Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27.03.2018 r. w sprawie ewidencji i innych dokumentacji dotyczących wyrobów akcyzowych i znaków akcyzy
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Protokoły, o których mowa w art. 138m ust. 1 ustawy
§ 43. Protokół, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 1 ustawy, zawiera:
1) datę i miejsce sporządzenia protokołu;
2) imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz numer identyfikacyjny, w szczególności numer identyfikacji podatkowej (NIP), podatnika lub podmiotu, w którego posiadaniu znajdowały się wyroby akcyzowe przed zniszczeniem;
3) datę i miejsce zniszczenia wyrobów akcyzowych;
4) kody Nomenklatury Scalonej (CN) i ilości zniszczonych wyrobów akcyzowych w jednostkach stosowanych do opodatkowania tych wyrobów, a w przypadku piwa liczbę hektolitrów gotowego wyrobu;
5) sposób zniszczenia wyrobów akcyzowych;
6) przyczyny zniszczenia wyrobów akcyzowych;
7) imiona i nazwiska osób obecnych przy zniszczeniu wyrobów akcyzowych;
8) czytelne podpisy osób obecnych przy zniszczeniu wyrobów akcyzowych.
§ 44. 1. Protokół w sprawie utraty, zniszczenia, uszkodzenia, zdjęcia, zniszczenia uszkodzonych lub zniszczonych banderol, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 2 ustawy, zawiera:
1) nazwę, adres, numer akcyzowy lub numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu obowiązanego do oznaczania;
2) datę i miejsce sporządzenia protokołu;
3) opis okoliczności utraty, zniszczenia, uszkodzenia, zdjęcia, zniszczenia uszkodzonych lub zniszczonych banderol;
4) w przypadku protokołu ze zdjęcia banderol - liczbę zdjętych banderol, z wyszczególnieniem serii banderol i numerów ewidencyjnych;
5) zastrzeżenia do protokołu lub stwierdzenie ich braku;
6) informację o liczbie sporządzonych egzemplarzy;
7) podpisy osób reprezentujących podmiot obowiązany do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy oraz upoważnionego do przeprowadzenia kontroli przedstawiciela naczelnika urzędu celno-skarbowego, jeżeli jest obecny.
2. Wzór protokołu w sprawie utraty, zniszczenia, uszkodzenia, zdjęcia, zniszczenia uszkodzonych lub zniszczonych banderol, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 2 ustawy, określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.
§ 45. 1. W protokole w sprawie wydania lub zwrotu banderol, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 2 ustawy, przedstawia się dane o wydaniu lub zwrocie banderol pomiędzy:
1) wytwórcą znaków akcyzy a właściwym naczelnikiem urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy;
2) wytwórcą znaków akcyzy a podmiotem obowiązanym do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy;
3) właściwym naczelnikiem urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy a podmiotem obowiązanym do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy;
4) właścicielem wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, lub podmiotem zamierzającym nabyć wyroby akcyzowe, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy, a podmiotem prowadzącym skład podatkowy na terytorium kraju.
2. Protokół w sprawie wydania lub zwrotu banderol, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 2 ustawy, zawiera:
1) numer, datę i miejsce sporządzenia;
2) strony czynności oraz imiona i nazwiska osób uczestniczących w czynności wydania lub zwrotu banderol;
3) rodzaj banderol, rok wytworzenia i serię wydanych lub zwróconych banderol;
4) zakres numerów ewidencyjnych oraz liczbę wydanych lub zwróconych banderol;
5) numer upoważnienia do odbioru banderol w przypadku protokołu z wydania banderol przez ich wytwórcę;
6) informację o stwierdzonych wadach fizycznych banderol lub ich braku;
7) zastrzeżenia do protokołu lub stwierdzenie ich braku;
8) informację o liczbie sporządzonych egzemplarzy;
9) podpisy osób reprezentujących każdą ze stron dokonujących czynności objętych protokołem.
3. Wzór protokołu w sprawie wydania lub zwrotu banderol, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 2 ustawy, określa załącznik nr 13 do rozporządzenia.
§ 46. 1. Protokół, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 3 ustawy, zawiera:
1) imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu prowadzącego gorzelnię;
2) datę i miejsce, w którym następuje ustalenie ilości alkoholu etylowego podczas jego wydania z gorzelni;
3) imiona i nazwiska osób uczestniczących przy ustalaniu ilości alkoholu etylowego podczas jego wydania z gorzelni;
4) ustalenia dotyczące stanu aparatury i urządzeń gorzelni, naczyń służących do transportu, magazynu i zbiorników oraz nałożonych na nich zamknięć urzędowych;
5) ustalenia dotyczące zapasu alkoholu etylowego w magazynie przed i po jego wydaniu;
6) ustalenia dotyczące napełnienia naczyń służących do transportu;
7) sprawdzenie ustaleń dotyczących zapasu alkoholu etylowego w magazynie przed i po jego wydaniu oraz w napełnionych naczyniach służących do transportu;
8) informację o zdjętych i nałożonych zamknięciach urzędowych;
9) dane dotyczące przyrządu pomiarowego wykorzystanego do ustalenia mocy alkoholu etylowego;
10) imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę odbiorcy alkoholu etylowego;
11) informację o liczbie sporządzonych egzemplarzy protokołu;
12) podpisy osób uczestniczących przy ustalaniu ilości alkoholu etylowego podczas jego wydania z gorzelni.
2. Wzór protokołu, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 3 ustawy, określa załącznik nr 14 do rozporządzenia.
§ 47. 1. Protokół, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 4 ustawy, zawiera:
1) imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu dokonującego skażenia;
2) numer zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność w zakresie wyrobu i przetwarzania alkoholu etylowego;
3) wskazanie środków skażających lub substancji skażających użytych do skażenia;
4) datę skażenia;
5) imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu, dla którego dokonano skażenia;
6) imiona i nazwiska osób uczestniczących przy skażaniu;
7) ustalenia dotyczące stanu opakowań ze środkami skażającymi;
8) informację o zbadaniu użytych do skażenia alkoholu etylowego środków skażających lub substancji skażających;
9) ustalenia dotyczące ilości i mocy pobranego do skażenia alkoholu etylowego, ilości i gęstości środków skażających lub substancji skażających oraz ilości i mocy pozornej otrzymanego alkoholu etylowego skażonego;
10) informację o sposobie zabezpieczenia naczyń z alkoholem etylowym skażonym;
11) informację o pobraniu, ilości i sposobie zabezpieczenia próbki alkoholu etylowego skażonego;
12) numer referencyjny e-DD, a jeżeli System jest niedostępny - lokalny numer referencyjny umieszczony w dokumencie zastępującym e-DD, na podstawie których alkohol etylowy skażony jest przemieszczany;
13) informację o liczbie sporządzonych egzemplarzy protokołu;
14) podpisy osób uczestniczących przy skażaniu.
2. Wzór protokołu, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 4 ustawy, określa załącznik nr 15 do rozporządzenia.