymagań, zwane dalej "rocznymi planami kontroli", przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia;

    2) informacje o wynikach kontroli wyrobu i działaniach podjętych w wyniku ustaleń kontroli prowadzonych na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy oraz na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. nr 92, poz. 881), przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia część A, B i D;

    3) informacje o postępowaniach administracyjnych w zakresie wyrobów niezgodnych z zasadniczymi lub innymi wymaganiami wprowadzonych do obrotu lub oddanych do użytku, zwanych dalej "postępowaniami", przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia część C i E;

    4) roczne sprawozdania z przeprowadzonych kontroli, przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 4, są przekazywane w formie pisemnej i drogą elektroniczną za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji, administrowanego przez Prezesa UOKiK.

3. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, z zastrzeżeniem § 6 ust. 1 i 3, są przekazywane drogą elektroniczną za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji administrowanego przez Prezesa UOKiK.

4. Organy wskazane w § 2 i 4 są obowiązane do przekazywania informacji, określonych w załącznikach do rozporządzenia, do teleinformatycznego systemu wymiany informacji, administrowanego przez Prezesa UOKiK.

§ 4. 1. Roczny plan kontroli jest przekazywany Prezesowi UOKiK w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy plan kontroli, przez:

    1) Głównego Inspektora Pracy;

    2) Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;

    3) Głównego Inspektora Ochrony Środowiska;

    4) Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;

    5) Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego;

    6) Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego;

    7) dyrektorów urzędów morskich;

    8) Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

2. Wzór rocznego planu kontroli określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

§ 5. Powiadomienia o wynikach kontroli wyrobu, zawierające informacje określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia, organ wyspecjalizowany przekazuje Prezesowi UOKiK drogą elektroniczną za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym organ ten ustosunkował się do uwag zgłoszonych do protokołu kontroli przez kontrolowanego, lub od dnia, w którym upłynął termin na zgłoszenie uwag.

§ 6. 1. Powiadomienie o wszczęciu postępowania jest automatycznie generowane w formie wiadomości poczty elektronicznej przez teleinformatyczny system wymiany informacji po wypełnieniu przez organ wyspecjalizowany sekcji C1 i C2 wzoru powiadomienia o wynikach kontroli wyrobu i działaniach podjętych w wyniku ustaleń kontroli, stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia, i przekazywane Prezesowi UOKiK.

2. Kopie decyzji organ wyspecjalizowany przekazuje Prezesowi UOKiK w formie elektronicznej za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji, w terminie 14 dni od dnia otrzymania potwierdzenia ich doręczenia stronie, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. Kopię decyzji stanowiącej podstawę wpisu do rejestru wyrobów niezgodnych z zasadniczymi lub innymi wymaganiami albo notyfikacji do Komisji Europejskiej, organ wyspecjalizowany przekazuje Prezesowi UOKiK, w terminie 14 dni od dnia otrzymania potwierdzenia jej doręczenia stronie wraz z kopią dokumentacji kontrolnej, w tym protokołu kontroli, w formie uznanej przez organ wyspecjalizowany za właściwą.

§ 7. 1. Roczne sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli, przygotowane według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia, jest przekazywane Prezesowi UOKiK w terminie do dnia 15 kwietnia roku następnego przez:

    1) właściwy organ Państwowej Inspekcji Pracy;

    2) Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;

    3) właściwy organ Inspekcji Ochrony Środowiska;

    4) Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;

    5) właściwy organ nadzoru budowlanego;

    6) Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego;

    7) dyrektorów urzędów morskich;

    8) właściwych miejscowo wojewódzkich inspektorów transportu drogowego.

2. Roczne sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli jest sporządzane w formie pisemnej według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia na podstawie danych gromadzonych w teleinformatycznym systemie wymiany informacji.

§ 8. 1. Prezes UOKiK może sporządzać sprawozdania według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia, obejmujące wybrany przez niego okres, z danych zgromadzonych w teleinformatycznym systemie wymiany informacji.

2. Prezes UOKiK przekazuje organowi wyspecjalizowanemu kopię sprawozdania obejmującego informacje wprowadzone przez ten organ, w przypadku gdy okres sprawozdania jest inny niż roczny.

3. Organ wyspecjalizowany, o którym mowa w ust. 2, może zgłosić uwagi do sprawozdania sporządzonego przez Prezesa UOKiK.

§ 9. Informacje dotyczące systemu kontroli wyrobów, inne niż określone w § 3, organy wyspecjalizowane, organy celne i Prezes UOKiK przekazują między sobą w formie pisemnej lub drogą elektroniczną, uwzględniając charakter danej informacji.

§ 10. 1. Organ celny, który dokonał zatrzymania wyrobu, przekazuje Prezesowi UOKiK drogą elektroniczną, za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji, informacje o działaniach podjętych w odniesieniu do zatrzymanego wyrobu, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do rozporządzenia.

2. Informacja, o której mowa w ust. 1, jest przekazywana niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 5 dni od dnia podjęcia przez organ celny działań wobec zatrzymanego wyrobu.

§ 11. Prezes UOKiK udostępnia, za pośrednictwem teleinformatycznego systemu wymiany informacji, informacje dotyczące systemu, w szczególności:

    1) otrzymane od organów wyspecjalizowanych, dotyczące wyników kontroli wyrobów,

    2) dotyczące decyzji wydanych przez organy wyspecjalizowane, w szczególności tych, które były podstawą dokonania wpisu do rejestru wyrobów niezgodnych z zasadniczymi lub innymi wymaganiami lub rejestru produktów niebezpiecznych oraz podstawą notyfikacji do Komisji Europejskiej,

    3) otrzymane od organów celnych, dotyczące działań podjętych w odniesieniu do zatrzymanego wyrobu

- innym organom wyspecjalizowanym lub organom celnym.

§ 12. Podmioty uczestniczące w wymianie informacji dotyczących systemu zapewniają ochronę informacji, o których mowa w art. 40d ust. 1 i 2 ustawy oraz w art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych.

§ 13. W okresie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, organy wyspecjalizowane mogą przekazywać informacje w formie i zakresie określonym w przepisach dotychczasowych.

§ 14. Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobu przepływu informacji dotyczących systemu kontroli wyrobów (Dz. U. nr 87, poz. 812, z 2005 r. nr 101, poz. 841 oraz z 2007 r. nr 149, poz. 1047).

§ 15. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 r.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60