Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24.02.2009 r. w sprawie zezwoleń na wykonywanie działalności w zakresie podatku akcyzowego1)
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 1.09.2010 r.
Przepisy ogólne
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) szczegółowy sposób wydawania oraz cofania zezwoleń:
a) na prowadzenie składu podatkowego,
b) na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany handlowiec,
c) na nabycie wyrobów akcyzowych jako niezarejestrowany handlowiec,
d) na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego,
e) na prowadzenie działalności jako podmiot pośredniczący,
f) wyprowadzenia;
2) wzory wniosków o wydanie zezwoleń, o których mowa w pkt 1, a także sposób dokumentowania spełnienia warunków, od których uzależnione jest wydanie danego zezwolenia.
§ 2. 1. Podmiot ubiegający się o wydanie zezwoleń, o których mowa w § 1 pkt 1, składa do właściwego naczelnika urzędu celnego odpowiednio wypełniony wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
2. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego rolnikowi wytwarzającemu na własny użytek ester lub czysty olej roślinny określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
4. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany handlowiec określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
5. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na nabycie wyrobów akcyzowych jako niezarejestrowany handlowiec określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
6. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.
7. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności jako podmiot pośredniczący określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.
8. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia wyprowadzenia określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.
9. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny być dołączone w oryginale lub uwierzytelnionej kopii oraz zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku o wydanie zezwolenia. Dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 6 lit. a, nie mogą być sporządzone wcześniej niż 1 miesiąc przed dniem złożenia wniosku, natomiast dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 6 lit. b oraz § 4 ust. 1 pkt 1, nie mogą być sporządzone wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku.